Skocz do zawartości

[Gravel] Cross na gravel - projekt jesień 2018


Uhoman

Rekomendowane odpowiedzi

Zabawa w trakcie składania jest bezcenna. Zamiast wydać kilkadziesiąt złotych na bilet do kina w celu ekscytowania się przygodami kogoś innego, mamy własną przygodę :) Że o kupowaniu tv za kilka tysięcy w podobnym celu (dodatkowo ekscytowania się łamiącymi wiadomościami i innymi debatami) to już nie wspomnę. Sorry za filozoficzny wtręt, ale niedziela wieczór i widmo korpo-poniedziałku tak mnie nastraja :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A testowanie cierpliwości małżonki daje taką adrenalinę, że wiele horrorów się nie umywa :D.

A na poważnie, to rzeczywiście składanie finansowo pewnie wyjdzie drożej, ale równie dobrze rezygnując z osprzętu na rzecz nieco niższej półki może zrekompensować te koszty. Problem z  rynkiem rowerów gravelowych u nas jest taki, że w tańszych modelach wiele rzeczy jest nijakich nie z racji samej jakości podzespołów, tylko ich doboru. Składając samemu od razu kupujemy to co nam jest potrzebne, a nie płacimy za całość, a później wymieniamy. Oczywiście trzeba nieco doświadczenia zarówno w kwestii technicznej, jak i samej jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do widelca sztywnego na przyszłość jak możesz zainwestować to zdecydowanie coś węglowego (jesli znajdziesz) przerabiałam na własnym ciele crossa (od Mbika jeszcze) na gravela i nie polecę widelca aluminiowego. Opony 35mm wiec nie było tak tragicznie ale bycie grzechotką na kiepskim terenie zdecydowanie odbiera radość z jazdy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, clavdivs napisał:

Składanie jest i fajne, tyle że producenci już zadbali abyśmy nie mogli kupić samej ramy. 

W zasadzie wszystko z PlanetX sprzedają jako samą ramę. Ja złożyłem stalowego Jamis Renegade. Przypuszczam, że jakby pogadać z dystrybutorem / sprzedawcą, udałoby się załatwić samą ramę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, mario_awario napisał:

Fajna ta rama :wub:

http://www.konaworld.com/rove_st.cfm

Ponoć można kupić też sam frameset nowej Kony Rove, tylko ceny nie mogę znaleźć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie masz teraz opony i na jakie zamierzasz zmienić? Mam podobnego Krossa ale starszy model Venom Serpent, od roku już z barankiem i sztywnym stalowym widłem ale tam przy x35 miejsca na błoto brak. Mnie służy jako mieszczuch, wrzucałem tam co popadnie byle tylko dało radę kręcić. Hamulce mam chyba te same (tektro mini-v ale srebrne) i z siły hamowania nie jestem zadowolony. Z klamkami V na prostej kierownicy były jak kotwica a tu bardziej w klimatach ZZR, regulatory niewiele dają. Jak zmienisz siodło na karbą to jeszcze 400g w dół :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przód Schwalbe Marathon Racer, tył Marathon. Obie w rozmiarze 35. Na przekładkę czekają Panaracer Gravelking SK w rozmiarze 43. Miejsca w ramie jest na opony 45 + błotniki pełne. Jeździłem kiedyś przez krótki czas w takiej konfiguracji. Pytanie na ile pozwoliłby widelec sztywny, gdybym zdecydował się na wymianę. Siodło na razie zostaje - za bardzo się z mim zżyłem :).

Edytowane przez Uhoman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Uhoman napisał:

Pytanie na ile pozwoliłby widelec sztywny, gdybym zdecydował się na wymianę.

Ja mam taki widelec Force, 28 cali pod v-brake : https://sklep.szobakbike.pl/czesci-rowerowe/widelce-sztywne/widelec-trekkingowy-przelajowy-force-aluminiowy,produkt17760/

Odległość w poziomie pomiędzy widełkami wynosi 60 mm, natomiast w pionie od krawędzi obręczy jest około 50 mm. W praktyce wchodzą bez problemu opony 42 mm plus błotnik. Więcej to już bez błotnika by musiało być.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.10.2018 o 17:02, pp516 napisał:

Odległość w poziomie pomiędzy widełkami wynosi 60 mm, natomiast w pionie od krawędzi obręczy jest około 50 mm. W praktyce wchodzą bez problemu opony 42 mm plus błotnik. Więcej to już bez błotnika by musiało być.

