Skocz do zawartości
Drodzy Rowerzyści!
Fundacja Ewy Błaszczyk 'A kogo?' pilnie poszukuje dwóch rowerów, najlepiej damek, dla rodziców/opiekunów pacjentów kliniki 'Budzik' - Warszawia - Międzylesie, przy Centrum Zdrowia Dziecka.
Po więcej szczegółów odsyłamy na oficjalną stronie www oraz fanpage FB.
maczet190399

[smar] DT do Ratchet gdzie jeszcze można użyć

Rekomendowane odpowiedzi

maczet190399

Zakupiłem smar, aby przesmarować bębenek w Piaście DT. Niestety nie spojarzałem ze mam wersję piasty 350 wiec bez piescieni ratchet , tylko trzy zapaski. No i został mi ten smar. Jako że próbowałem go użyć na zapadki standardowe bebenka , troche zurzyłem i nie moge odesłąć. Gdzie jeszcze można uzyć tego smaru przy serwisie roweru? Wykonuje go samodzielnie. Z tego co zauważyłem to średnio nadaje się na zapaski bębenka bo skleja je. Lepiej użyc jakiegoś płynnego. Ja uzywał od Paru lat rohloff-a.

Z góry dziękuje za pomoc.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Piastę masz 370. Smar odsprzedaj gdzieś na serwisie aukcyjnym za 25zł. Za tyle kupisz 400g przyzwoitego smaru łożyskowego.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
dran2

Dokładnie. Nawet jeżeli można go na siłę do czegoś użyć to nie będzie w tym nijak lepszy a pewnie gorszy niż coś wielokrotnie tańszego.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
phoe
Napisano (edytowane)

Ja 350 smaruje smarem Motorex'a, czyli prawie zwykłym smarem i też jeździ, pomimo że jest tam Ratchet i "use only DT lube for it", lol.

Smar to smar, bez przesady, a ty masz zapadki(aka DT 350), wyczyścić je i dać np po kropelce smaru do łańcucha na każdą.

Ten DT z tego co czytałem jest gęstszy i bardziej lepki, możliwe ze dłużej sir będzie tam trzymał na tym Ratchecie, ale Ratchet po 1 może pracować na sucho i tak jeżdżą ludzie zeby było głośniej, a 2, bębenek schodzi razem z kaseta i zrobienie mu serwisu to jest dosłowni zdjęcie koła + 1 min na serwis więc nawet jak gorszym smarem będzie się to robiło 2x częściej, to nikomu korona z głowy nie spadnie. A kiedy bębenek wymaga serwisu to słychać, bo chodzi coraz głośniej.

Edytowane przez phoe

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

W piastach 370 (3 zapadki) bębenek też schodzi razem z kasetą. Smarować te (jak i wyższe modele) smarem warto chociażby z powodu stworzenia tym sposobem dodatkowej bariery dla wody. Wymiana łożyska piasty po stronie napędowej to nie jest takie hop-siup. Nie mówię o waleniu smaru na zapadki tylko usmarowaniu łożysk na zewnątrz. Na zapadki świetnie sprawdza się olej przekładniowy w ilości symbolicznej.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×