Skocz do zawartości

[serwis amortyzatora] SR Suntour Raidon 32mm


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, potrzebuję zrobić serwis swojego amortyzatora ponieważ dziś czyściłem rower, po czym suszyłem go sprężonym powietrzem i niechcący pod ciśnieniem powietrza trochę weszło mi wody pod uszczelkę od kurzu przez co mój amortyzator w ogóle się nie ugina, wielokrotnie już spuszczałem z niego powietrze i pompowałem, ciągle to samo, przy spuszczaniu powietrza, wylatuje też wodnista pianka, najwyraźniej olej z wodą która tam weszła. Wiem, załem. Muszę go otworzyć, wyczyścić, nasamrować, zalać nowymi olejami i muszę to zrobić w ciągu tygodnia ponieważ w sobotę za tydzień jadę w garminie (pierwsze zawody). Teraz pytanie, ponieważ tych poradników jest tak dużo a zarazem mało (ponieważ każdy dotyczy innego modelu) czy zna ktoś z Was poradnik, który najbardziej przybliżyłoby mi serwis tego suntoura oraz jakie w ogóle oleje mam do tego zakupić, wiem że jeden do prawej lagi do tłumienia, a drugi gęsty max 10 ml do sprężyny. Tylko jakie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower stoi teraz normalnie? Idź i sprawdź czy się ugina. Dość często czytałem na forum że po odwróceniu amora przelewa się olej w tłumiku i trzeba trochę czasu żeby wszystko wróciło do normy.

Poszukaj na forum, nie raz i nie dwa był opisany dokładny serwis i wszystko co potrzebne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne. Tak czy inaczej musisz rozebrać cały amortyzator. 

Ewentualnie żeby zrobić diagnozę na szybko możesz wykręcić tłumik, wtedy będziesz wiedział czy to jego wina czy komory ( nie sądzę). Potrzebna jest nasadka, chyba 24. Problem jest taki że najlepiej mieć dedykowaną, taką która ma nieco mniejszą średnicę i ścięte krawędzie na dole. Jak użyjesz zwykłej, to istnieje duża szansa że porysujesz sobie koronę i zniszczysz korek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na stronie SR masz filmy.

Olej jest potrzebny tylko do komory powietrznej, 5 czy 10ml, nie pamiętam. Tłumik jest nierozbieralny a na ślizgi nakładasz smar.

Także nie chce Cie martwić, ale jeżeli padł tłumik to nic nie zrobisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprężone powietrze nic tu nie ma do rzeczy. To jest zamknięty kartridż. Znanym sposobem ubicia takie kartridża jest nalanie oleju do dolnym lag który po niedługim czasie wlewa się do środka i blokuje tłumik.

Wykręć go, postaw pionowo, poczekaj i sprawdź wtedy jego działanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O jej, rzeczywiście, gafa z mojej strony. Teraz sobie przypomniałem że jest dokładnie odwrotnie tak jak pisze kolega, blokada przestaje działać a nie amortyzator staje się sztywny... A sam po zakupie od razu sprawdzałem czy działa blokada...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no aż taki ulomny to jeszcze nie jestem .  Jechalem dziś do pracy i amor zaczął jako tako pracować.  Po pracy jeszcze sprawdzę w terenie. Dziękuję wam bardzo za pomoc . Tylko i tak uważam że amor chodzi już to je gorzej niż 2 lata temu po zakupie. Da się jakoś serwisowa takie amory z kartridżem? I czy są z tego wymierne efekty ? Bo w sumie można jedynie nasmarowac na nowo sprezyny oraz wyczyścić i nalać troje oleju 15w20?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chryste.

To czy amorek pracuje normalnie czy nie zależy głównie od tego czy jest okresowo rozebrany, wyczyszczony i nasmarowany. Ludzie jeżdżą w trupa, dopóki cośtam się ugina, potem jeszcze pojeżdżą pół roku czy dwa lata i przychodzą z pytaniem jak to teraz ożywić a mają już kawał złomu a nie amortyzator.

 

Spuszczasz powietrze, odkręcasz śruby na dole amorka i otwierasz go poprzez wysunięcie goleni górnych z dolnych. Masz wszystko co potrzebujesz na wierzchu. Czyścisz na błysk, rury z zewnątrz to tam pikuś, chodzi o to co w środku. Smarujesz specyfikami do tego przeznaczonymi, możesz po kilka ml wlać oleju w każdą goleń. Ale dosłownie KILKA bo jak wlejesz za dużo to możesz uszkodzić tłumik. Samego tłumika, komory powietrznej moim zdaniem nie ma co rozbierać. Ja bym jeszcze wykręcił wentyl z komory powietrznej i wlał dziurą 3ml gęstego oleju w celu uszczelnienia komory powietrznej oraz poprawy pracy uszczelki w niej.

 

Tłumiki zazwyczaj są nierozbieralne. Jedyne co możesz zrobić to po rozebraniu otwórz do końca regulację tłumienia powrotu, wyłącz blokadę i poruszaj tłokiem. Jeśli pracuje w obydwu kierunkach płynnie, bez problemów to ja bym się tłumikiem nie martwił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wróciłem i ewidentnie widać że amor potrzebuje serwisu ponieważ jak już jadę po korzeniach itp. to chodzi, a jak po płaskim to stygnie i trzeba go dobrze nacisnąć żeby zaczął chodzić. Tak wiem, że niektórym się wydaje że wieczność nie serwisowałem, ale po prostu się tym nie interesowałem. Dopiero w te lato na bieżąco zamawiałem coraz to nowe narzędzia i się uczę. Tam jest dedykowany 15w20 jako olej smarujący. Info z tej strony:

 

Rozumiem, że olej smarujący to jest ten o którym mówiłeś o komorze powietrznej? Czy może o goleniach? Polecacie jakiś konkretny sprawdzony smar do tego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj na forum, naprawdę, mniej więcej miesiąc temu wszystko opisywałem w identycznym temacie. Dwa miesiące temu też, jeden temat na drugim.

Być może jest sucho w komorze powietrznej i oring stawia opór dopóki go nie ruszysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...