Skocz do zawartości
Drodzy Rowerzyści!
Fundacja Ewy Błaszczyk 'A kogo?' pilnie poszukuje dwóch rowerów, najlepiej damek, dla rodziców/opiekunów pacjentów kliniki 'Budzik' - Warszawia - Międzylesie, przy Centrum Zdrowia Dziecka.
Po więcej szczegółów odsyłamy na oficjalną stronie www oraz fanpage FB.
IP68

[renowacja] Wybór roweru na Eroicę

Rekomendowane odpowiedzi

IP68

Ponieważ z myślą o bieżącej konserwacji rodzinnych rowerów udało mi się w tym roku urządzić jako-taki warsztat rowerowy, pomyślałem że fajnym zajęciem na długie zimowe wieczory byłoby odrestaurowanie jakiejś oldschoolowej szosy. Przy okazji szosy nie mam i w zasadzie nigdy nie miałem (za wyjątkiem młodzieżowego Rometa z 30 lat temu), wiec korzyść podwójna ;) No a jak już rower tego typu, to taki, żeby może jak mi syn trochę podrośnie zabrać go do Włoch na Eroicę.

Podstawowe założenia zgodne z regulaminem rajdu:

- Rok produkcji 1987 lub wcześniejszy

- Nieindeksowane sterowanie przerzutką z ramy.

- Pedały z noskami

- Co najmniej 32 szprychy w kole

Nie celuję w nie wiadomo co, szukam roweru w miarę niedrogiego, wymagającego nakładu pracy, niekoniecznie modelu highendowego. Liczę natomiast na trwałość. Problem w tym, że zupełnie nie znam rynku, marek i modeli. Przypuszczam, że spory problem będzie z rozmiarem ramy, bo szukałbym czegoś koło 57 cm.

Czy ktoś podpowiedziałby za jakimi markami warto się rozejrzeć?

Z góry dziękuję za odpowiedzi :)

 

 

Edytowane przez IP68

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
clavdivs

Szosówka sprzed roku 1987 w dobrym stanie, to nie takie "niewiadome co". Dużego wyboru nie będziesz miał, polecam cierpliwość i szukać okazji.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
IP68

Czy Peugeoty są OK? Jakie inne marki brać pod uwagę?

Edytowane przez IP68

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
IP68

Co myślicie o tym (załącznik)? Warto się bawić? Wg mnie jest to model P10S z 1983 r.

 

Katalog:

1983fr_08.jpg

 

 

peugeot1.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Garlock

Jeśli zamierzasz odbudować szosę na Eroicę, czyli trzymać maksymalnie blisko oryginału to rowery francuskie (Peugeoty, Motobecane itp) traktowałbym jak lekko śmierdzące jaja.

Francuzi uznali, ze nie będą się trzymać ohydnych anglosaskich standardów (wstrętne cale) tylko wymyślą własne. Np sztyca kierownicy 1" to po francusku 25mm czyli inne stery. Gwinty suportu to  35x1mm oba prawe (konia z rzędem kto dziś kupi taki suport poza ebayem za cenę wyższą od ceny roweru). Inny gwint pedałów. Inny gwint pod wolnobieg (minimalna różnica, ale jest) chyba, ze trafisz na system Maillarda-to już pełna egzotyka. Itp, itd.

Tu masz więcej takich kwiatków opisanych:

https://www.sheldonbrown.com/velos.html

Najlepsze jest to, ze dopóki nie rozkręcisz roweru, to nie wiesz co masz. Bo trafiają się i "normalne" calowe.

Ja na Eroicę poszukałbym jakiegoś Colnago, Bianchi, Kopga Miata ew. jak chcesz wyróżnić się w tłumie to może jakiegoś Jaguara Speciala (na osprzęcie Campy)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×