Skocz do zawartości
Drodzy Rowerzyści!
Fundacja Ewy Błaszczyk 'A kogo?' pilnie poszukuje dwóch rowerów, najlepiej damek, dla rodziców/opiekunów pacjentów kliniki 'Budzik' - Warszawia - Międzylesie, przy Centrum Zdrowia Dziecka.
Po więcej szczegółów odsyłamy na oficjalną stronie www oraz fanpage FB.
Hell4Ge

[Przerzutka tylnia] Nie wchodzi wyższy bieg, 1nka wchodzi bardzo ciężko

Rekomendowane odpowiedzi

Hell4Ge

Przeglądałem kilka tutoriali ale chyba w moim przypadku problemem jest trochę już wieczystość sprzętu bo przerzutka, linki, i pancerze są fabryczne tj. z 2012-2013 roku, rowerek za 1300PLN na osprzęcie Alivio.

Co konkretnie zrobiłem:

  1. Przednią przerzutkę ustawiłem na środkowym (2gim) biegu
  2. Tylną przerzutkę razem z łańcuchem ustawiłem na ostatnim (8mym) biegu
  3. Odkręciłem linkę tak by cały mechanizm był totalnie luźny
  4. Wyregulowałem maksymalny zakres przerzutki wokół najmniejszej zębatki (tu dałem trochę ponad miarę by łańcuch nie tarł o wyższą zębatkę)
  5. Przykręciłem linkę bez użycia siły (nie była też wielce poluzowana)
  6. Zacząłem kręcić pedałami i wrzucać łańcuch na niższe biegi (większe zębatki), jeżeli łańcuch nie chciał wejść to napinałem bardziej linkę obracając śrubkami baryłkowymi
    1. Tutaj by wrzucić z 2 na 1 musiałem użyć dość sporej siły, linka była strasznie napięta
    2. Dodatkowo pomogłem sobie śrubą do regulacji zakresu pracy przerzutki na największej zębatce
  7. Będąc na pierwszym biegu (największej zębatce) w drodze do najmniejszej po prostu łańcuch nie przechodził (przerzutka pracuje, ale nie wykonuje wystarczająco długiego ruchu). Na te chwilę robię prosty lifehack i by zejść, np. z 4 na 5 to schodzę z 4 na 6 i jak łańcuch spadnie to zwiększam bieg na 5 by się to jakoś zgadzało.

Nie rozumiem dwóch rzeczy:

  1. Czemu tak ciężko jest wrzucić jedynkę (w sensie, że kciukiem przeciągnąć mocno napiętą linkę)
  2. Jeżeli łańcuch powinien spaść z większej tarczy na niższą, to robi to za pomocą siły sprężyny w mechanizmie. Ostatnio zostawiłem przerzutkę lekko rozciągniętą w benzynie ekstrakcyjnej na 12 godzin (otłuszczałem wszystko, po czym nasmarowałem sprężynę + ruchome elementy) ale to raczej nie osłabiło by zrzucania łańcucha?

Nowe pancerzyki i linki już zamówione, ale zastanawia się czy nie popełniłem jakiego prostego błędu

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
TheJW

Wszystko źle... Nie wiem, co za tutoriale oglądałeś, ale tak się przerzutek nie reguluje. Zamiast nabijać wyświetlenia SzajBajkom i innym jutubowym gwiazdkom, wejdź sobie na stronę Shimano (tutaj) i zrób to, jak należy (proces jest prosty, ale nie chce mi się go tutaj opisywać, bo zajmie to więcej czasu niż sama regulacja :)).

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Hell4Ge
6 minut temu, TheJW napisał:

Wszystko źle... Nie wiem, co za tutoriale oglądałeś, ale tak się przerzutek nie reguluje. Zamiast nabijać wyświetlenia SzajBajkom i innym jutubowym gwiazdkom, wejdź sobie na stronę Shimano (tutaj) i zrób to, jak należy (proces jest prosty, ale nie chce mi się go tutaj opisywać, bo zajmie to więcej czasu niż sama regulacja :)).

Dzięki wielkie, przeczytałem i widzę, że faktycznie będę musiał na nowo przez wszystko przejść :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
TheJW

Cieszę się, że nie poczułeś się urażony taką formą wypowiedzi, a wziąłeś za lekturę i doszedłeś do słusznych wniosków. :) Życzę powodzenia w regulacji!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×