Jutro przekładka opon, więc zobaczymy jaką uzyska szerokość Gravelking SK na moich obręczach. Ich nominalna szerokość to 43, więc jest szansa na to, że i błotnik wejdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założone Panaracer Gravelking SL 700x43 zielono-brązowe na obręczy Alexrims Ace 18 mają realną szerokość 39mm. Trochę zawiodłem się, bowiem rozważałem alternatywnie o połowę tańsze Continental Speed Ride w rozmiarze 42 (realnie na wąskiej obręczy 38-39), natomiast liczę na ich trwałość i nieprzebijalność. Waga nieco wyższa niż producent podaje: Opon dość łatwo weszła na obręcz.

1090221826_gravelk11.thumb.jpg.1d0b8925c537db933513ca561c4e60e9.jpg

Opona na asfalcie jest szybka i bardzo cicha, przy pełnym zakresie prędkości. Przy ciśnieniu 3 bary wydaje się twarda, jednak zachowuje dużą sprężystość dając dobry komfort na złej jakości asfalcie oraz kostce. Na szutrze nie dają jakiegoś mega komfortu, niemniej owa sprężystość i rewelacyjne trzymanie powoduje brak ograniczeń w jeździe - można cisnąć pewnie i bezpiecznie ile pary w nogach. Opony bardzo dobrze trzymają również w zakrętach, trzeba tylko zwrócić uwagę na specyficzny szelest przy dużym przechyle, który jest analogiczny do dźwięku uciekającego koła na piasku - dwa razy miałem pietra, ale okazało się, ze wszystko było pod pełną kontrolą :thumbsup:. Rzeczywiście, zgodnie z krążącą opinią opony podrywają drobne kamyczki, choć zauważyłem, że po 20km efekt ten nieco osłabł i pewnie jeszcze zmniejszy się kiedy zetrze się i zaokrągli nieco kostka bieżnika. Jutro jak pogoda pozwoli będzie więcej testów leśno-szutrowych.

2062902956_gravelk21.thumb.jpg.eeb3d287ecc388f02e8d458443ae7217.jpg 

Jeśli ktoś jest zainteresowany tymi oponami, chętnie odpowiem na pytania. 

 

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie masz czego żałować, Continental Speed Ride są oponami z segmentu City/Trekking, co w praktyce oznacza prawdopodobnie słabsze  parametry takie jak przyczepność i opory toczenia.  Stąd też niższa cena. (Piszę "prawdopodobnie", bo Continental nie za bardzo się chwali na swojej stronie parametrami opon) .Opony wyższej klasy Continentala robione są w technologii "RaceSport", wtedy cena jest w okolicach 160 za sztukę. Podobnie ma Schwalbe, opony segmentu Performance można kupić za 80-100 zł, wtedy mają gorsze parametry, natomiast wyższy segment Evolution, to też cena w granicach 160- 200.

Edytowane przez pp516
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdaje sobie sprawę, że Speed Ride to niższa półka i niższa cena musi mieć przełożenie na jakość i trwałość. Na razie po krótkim teście na szutrze jestem trochę w szoku dzielnością i szybkością Gravelking-ów, więc jestem :D. Czekam jeszcze niecierpliwie na testy na leśnej drodze i piachu oraz testy z nieco niższym ciśnieniem. Nie mogę tylko znaleźć informacji jakie zalecane jest minimalne ciśnienie dla Gravelking-ów w rozmiarze 43, więc pozostają własne próby z manometrem w trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ściankach opony podane jest tylko maksymalne ciśnienie - 60 psi. Pompuję 40 psi z tyłu i 38 z przodu. Opony bezdętkowe zalane mlekiem. Ważę 75 kg. W moim przypadku podane ciśnienia są optymalne w każdych warunkach, dając komfort i przyczepność w terenie, a zarazem akceptowalne opory toczenia na asfalcie. Mam też takie same opony w rozmiarze 35C. Są zdecydowanie szybsze i lżejsze niż wersja 43C, ale nieco mniej komfortowe. Przez cały sezon nie złapałem kapcia ale to raczej zasługa "tjublesów". Co ciekawe zużycie bieżnika jest niewielkie. Szczerze polecam ten model Panaracera.

PS. Na obręczach 20 mm (wewnętrznie) opona ma 40 mm szerokośći. Co ciekawe wersja 35C na tych samych kołach ma 36 mm. 

Edytowane przez panpromek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, Eazy napisał:

Zakres ciśnienia powinien być podany na ściankach opony. Wrzuciłbyś zdjęcie 'z profilu'. Ciekaw jestem, jak się te opony komponują z całą resztą :)

Bardzo chętnie, niemniej dzisiejsza pogoda nie rozpieszcza i końcówka i tak krótkiej przejażdżki była już w deszczu. Może jutro warunki będą lepsze. Kompozycja kolorystyczna na razie jest nieco zachwiana przez czerwoną owijkę (docelowo będzie czarna) i czerwień na ramie. Ramę "zdobią" prawdopodobnie naklejki, więc myślę nad opcją pozbycia się ich. Później jeszcze tylko wymiana widelca na czary i krosik zmieni się nie do poznania ;). A na marginesie - występuje w przyrodzie coś takiego jak oklejanie roweru folią? Wydaje mi się to nieco trudne biorąc pod uwagę zawiłość kształtów i wszelkie zakamarki.

