Skocz do zawartości
Drodzy Rowerzyści!
Fundacja Ewy Błaszczyk 'A kogo?' pilnie poszukuje dwóch rowerów, najlepiej damek, dla rodziców/opiekunów pacjentów kliniki 'Budzik' - Warszawia - Międzylesie, przy Centrum Zdrowia Dziecka.
Po więcej szczegółów odsyłamy na oficjalną stronie www oraz fanpage FB.
qmichuu

[piasta] budowa piasty i problem

Rekomendowane odpowiedzi

qmichuu

Otóż rozebrałem piaste dartmoor revolt pro cassette by wytrzeć smar i nałożyć nowy. Gdy zdjąłem bębenek prawdopodobnie coś z niego wypadło, ale nie mam pojęcia co. Na pewno to nie była zapadka, i teraz nie mogę dokręcić mocno koła, bo wtedy gdy zakręce to piasta kręci się razem z nim i jakby ciagnie przerzutke. Wyglada na to jakby za mocno dociskaly sie lozyska, ale nie wiem. Czy ktos wie co to moze byc?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
PowerV3

Podkładki dystansowe ci wypadły.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
qmichuu

A wyslalbys jak ona wyglada?

Takie gumowe kolko?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
PowerV3

Czekaj,czekaj.
Skoro ta piasta jest na łożyskach maszynowych to jakim cudem możesz za mocno skręcić łożyska?

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
qmichuu

No wlasnie dlatego nie wiem o co chodzi...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
PowerV3

Ale nie możesz dokręcić mocno całego koła czy co? 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
qmichuu

Dokladnie

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
PowerV3

To myślę,że jakieś dystanse (podkładki) wypadły.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
qmichuu

Prosze, wyslalbys zdjecie jak one wygladaja?

Albo chociaz z jakiego materialu sa wykonane

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
PowerV3

Nie mam pojęcia.

Tylko tak uważam,bo zazwyczaj jak coś po skręceniu za ciężko chodzi to znaczy,że wyparowały podkładki lub coś innego co pełni funkcję dystansu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
lichak

Znalazłem jedynie taki schemat:

Znalezione obrazy dla zapytania piasta revolt pro cassette schemat

 

EDIT
Skupiłbym się jedynie na tych dwóch elementach, ale zaznaczony na niebiesko jest tak pokazany że mógłby być schowany pod łożyskiem:

image.png.36b4ca25345045ecd292c737a3ae81b7.png

Edytowane przez lichak
dodatek

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
PowerV3

To np. wyparowały te dwie podkładki przed łożyskiem bębenka.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
qmichuu

To mogła być ta czarna podkładka na grafice?

Nie, te dwie podkladki to uszczelki w konusie

Czyli to prawdopodobnie ta czarna podkładka. Ok, dzięki, jeszcze jutro dam znać

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
PowerV3

Tak,ona chyba dystansuje bębenek od kołmierza piasty.

To taka duża podkładka by ci znikneła ? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
qmichuu

Być może. Jednak czy nie uszkodziłem piasty dokręcając ją bez tej podkładki?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
lichak
Teraz, qmichuu napisał:

Jednak czy nie uszkodziłem piasty dokręcając ją bez tej podkładki?

Nie

Element niebieski zaznaczony na zdjęciu wyżej jednak jest między bębenkiem a łożyskiem piasty. Rozbierz ją i sprawdź czy masz wszystko.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
qmichuu

A wiecie czy warto ten smar fabryczny zdejmować? Bo ponoć jest gęsty i strasznie wygłusza piastę

I czym najlepiej jest smarować piastę? Czy dać po 2 krople oleju mechanicznego lub oleju na łańcuch na każdą zapadkę?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
PowerV3

Zależy czy chcesz głośno (olej) czy cicho (smar)

Głośno-szpan,większe tarcie.

Cicho-może być problem z zazębianiem ale przy takiej piaście i takie ilości zapadek by się o to nie martwił.

A rób jak chcesz.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
lichak

Testowałem wiele opcji i słyszałem wiele opinii. U mnie w hope najlepiej działa gęsty smar(do łożysk). Najgłośniej i najdłużej, a olej grał po cichu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
qmichuu

Czyli jeśli dałbym przykładowo olej teflonowy do łańcucha finish line to piasta będzie głośniejsza ale będzie się szybciej zużywać?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
PowerV3

Teoretycznie tak.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
qmichuu

A ile taka piasta by wytrzymała na oleju?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
PowerV3

Nie wiem.

To nie jest najtańszy g@wno badziew to raczej zużycie może być minimalne (jak olej nigdzie nie ucieknie z bębenka).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
qmichuu

Znalazłem. Jak mówiłeś, była to podkładka dystansowa, która idealnie pasuje na oś piasty. Dzięki wszystkim za pomoc.

Edit

To ten zaznaczony na niebiesko element.

Edytowane przez qmichuu

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×