Skocz do zawartości
Drodzy Rowerzyści!
Fundacja Ewy Błaszczyk 'A kogo?' pilnie poszukuje dwóch rowerów, najlepiej damek, dla rodziców/opiekunów pacjentów kliniki 'Budzik' - Warszawia - Międzylesie, przy Centrum Zdrowia Dziecka.
Po więcej szczegółów odsyłamy na oficjalną stronie www oraz fanpage FB.
MateuszR

[łańcuch] kmc x11 - różne ceny

Rekomendowane odpowiedzi

MateuszR

Witam. Mam pytanie odnośnie różnych cen tego samego łańcucha. Jest nim KMC x11el. Znalazłem go w cenach od 79 zł na allegro aż po 200 zl. Jaka jest różnica pomiędzy nimi? Jakość? Trwałość? Może sam zarobek sprzedającego? 

Pozdrawiam 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MikeSkywalker

1. Długość.

2. Rodzaj powłoki ochronnej, który przekłada się na odporność na korozję. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cervandes

Za 79 to nie jest EL tylko X11.93

Generalnie każde KMC X jest tak samo trwałe, różnią się wykończeniem, kolorem i wagą.

Jedyne co MOŻE być trwalsze to KMC X11E czyli przeznaczony do elektryków, oznaczony jest jako "triple x". Ale co to daje to ja nie wiem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
lewocz

Łańcuchy KMC są oferowane w wersji Box ( w pudełku) i luzem w folii. Nie wiem czy akurat ten model, ale jeśli tak występuje to boxy są dosyć sporo droższe.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
siejak1

Od siebie polecam sram pc-1110 do dostania za 43zł na sbike.pl Dużo lepsza praca od kmc (ciszej) wytrzymałością też nieodbiega mimo bardzo bardzo niskiej ceny. Można kupić 3 sztuki i jeździć aktywnie 2 sezony :)

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

X11el kupisz za 100zł, za 120zł można szukać X11el złotego (tlenek tytanu), potem mamy w okolicach 160zł wersję X11sl (to co el ale puste piny w środku) a wyżej różnokolorowe wersje X11dmc (te ponad 200zł).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MateuszR

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi! Pierwszy raz szykuje się do wymiany łańcucha. Ciekawi mnie ten złoty, szczególnie ze względu na kolor, ale czy ten tlenek tytanu sprawia że łańcuch będzie trwalszy? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Być może, ale to niemierzalna różnica. Tak samo brud ma się go nie imać, ale ten się lepi do smarowidła więc i tak różnicy nie będzie. Poza tym złotko się dosyć szybko ściera. Uważam, że wszystko ponad zwykłe x11el to już fanaberia. Bo na dwóch takich łańcuchach (a bez pudełka można kupić czasem w okolicy 80zł) na pewno zrobisz na napędzie większe przebiegi niż na jednym, 3x droższym DMC.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
siejak1

Nie nie sprawi tylko wygląd ,który schodzi po miesiącu jazdy. Sprawdzone u siebię :) Może w szosie da radę ale nie w terenie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
seraph
Teraz, Dokumosa napisał:

(tlenek tytanu)

Tlenek tytanu to jest akurat biały. Złoty jest azotek tytanu  - pokrywa się nim wiertła, bo zwiększa twardość, ale wydaje mi się, że w przypadku łańcucha to więcej w tym marketingu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
m0d

Nie pchaj się w żadne "pozłotka". Nawet jeśli chodzi tylko o efekt wizualny, to jest on ok przez pierwsze kilkaset km a później widać przetarcia. Przerabiałem to z mosiądzowanym Connexem, choć może ten "tytan" będzie trwalszy...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
dran2

KMC owe "złoto" jest dosyć trwałe. Oczywiście z czasem straci połysk, ale kolor zostaje widoczny bardzo długo, u mnie zazwyczaj w okolicach 0.75% zaczynają się pojawiać przetarcia przy krawędziach.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
siejak1
Teraz, dran2 napisał:

KMC owe "złoto" jest dosyć trwałe.

Samo wyciągnięcie przebiega jak w x11.93 natomiast powłoka u jednego schodzi po msc. a innego po kilka set km. Jak widać wszystko zależy od warunków jazdy co nadal pokazuje że za kolorek nie warto dopłacać 100zł.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Profesjonalne narzędzia do obróbki skrawaniem są pokrywane azotkiem tytanu ale tam jest to tak zrobione, że w warunkach przemysłowych wydłuża pracę narzędzia wielokrotnie. W łańcuchach powłoka ta jest zrobiona co najwyżej jak w chińskich wiertłach - dla koloru tylko.

Godzinę temu, seraph napisał:

Tlenek tytanu to jest akurat biały. Złoty jest azotek tytanu  - pokrywa się nim wiertła, bo zwiększa twardość, ale wydaje mi się, że w przypadku łańcucha to więcej w tym marketingu.

Racja. Na pudełku nawet napisali.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cervandes

Miałem KMC X11, mam Sramy 1110 - polecam te drugie. Połowa ceny, praca napędu i moim zdaniem lepsza, kulturalniejsza. Jedynie nie wygląda - bo jest szary. Zrobiłem na dwóch póki co 1700km. Zero zastrzeżeń.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MikeSkywalker

Złota powłoka KMC wyciera się, ale i tak wygląda nieźle. Mogę poszukać w domu łańcucha X8 z taką (albo podobną) powłoką, przejechał 14 tysięcy :D 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×