Skocz do zawartości

[Opony] Szosa


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Podepnę się pod temat, gdyż mam w zasadzie takie same wymagania jak autor tego tematu oraz wahałem się między tymi samymi modelami. Już miałem brać Continental Grand Sport Race, bo były po 96 zł za sztukę, jednak skończyły się w tej cenie. Także skierowałem się w stronę Continental Ultra Sport III (tak, w wersji 3, pytanie w czym jest lepsza od wersji 2) po 76 zł.

Ostatecznie jednak po analizie tabelki https://www.bicyclerollingresistance.com/road-bike-reviews znalazłem jeszcze Michelin Pro 4 Endurance v2 w cenie 115 zł za sztukę. W tamtym teście otrzymały najwyższą ocenę. Co sądzicie o moich dylematach, głównie mam na myśli Continental Ultra Sport III vs Michelin Pro 4 Endurance v2, a może coś nowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra to ja się podepnę też pod temat, szukam oponek do mojej nowej szosy i ogólnie w poprzednim rowerze jeździłem na Conti Ultra Sport III 28c. Bardzo byłem z tej oponki zadowlony, nigdy nie złapałem kapcia i nawet chciałem je przełożyć do nowego roweru (w którym fabrycznie mam Vittorie Zaffiro Pro 25c) aleee, Continentale wyjątkowo nie lubią sie z moimi kołami Mavic Ksyrium. Opona wchodzi bardzo ciasno, trzeba się mega namęczyć żeby ją założyć i nie wyobrażam sobie walczyć z tym na trasie 100 km od domu, wspomniane Vittorie ściągam i zakładam na te koła palcami bez nawet spojrzenia na łyżkę. Teraz zastanawiam się czy Ultra Sporty III w rozmiarze 25c byłyby łatwiejsze do założenia czy ogólnie wszystkie Continetale są raczej ciasne (gdzieś się spotkałem w internecie z taką opinią). Ewentualnie jaką oponę 25c (nie wiedze jakiejś mega różnicy w porównaniu do 28c) polecicie w budżecie 100-150zł / sztuka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Posiadam dwie opony szosowe Continental GP5000. Tylna wyraźnie do wymiany się nadaje zjechana brak znacznika. Przednia posiada jeszcze widoczny minimalnie znacznik. Opony mają przejechane ok 8tys. Czy lepiej wymienić obie na Continental sport III Czy może tylko z tyłu wymienić na nową GP5000 a przód jeszcze zostawić. Co radzicie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, dokładnie to samo. Tylko dwa razy niższe TPI i zupełnie inna mieszanka. Tak to są identyczne, okrągłe i czarne.

Miałem zarówno te podlinkowane powyżej, jak i GP5000. To nie są opony które należy nawet stawiać obok siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Cytat

Robię po 4-5 tys w sezonie

Brawo ;) nawet nie wiesz jak zaimponowaleś przeciętnemu posiadaczowi roweru szosowego.

Wyznacznikiem jakości opon szosowych są bardzo różne parametry, przy czym akurat trwałość jednym z mniej istotnych. Więc to że pod Tobą plastiki hypersonic wytrzymały długo mało kogo zachwyca. To gówno warte opony.

Edytowane przez Fikander
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Fikander.

To że robię tyle km a nie więcej czy mniej nie świadczy o zaimponowaniu. Nie każdy musi robić tyle co inni.

A Ty imponujesz, że masz opony za gruby hajs? Nie wiem czym się sugerujesz że to plastik. Jeżeli ceną to znaczy, że masz

kompleksy tzw. kolarzy PRO co uważają że co drogie to na pewno musi być najlepsze. . Ale to jest tylko moja opinia.

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, siwymariusz napisał:

A co nie wierzysz , to wydaj te parę groszy i sprawdź.

Ale ja przejeździłem kiedyś sezon na duro slickster, zdaję sobie sprawę jak to działa i ogólnie ogarniam gdzie leży różnica pomiędzy budżetową oponą a taką z topki. Jeśli Ty jej nie widzisz to tylko pozazdrościć bo możesz trochę kasy oszczędzić a ja z premedytacją będę jej wydawał więcej👍

1 minutę temu, siwymariusz napisał:

Nie wiem czym się sugerujesz że to plastik. Jeżeli ceną to znaczy, że masz

kompleksy tzw. kolarzy PRO co uważają że co drogie to na pewno musi być najlepsze. . Ale to jest tylko moja opinia.

Produkt A nie jest trzykrotnie droższy od produktu B bez powodu. Idą za tym różnice w technologii, procesie produkcji itd. Każda tania opona słabo klei w zakrętach a na mokrym zachowuje się jak łyżwa na lodowisku. Nic na to nie poradzisz, nie przeskoczysz, tak po prostu jest. Jeśli tobie wystarczy duro to spoko, jako budżetowe opony naprawdę polecam ale jeśli mam wybór pomiędzy duro a wyższym modelem innego producenta to bez wahania biorę droższe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Mihau_ napisał:

Ale ja przejeździłem kiedyś sezon na duro slickster, zdaję sobie sprawę jak to działa i ogólnie ogarniam gdzie leży różnica pomiędzy budżetową oponą a taką z topki. Jeśli Ty jej nie widzisz to tylko pozazdrościć bo możesz trochę kasy oszczędzić a ja z premedytacją będę jej wydawał więcej👍

No slickster nie miałem ale z hypersonic ( plastiki wg Fikander ) dla mnie naprawdę się sprawdzają.

Miałem GP4000 ( zrobiłem na niej 9 tys km ale właśnie zaczęła pękać bo bokach)  i też byłem bardzo zadowolony - ale nie z ceny tej opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się co piszesz , ale nie każdy chce, nie każdego stać na GP500  itp  , temat złożony 4 lata temu o szukaniu opon

więc może ktoś jeszcze przegląda co piszemy i ma większą opinie co szukać , kupić .

W trekingu mam chyba czeskie Mitasy i też dają rady.

Ale zgadzam się jeszcze raz , każdy wybiera to co chce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

nie każdego stać na GP500  itp

Kolarstwo szosowe, jak każdy inny sport, na pewnym poziomie zaawansowania wiąże się z większymi kosztami, biegać można w butach z marketu albo asics'ach za 1000 plnów. Jeśli ktoś potrzebuje dobrych opon do roweru a siana brak to zrezygnuje z innych wydatków, priorytety, koniec tematu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Hypersonic są spoko na suchym, na zakrętach kleją tak se. Do 70 PLNów pewnie nie znajdzie się lepszych opon. Conti Ultra sport III jest lepsza, ale cięższa - co kto woli. Raz pamiętam że szlifowałem po rondzie (hypersonici i +5 stopni, może już trochę było szkliście, pytanie czy jakbym miał Conti GP 5000 to bym się uratował...) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...