Skocz do zawartości

[Roubaix] z di2 czy mechaniczną ultegrą?


Tomek.ka

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałem prosić o radę: jestem zdecydowany na kupno Specialized Roubaix. Testowalem takowy ze zwykłą ultegrą, natomiast kolega namawia mnie na di2. Pomijając różnicę w cenie zastanawiam się czy warto iść w elektronikę. Nie zamierzam się ścigać, jeżdżę dla przyjemności swojej, sprzętem nie muszę nikomu imponować (jeżdżę sam). Zatem interesują mnie plusy i minusy elektroniki vs mechanicznej ultegry. Pytanie na ile jestem jako amator, który tygodniowo robi dla wlasnej przyjemnosci 100-160 km jest w stanie naprawdę docenić zalety  elektroniki.  Będę wdzięczny za Wasze opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jechałem, bodajże w tamtym roku z facetem który miał właśnie di2. Był zadowolony, jaki rower to nie pamiętam nazwy. Wczoraj miną mnie facet, rower Canondale też przerzutki elektroniczne. Widziałem jak zmienia przełożenia, moment i już. Jechaliśmy pod wiatr i w końcu nie dałem rady dotrzymać koła i porozmawiać. Też jestem ciekawy, zawsze jak człowiek rozmawia to wie. Też jestem amatorem. Zaczynałem przygodę z rowerem, rama stalowa i tak po latach karbon. Mnie się wydaje że nie ma co się obawiać. Stać cię, czemu nie. Ludziska zawsze będą gadać, przecież ja mam przerzutki tourney i też jeżdżę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio miałem okazję jeździć (trenażer podpięty do Zwifta) na Ultegrze Di2 i cieszę się, że kupiłem sobie rower ze zwykłą. ;) Jak dla mnie biegi wrzuca się mało intuicyjnie, a źle wyregulowane działają FATALNIE. Zdecydowanie gorzej, niż źle wyregulowana przerzutka na linkę. Ale - jeśli przerzutkę raz wyregulujesz dobrze, działa to świetnie i nie martwisz się o nią w przyszłości. Nie ma linek i pancerzy, które się wyciągną i zanieczyszczą upośledzając pracę przerzutek. Mimo wszystko osobiście jestem fanem tradycyjnego rozwiązania. :)