Skocz do zawartości

[pozycja na rowerze] ocena


Krystian731

Rekomendowane odpowiedzi

OK dzięki jutro przetestuje ten sposób z pięta i się wyprostuję  , może nawet się przejadę 25 km i zobaczę jakie będą wyniki  . Mam nadzieje że tak jak Skom wcześniej napisał wyprostowana pozycja będzie się utrzymywać ;) .W zanadrzu mam jeszcze przekręcenie kiery i siodełko 1 schodek  na dół :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Krystian731 napisał:

(...)

Twoje zdjęcia jak i zdjęcia producenta z wymiarami sugerują, że ten rower ma przedziwną geometrię, tzn. nietypowo małe (czyli bardzo ostre) kąty rury podsiodłowej i rury sterowej (69-71 stopni, nawet po ugięciu amortyzatora). Przy siodełku i sztycy pokazanych na obrazku rowerzysta o typowych proporcjach ciała może mieć spory problem z ustawieniami...

Aczkolwiek, aby zdjęcie całości roweru było wiarygodne musi być pozbawione "błędów perspektywy", czyli najlepiej robić zdjęcia z daleka i "centralnie", ani za bardzo z dołu, ani za bardzo z góry, ani za bardzo z boku - jeśli na zdjęciu koła nie są okrągłe (wymiar w pionie i i poziomie) oraz przednie i tylne koło nie są jednakowe, to "pomiary" na podstawie zdjęcia będą mocno przekłamane.

A tak w ogóle, to powinna powstać ustawa lub dyrektywa UE "o podawaniu geometrii ram i rowerów" zakazująca publikacji geometrii bez wspomnianych wyżej kątów i bez efektywnej długości ramy mierzonej poziomo ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcia są dość bardzo małe, więc zrobiłem to dość na oko, ale wrzuciłem je do wspomnianego programu. 

Oto co wyszło:

Przechwytywanie.png

Bikefiterrem nie jestem, tyle co poczytałem żeby siebie ustawić na szosie, ale rzucają się w oczy 3 rzeczy:

1. Kąt pleców; zobacz jak bardzo jesteś zgarbiony, ta linia powinna iść wzdłuż tułowia

2. Łączy się z pkt1; przedłużona linia od uda do ramienia powinna przeciąć ucho, a zobacz gdzie jest Twoja głowa

3. Kąt ramion jak dla mnie zbyt duży, może na szosie by to obleciało. Wyszło 81 stopni a w moim przypadku coś około 65, mimo że pozycja jest dość agresywna.

Musisz wyprostować plecy, wtedy ramiona bardzo mocno zbliżą się do kierownicy a ramiona się zrelaksują. Wiem po własnym przykładzie że taki garb zabiera dobre klika centymetrów zasięgu ramion.

Ogólnie widać że próbujesz dosięgnąć kierownicy ramionami mocno je wyciągając. Nie masz wrażenia że ramiona masz "pod uszami" a cała klatka piersiowa jest zamknięta przez ramiona?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Siema !

W międzyczasie zrobiłem 3 treningi na tym ustawieniu - pozycja na pewno jest o wiele lepsza . Wszystko bolało po trochę ( kości kulszowe , nadgarstki , odcinek piersiowy { lędźwiowy trochę odpuścił ] .

Po tych 3 treningach dokonałem zmiany - podniosłem trochę siodełko i zwiększyłem SAG . Byłem dzisiaj na treningu z tym nowym ustawieniem . Nogi bardziej wyprostowane lepiej i wygodniej pracują . Niestety znów jestem wyciągnięty na rowerze , po kolejnych 2 treningach podejmę decyzja czy pora na nowy mostek czy zmienić ustawienie kierownicy ( pewnie to drugie ) . Przydało by się też pochylić siodełko bardziej na dół bo za bardzo " leże " na siodełku niż siedzę  . Ale wszystko po kolei;)

 

poniżej zdjęcie jeszcze przed podwyższeniem siodełka ( wtedy też kręgosłup nie leżał jak powinien , sami widzicie  ...) 

DSC_0077.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekręcenie jej całkiem w drugą stronę niekoniecznie oznacza, że tak akurat jest dobrze. Wcześniej, moim zdaniem, była za bardzo odchylona do przodu. Poluzuj lekko mocowanie kierownicy w mostku tak, żeby obracała się z oporem w obejmie. Usiądź na rower wykorzystując jakieś podparcie (stołek) pod nogę, żeby nie obciążać mocno kierownicy, która jest poluzowana. Siedząc na rowerze obracaj lekko kierownicę w mocowaniu mostka i zobacz, w której pozycji jest dla Ciebie najbardziej komfortowo. Czasami obrót o kilka mm robi mocno odczuwalną różnicę. Jak już znajdziesz wygodne położenie to dokręć mocowanie w mostku i ustaw klamki i manetki. Możesz mieć imbus w kieszeni, żeby na siedząco lekko dociągnąć śruby jeżeli znajdziesz wygodną pozycję. W ten sposób będziesz mógł bardziej obciążyć kierownicę, jak podczas jazdy, bez obaw, że się obróci pod naciskiem i sprawdzić, czy nadal jest wygodnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...