Teraz, panpromek napisał:

Na ściankach opony podane jest tylko maksymalne ciśnienie - 60 psi. Pompuję 40 psi z tyłu i 38 z przodu. Opony bezdętkowe zalane mlekiem. Ważę 75 kg. W moim przypadku podane ciśnienia są optymalne w każdych warunkach, dając komfort i przyczepność w terenie, a zarazem akceptowalne opory toczenia na asfalcie. Mam też takie same opony w rozmiarze 35C. Są zdecydowanie szybsze i lżejsze niż wersja 43C, ale nieco mniej komfortowe. Przez cały sezon nie złapałem kapcia ale to raczej zasługa "tjublesów". Co ciekawe zużycie bieżnika jest niewielkie. Szczerze polecam ten model Panaracera.

PS. Na obręczach 20 mm (wewnętrznie) opona ma 40 mm szerokośći. Co ciekawe wersja 35C na tych samych kołach ma 36 mm. 

U mnie obręcz 16.5mm daje szerokość opony 39mm. Ciśnienie podobne - nadmuchałem 43psi. Miałem jednak wrażenie, że nawet przy 35psi/2,5bar ryzyko dobicia nie powinno wystąpić - balon jest na tyle wysoki i twardy. Spróbuję z ciśnieniem 40psi, natomiast muszę uważać ze względu na inną kategorię wagową (>90kg).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Foty z dzisiejszej przejażdżki.

1525456403_opony11.thumb.jpg.d241a8334bd62e79d9445e95bbbf7ca4.jpg

55151525_opony21.thumb.jpg.62e8e0e72f60f070523982352c508770.jpg

Opony są naprawdę szybkie szutrze, dość dobrze dają sobie radę na leśnych ścieżkach i niezbyt głębokim piachu. Niestety przy równoległym używaniu roweru ze stalową ramą i 3-calowymi oponami z niskim ciśnieniem, ciężko mi znaleźć przyczepność i komfort na jakimkolwiek innym rowerze B). Więc dla mnie jest twardo i trzęsie, zwłaszcza na nieco większych kamieniach i tarce po maszynach leśnych. Ciśnienie tył 2,8 przód 2,6 bara. Natomiast taka specyfikacja bardzo fajnie się sprawdza w przypadku leśnych dojazdówek do asfaltu, bo na nim można bardzo szybko i sprawnie się poruszać, a te kilku kilometrowe odcinki terenowe nie dają aż tak bardzo w kość i można je szybko przemknąć.

Zdziwiłem się tylko, bo po 1 dniu z ciśnienia 3 barów zostało dzisiaj: tył 2,16 i przód 1,26. Dętki zostały stare (Kenda, 6-7kkm przebiegu), rozmiar właściwy. Zastanawiam się, czy to kwestia samej gumy, zaworów AV (rozkręcałem przy spuszczaniu powietrza), czy po prostu dętki się gdzieniegdzie podwinęły i dopiero po dopasowaniu ciśnienie spadło. Docelowo mam plan zmienić na coś lekkiego z zaworem presta.  

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbym kupił kiedyś gravela, to nie do jazdy po lesie. Nie ma siły, na piach czy korzenie tylko szerokie opony. Dzisiaj jeździłem po lesie moim 29erem, niby zwykłe leśne ścieżki, ale i piachu sporo i równo też tylko miejscami. Kiedyś na próbę wybrałem się w te same miejsca moim crossem z oponami 42mm i szału nie było. Dało się przejechać, ale i wolniej i mniej wygodnie. Dla mnie taki gravel raczej wbrew nazwie nadaje się bardziej na nasze dziurawe asfalty, plus co najwyżej jakieś leśne drogi pożarowe.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, pp516 napisał:

Jakbym kupił kiedyś gravela, to nie do jazdy po lesie.

Gravel, jak sama nazwa wskazuje, ma służyć do w miarę komfortowej jeździe po żwirze :) Dla mnie to bardziej maszyna na utwardzone polne, czy leśne drogi (tudzież wspomniane powyżej kiepskie asfalty), niż w jakikolwiek teren. Taki nomen omen cross z barankiem :)

Co do samego roweru - faktycznie zestawienie kolorystyczne ciekawe :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...