MateuszR Napisano 20 Września 2018 Udostępnij Napisano 20 Września 2018 Witam. Mam pytanie odnośnie różnych cen tego samego łańcucha. Jest nim KMC x11el. Znalazłem go w cenach od 79 zł na allegro aż po 200 zl. Jaka jest różnica pomiędzy nimi? Jakość? Trwałość? Może sam zarobek sprzedającego? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 21 Września 2018 Udostępnij Napisano 21 Września 2018 1. Długość. 2. Rodzaj powłoki ochronnej, który przekłada się na odporność na korozję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 21 Września 2018 Udostępnij Napisano 21 Września 2018 Za 79 to nie jest EL tylko X11.93 Generalnie każde KMC X jest tak samo trwałe, różnią się wykończeniem, kolorem i wagą. Jedyne co MOŻE być trwalsze to KMC X11E czyli przeznaczony do elektryków, oznaczony jest jako "triple x". Ale co to daje to ja nie wiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lewocz Napisano 21 Września 2018 Udostępnij Napisano 21 Września 2018 Łańcuchy KMC są oferowane w wersji Box ( w pudełku) i luzem w folii. Nie wiem czy akurat ten model, ale jeśli tak występuje to boxy są dosyć sporo droższe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siejak1 Napisano 21 Września 2018 Udostępnij Napisano 21 Września 2018 Od siebie polecam sram pc-1110 do dostania za 43zł na sbike.pl Dużo lepsza praca od kmc (ciszej) wytrzymałością też nieodbiega mimo bardzo bardzo niskiej ceny. Można kupić 3 sztuki i jeździć aktywnie 2 sezony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 21 Września 2018 Udostępnij Napisano 21 Września 2018 X11el kupisz za 100zł, za 120zł można szukać X11el złotego (tlenek tytanu), potem mamy w okolicach 160zł wersję X11sl (to co el ale puste piny w środku) a wyżej różnokolorowe wersje X11dmc (te ponad 200zł). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MateuszR Napisano 21 Września 2018 Autor Udostępnij Napisano 21 Września 2018 Dziękuję wszystkim za odpowiedzi! Pierwszy raz szykuje się do wymiany łańcucha. Ciekawi mnie ten złoty, szczególnie ze względu na kolor, ale czy ten tlenek tytanu sprawia że łańcuch będzie trwalszy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 21 Września 2018 Udostępnij Napisano 21 Września 2018 Być może, ale to niemierzalna różnica. Tak samo brud ma się go nie imać, ale ten się lepi do smarowidła więc i tak różnicy nie będzie. Poza tym złotko się dosyć szybko ściera. Uważam, że wszystko ponad zwykłe x11el to już fanaberia. Bo na dwóch takich łańcuchach (a bez pudełka można kupić czasem w okolicy 80zł) na pewno zrobisz na napędzie większe przebiegi niż na jednym, 3x droższym DMC. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siejak1 Napisano 21 Września 2018 Udostępnij Napisano 21 Września 2018 Nie nie sprawi tylko wygląd ,który schodzi po miesiącu jazdy. Sprawdzone u siebię Może w szosie da radę ale nie w terenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 21 Września 2018 Udostępnij Napisano 21 Września 2018 Teraz, Dokumosa napisał: (tlenek tytanu) Tlenek tytanu to jest akurat biały. Złoty jest azotek tytanu - pokrywa się nim wiertła, bo zwiększa twardość, ale wydaje mi się, że w przypadku łańcucha to więcej w tym marketingu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m0d Napisano 21 Września 2018 Udostępnij Napisano 21 Września 2018 Nie pchaj się w żadne "pozłotka". Nawet jeśli chodzi tylko o efekt wizualny, to jest on ok przez pierwsze kilkaset km a później widać przetarcia. Przerabiałem to z mosiądzowanym Connexem, choć może ten "tytan" będzie trwalszy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dran2 Napisano 21 Września 2018 Udostępnij Napisano 21 Września 2018 KMC owe "złoto" jest dosyć trwałe. Oczywiście z czasem straci połysk, ale kolor zostaje widoczny bardzo długo, u mnie zazwyczaj w okolicach 0.75% zaczynają się pojawiać przetarcia przy krawędziach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siejak1 Napisano 21 Września 2018 Udostępnij Napisano 21 Września 2018 Teraz, dran2 napisał: KMC owe "złoto" jest dosyć trwałe. Samo wyciągnięcie przebiega jak w x11.93 natomiast powłoka u jednego schodzi po msc. a innego po kilka set km. Jak widać wszystko zależy od warunków jazdy co nadal pokazuje że za kolorek nie warto dopłacać 100zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 21 Września 2018 Udostępnij Napisano 21 Września 2018 Profesjonalne narzędzia do obróbki skrawaniem są pokrywane azotkiem tytanu ale tam jest to tak zrobione, że w warunkach przemysłowych wydłuża pracę narzędzia wielokrotnie. W łańcuchach powłoka ta jest zrobiona co najwyżej jak w chińskich wiertłach - dla koloru tylko. Godzinę temu, seraph napisał: Tlenek tytanu to jest akurat biały. Złoty jest azotek tytanu - pokrywa się nim wiertła, bo zwiększa twardość, ale wydaje mi się, że w przypadku łańcucha to więcej w tym marketingu. Racja. Na pudełku nawet napisali. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 21 Września 2018 Udostępnij Napisano 21 Września 2018 Miałem KMC X11, mam Sramy 1110 - polecam te drugie. Połowa ceny, praca napędu i moim zdaniem lepsza, kulturalniejsza. Jedynie nie wygląda - bo jest szary. Zrobiłem na dwóch póki co 1700km. Zero zastrzeżeń. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 22 Września 2018 Udostępnij Napisano 22 Września 2018 Złota powłoka KMC wyciera się, ale i tak wygląda nieźle. Mogę poszukać w domu łańcucha X8 z taką (albo podobną) powłoką, przejechał 14 tysięcy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.