Skocz do zawartości

[11492] Czarno_czerwony


darekc

Rekomendowane odpowiedzi

Długo się zastanawiałem czy opisać swój projekt. Pomysł powstał jakoś ponad dwa lata temu gdy sprzątałem piwnicę i uzbierało się sporo części rowerowych z poprzednich rowerów. Fulla z powodów powiększenia rodziny musiałem wywieźć, bo wygospodarowanie tyle czasu ile bym chciał by pojechać w teren ze znajomymi prostu był nierealny. I wpadł do głowy pomysł złożenia czegoś na szosę, nigdy mnie na asfalt nie ciągnęło, zawsze wolałem lasy, góry, błoto itp. Ale na znalezienie czasu na 30-50km czas się znajdzie by wyciągnąć rower na asfalt.

I… kurczę wciągnęło mnie. Teraz w zasadzie jest drugi etap mojego pomysłu, czyli odchudzenie sprzętu. Przez chwilę nawet myślałem o zakupie kolarki, ale to jeszcze jednak nie teraz. Pomysł na odchudzenie zakiełkował w momencie jak padła manetka przednia XT, chciałem kupić nową, ale w dobrej cenie kupiłem XTR970 i tak pomyślałem, co by nie wymienić wszystkiego z czasem na pełną serię 970 i tak od pewnego czasu gromadzę nowe stare graty.

Cały rower teraz jest ciężki bo waży 11492g i zamierzam zejść do czterocyfrowej wartości po wymianie na 970 i inne elementy. Poszczególnych części nie mam zważonych. Nowe będę skrupulatnie ważył.

1.etap wymiana osprzętu na XTR 970 oprócz hamulców, bo z tego rocznika mi się strasznie nie podobają, a nowsze są ciut za drogie, chyba, że wymienię na XT

2. Wymiana widelca, kierownicy, mostka i sztycy na karbonowe.

3. Wymiana kół na nowe piasty, szprychy i karbonowe obręcze.

4. Wymiana klamek i zacisków.

 

Bar Ends: (Rogi)
Bar Plugs: (Korki do kierownicy) Crank Brothers 4
Brake (Front): (Hamulec przedni) BL-M535
Brake (Rear): (Hamulec tylny) BL-M535
Brake rotor (Front): (Tarcza hamulcowa przód) SM-RT76 180mm 156
Brake rotor (Rear): (Tarcza hamulcowa tył) SM-RT76 180mm 156
Brake Adapters (Front): (Adapter przedni)
Brake Adapters (Rear): (Adapter tylny)
Bottom Bracket: (Suport)
Cables: (Pancerze i linki) Shimano SIS 82
Cassette: (Kaseta) Deore
Chain: (Łańuch) Wippermann
Crankset: (Korby) FC-M520 42X32X24
Derlr (Front): (Przerzutka przednia) FD-M770 149
Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) RD-M530 318
Fork: (Widelec) Force 882
Frame: (Rama)
Grips: (Gripy)
Handlebar: (Kierownica) Ritchey Comp 262
Headset: (Stery) Ritchey
Pedals: (Pedały) PD-M520 373
Seat: (Siodło) Selle Italia
Seatpost: (Sztyca) Ritchey Comp 317
Seatpost clamp: (Zacisk sztycy)
Shifters: (Manetki) SL-M770 komplet 282
Skewers: (Zaciski koł)
Stem: (Mostek) Ritchey Comp 169
Tire (Front): (Opona przednia) KENDA K152 700 x 25 410
Tire (Rear): (Opona tylna) KENDA K152 700 x 25 410
Top Cap: (Top cap) Aerozine Ulralight 6
Tubes: (Dętki)
Wheel Front: (Koło przednie)
- Hub: (Piasta)
- Rim: (Obręcz) Alexrims DP17
- Spokes: (Szprychy)
- Nipples: (Nyple)
- Rim tape: (Opaska)
Wheel Rear: (Koło tylne)
- Hub: (Piasta)
- Rim: (Obręcz) Alexrims DP17
- Spokes: (Szprychy)
- Nipples: (Nyple)
- Rim tape: (Opaska)

Rower prawie tak wygląda, prawie bo rama poszła do żony, siodełko jest inne i nie ma rogów. Nową ramę w kolorze czarnym udało mi się w dobrych pieniądzach niedawno kupić na giełdzie staroci w JG. Oczywiście stara nie jest :D aluminiowa lekka ramka.

Nowe zdjęcia dodam już z zamontowanym nowym osprzętem.

20140612_170039.jpg

20140616_195043.jpg

20140616_195151.jpg

20140618_193506.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
8 godzin temu, darekc napisał:

Wymiana kół na nowe piasty, szprychy i karbonowe obręcze.

IMO szkoda kasy. Dobre, lekki i wytrzymałe koła na alu obręczach są znacznie tańsze i łatwiejsze w naprawie.

 

8 godzin temu, darekc napisał:

Tubes: (Dętki)

Nic nie ważą?

8 godzin temu, darekc napisał:

Cały rower teraz jest ciężki bo waży 11492g i zamierzam zejść do czterocyfrowej wartości

Rama swoje waży. Generalnie cel do osiągnięcia, ale pracy sporo.Wymiana na 970 nie da dużego zysku.

Mój stary Author z amorkiem zatrzymał się na 9.9 kg, ale kosztem trwałości opon. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za cenne uwagi.

Wagę mam tylko całego roweru już z inna ramą niż na zdjęciu, wypisane poszczególne elementy powyżej z wagą to te co znalazłem w necie. W miarę możliwości będę aktualizował spis, jak wymieniane będą elementy.  Co do całej klasy 970 to zdaję sobie sprawę z zysku wagowego, jest to bardziej moja fanaberia czegoś co kiedyś było strasznie drogie a teraz jest na wyciągnięcie ręki i jak się dobrze poszuka to jeszcze jest w dobrym stanie.

O obręczach na początku tych myślałem https://www.bikestacja.pl/pl/czesci-rowerowe-1/szosa/obrecze/obrecz-szosowa-dt-swiss-rr-411-disc-asymetryczna-czarna-49671.html do tego piasty DT 350 i jakieś szprychy. Generalnie koła to na końcu wymienię więc aż tak konkretnie się nie zastanawiałem nad nimi. teraz czekam na nowy blat do korby i kasetę i pokaże jak w całości się rower prezentuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Żeby nie było, że temat umarł. Rower złożony, wymieniłem sporo i na papierze wyszło 9870 choć na dwóch rożnych wagach 300g jeszcze mniej, nie wiem skąd taka różnica. Zdjęcie całości zrobię jak skrócę kable hamulcowe, bo teraz dość brzydko wizualnie to wygląda. Długo szukałem części potrzebnych do złożenia całości, ale jedna jazda i czuję kolosalną różnicę w prędkości.

Parę porównań z przed i po

 

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

 

 

9.jpg

11.jpg

10.jpg

7.jpg

8.jpg

I na koniec kawałek całości :D

 

20190706_205451.jpg

20190706_210041.jpg

20190706_210002.jpg

Edytowane przez darekc
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...