Skocz do zawartości

[koła] Koła DT Swiss XM1501 29 - warto?


armaniak

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Chcę w swoim Trek Superfy 7 wymienić koła. Znalazłem taką ofertę:

https://allegro.pl/kola-dt-swiss-xm1501-29-15-110-rs-1-12-142mm-i7547665313.html

Są one warte 1.500 zł oraz czy będą lepsze od kół Bontrager Mustang Elite które mam.

Ważę 85 kg, roweru używam głównie do jazdy po lasach, trochę góry oraz maratony MTB.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To sa topowe, aluminiowe koła dt swiss. Będą znacznie lepsze i lżejsze niż fabryczne. Zwróć jednak uwagę czy piasta przednią będzie pasowała do Twojego amortyzatora. Cena jest rozsądna ale biorąc pod uwagę obecne ceny piast dt 240 z demobilu nie jest to jakaś mega okazją. Może nawet dałoby się złożyć dokładnie te koła w lepszej cenie (dt 240+dt xm401+dt competition+dt squorx).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Złożysz jak wspomniałem w tej cenie koła na 240s np. też u daveo. Jednak jak już składać to nie na obręczach takich wąziutkich a na xm421 albo 481. Nowe piasty 240s znajdziesz w cenie 500 tył i 200 przód (z demobilu nowych kół xm1501 27,5") czyli nieco taniej niż sporo gorsze 350tki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdżę na tych kołach w wersji 650B i są rewelacyjne. 4000km za nami w tym roku, zero zastrzeżeń. Ja i moje cielsko to okolice 85kg. Podobno daleeeeko do granicy nośności. No i są to kółka do AM a nie XC więc są po prostu mocniejsze.

 

Aha, swoje przerobiłem, bo każda piasta z aluminiowym bębenkiem pod kasetą z luźnymi koronkami się niszczy. Zerknij:

 

https://www.forumrowerowe.org/topic/229259-aluminiowy-bębenek-poprawa-fabryki-bębenek-dt-swiss-i-stalowe-inserty/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jak wspominałem cena d...py nie urywa do czasu kiedy nie sprzedadzą się zapasy piast dt240s w cenie 3x mniejszej niż katalogowa tym bardziej, że dzisiejsze trendy odnośnie szerokości  nawet do xc są "nieco" inne. Jako ciekawostka - 6 lat temu miałem fulla ścieżkowca wyposażonego fabrycznie w koła dt swiss x1900 o szerokości wew 17mm :) i wtedy koła te były dedykowane do xc/am. Dzisiaj może się to nie mieścić w głowie a 20sto milimetrowe, współczesne x1900 są montowane w lekkich rowerach typu fitness na o sprzęcie szosowym.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Dokumosa napisał:

Cena jak najbardziej w porządku ale rewelacji nie ma.

Cena jest bardzo dobra patrząc czysto obiektywnie. Pewnie można znaleźć gdzieś coś trochę taniej, ale nie każdy ma czas i chęci śledzić neta wzdłuż i wszerz w nadziei znalezienia czegoś 10% taniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko jak wspomniałem wyżej - zdjęcia przedstawiają piastę przednią w systemie predictive steering. Ona zawsze jest 15x110 ale nie pasuje do "zwykłego" widelca. Obiektywnie wg opisu aukcji to koła składaki. Więc uważam, że obecnie można złożyć takie same albo lepsze koła w tej cenie w związku z tym to żadna okazja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Dokumosa napisał:

Tylko jak wspomniałem wyżej - zdjęcia przedstawiają piastę przednią w systemie predictive steering. Ona zawsze jest 15x110 ale nie pasuje do "zwykłego" widelca. Obiektywnie wg opisu aukcji to koła składaki. Więc uważam, że obecnie można złożyć takie same albo lepsze koła w tej cenie w związku z tym to żadna okazja.

Piasta przednia będzie odpowiednia do mojego amora Fox (inna niż na zdjęciach)

To są zapewne składaki. Sugerowany przez Ciebie Daveo ma nie składaki? 

Z czego miałyby się składać te lepsze koła w tej cenie i czego brakuje tym  z linka?

Mnie najbardziej martwi piasta DT240 z aluminiowym bębenkiem pod kasetę Shimano. 

Czy w piaście DT 350 bębęnek jest stalowy?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarówno do 370 jak i 350/240 możesz sobie kupić bębenek stalowy (150-240zł). Tym kołom nie brakuje nic jeśli godzimy się na tak wąskie obręcze. Obecnie trendy do szerokich obręczy są tak silne, że nawet taka konserwa jak DT ma koła o szer wew 45mm (nie licząc serii do fatbikeów). Przy okazji koła fabryczne na tych samych komponentach (xm1501) mają nośność 120kg.

A kołodziej taki jak np. wspomniany daveo może użyć obręczy xm421 albo xm481 w miejsce 401 i jest duża szansa, że zamknie się w budżecie 1500zł. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Dokumosa napisał:

Obecnie trendy do szerokich obręczy są tak silne,

Trendy, trendami... pewnie zaraz się zmienią. Już kiedyś robili szerokie obręcze do rowerów 'mtb' a później robili 17-19mm i też wszyscy jeździli z bananem na gębie jakie to mają lekkie koła :D Więc trendami za bardzo bym się nie przejmował.

2 godziny temu, Dokumosa napisał:

Do XC 25mm do gumy 2,1-2,2".

Autor ma Superflya więc raczej innego zastosowania bym nie przewidywał. Do szerokości opon 2,1-2,25 obręcz 22,5mm wew jest zupełnie wystarczająca, wręcz bym powiedział że szersza=cięższa=zbędna. Ale do opony 2,4 to już trochę wąsko... 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tak, jeszcze dwa lata temu wszyscy twierdzili, że obręcz 19mm jest dobra do wszystkiego. Ale tym ludzikom szybko banany z gęby zeszły jak zobaczyli jak zachowuje się opona na szerokiej obręczy (brak pływania, bezpieczniejsze bezdętki, lepsza przyczepność). Nie sądzę żebyśmy kiedyś mieli z tego rezygnować. Tak samo jak nie zrezygnujemy z dużych (i o wiele cięższych kół 29"). Do tego gdybyśmy tutaj rozmawiali o różnicy w masie rzędu setek gram ale 29. calowa obręcz XM421 jest cięższa od XM401 o całe 5 (pięć) gram. I żeby była jasność ja nie twierdzę, że koła 22,5mm się do XC nie nadają a tylko wskazałem pewne możliwości, moim zdaniem ciekawsze. Sam posiadam XM1501 z tymczasowo nawleczonymi kapciami 2,35" (docelowo zastąpione zostaną kołami M1850-30).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...