Skocz do zawartości

[Pierwszy trail] Kross Dust 2.0 czy Primal Pro lub Primal custom


Kulas32

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć ;)

Ponieważ głowa mi już pęka, a ja dalej nie podjąłem decyzji to postanowiłem się zwrócić po pomoc na forum ;d

Mam zamiar kupić swój pierwszy górski rower trailowy, na sztywnej ramie, chciałbym wydać do 5000zł.

Jedną z opcji (która w sumie najmniej mnie jara) jest Kross Dust 2.0 2018r rozm. L (link do str producenta: https://www.kross.pl/pl/2018/trail/dust-2-0 ) mogę go dorwać za 4700zł.

Druga opcja (dla mnie ciekawsza) to rower złożony na ramie Dartmoor Primal 27,5 2018r rozm. L. Po wstępnych ustaleniach ze sklepem do kompletu wpada amorek DVO Beryl, koła dartmoor Raider boost, hamulce Sram Level z tarczami 180mm, napęd SLX M7000 1x11, reszta gratów jakieś budżetowe produkcji Dartmoora/Authora i oponki podstawowe drutowane Continentala. Cena 5300zł.

Trzecia opcja - Dartmoor Primal Pro 27,5 2018, rozm. L. (link: https://velo.pl/rowery/gorskie-sztywne/trail-275/dartmoor/primal-pro-275). Cena katalogowa 5499zł, może udałoby się trochę zejść z ceny po rozmowie ze sprzedawcą.

W teorii rower ma mi po prostu dawać frajdę z jazdy ogólnie rzecz ujmując offroadowej ;) chętnie pośmigałbym i szlifował umiejętności w miejscach jak Lasek Wolski, Enduro Trails w Bielsku, czy Bike Park w Kasinie Wielkiej. Na początek nastawiam się raczej na niewielkie hopki i traski typu flow, a co będzie dalej zależy od mojego progresu. Do tego fajnie byłoby pośmigać czasem bez celu po mieście skacząc z każdego krawężnika i (prawie każdych ;d) schodów.

Oczywiście opcja 2 i 3 są ponad mój założony budżet (już Kross Dust spowodował, że postanowiłem go nieco powiększyć). Rozum podpowiada, że Dust to już może być overkill jak na początki z enduro (trail? nie jestem pewien jakie są różnice, ale to nie o tym), a serce ciągnie do Primala. Problem jest taki, że jeśli Primal, to który?
Custom Primal wypada drożej o 600zł od Krossa przy czym ma znacznie lepszy amorek, ale gorsze obręcze i opony, poza tym osprzętowo wypada podobnie.
Natomiast Primal Pro jest jeszcze droższy o te 200zł (może finalnie mniej) od Customa, a ma szersze obręcze, niezłe zwijane oponki i regulowaną sztycę, ale amorek na poziomie tego w Krossie.

Dodatkowa, poboczna kwestia tego, czy Primala jednak nie brać w rozmiarze M. Wg producenta łapię się na oba rozmiary - wzrost 180 cm. Przy tym mam nogę 85 cm i długie ramiona, ale tego producent już w swoich tabelkach nie uwzględnia.

Jestem rozdarty, emocję już wzięły górę i nie potrafię trzeźwo spojrzeć na sprawę. Dlatego będę wdzięczny za każdą radę ;) dziękuję z góry!

PS. Jeśli ktoś może się wypowiedzieć o amorku DVO Beryl to też będzie super, bo chyba jest to mniej popularna w Polsce marka i niewiele jest o nich opinii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim w Primalach masz boosta co jest obecnie standardem w trailówkach. Odnośnie wyboru custom vs. pro to nie bardzo pomogę bo nie miałem do czynienia z amortyzatorami DVO. Aion z Pro jest b. prostym i trwałym widelcem pod warunkiem regularnego serwisowania. Pro ma też napęd, który lepiej się sprawdza w tego typu rowerze, droppera/myk-myka (must have jeśli ma być targany zgodnie z przeznaczeniem) i opony plusowe (w custom dostaniesz jakieś 2,4 które będą w rzeczywistości 2,3"). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja zaproponuję Treka Roscoe. Świetny rower do jazdy w terenie, po schodach i na małe hopki :)

Postawiłbym raczej na opcję tańszą - Roscoe 7, według mnie napęd 1x10 wystarczy a cena kasety nie zwali Cię z nóg.

Zmieniłbym mu tylko hamulce na SLX/XT i będziesz miał naprawdę solidny sprzęt. Jeśli udałoby się gdzieś kupić model z 2018 roku to można mieć je z niezłym rabatem. Rocznik 2019 to pewnie 10-15% do urwania od ceny katalogowej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Dokumosa, czy możesz powiedzieć coś więcej o tym dlaczego napęd Pro będzie lepszy? Chodzi po prostu o wytrzymałość na uszkodzenia mechaniczne?
Jeśli chodzi o oponę w Customie to szczerze mówiąc celowałem właśnie w szerokość max 2,4" ;d A pisałem o szerokości obręczy, bo zauważyłem, że jest trend wrzucania szerszych (27 mm wew. i więcej) obręczy do rowerów trailowych, nawet tych nie na plusie. Aczkolwiek teraz zastanawiam się, czy w dość wąskiej (24 mm wew.) obręczy Raider oponka 2,4" dobrze się ułoży?

@MikeSkywalker, mierzyłem się też do Roscoe 7, ale po prostu się nie polubiliśmy ;d Testowałem też Krossa Grista 1.0 i odczucia miałem podobne jak przy Treku, podejrzewam, że opony w plusie nie są dla mnie (albo musiałbym się przyzwyczaić). Btw, czy 2,6" w Pro to juz plus czy jeszcze nie? ;)
Ponadto chciałbym już amortyzator powietrzny, a jeśli dobrze pamiętam to Roscoe 7 ma Rock Shox Judy na sprężynie.
Moim zdaniem również napęd 1x10 byłby wystarczający i zastanawiam się, czy nie zaproponować zamiany SLX na grupę Deore albo Sram X5, żeby trochę zejść z ceny Customa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak rozważasz SRAM-a to nawet się nie zastanawiaj. W mojej opinii działa to dużo precyzyjniej jak Shimano, tylko najlepiej ściągnąć przerzutkę z manetką z UK, wychodzi taniej. 

Opony to rzecz wymienna, a wiedząc jak użytkownicy chwalą Roscoe podesłałem ten model. Bo zawsze można zmienić widelec w 7 albo zubożyć napęd w 8. Primal nie jest złą ramą ale ramy Treka są bardzo wygodne. 

Z drugiej strony składanie roweru od podstaw pozwala mieć w nim wszystko  tak jak chcesz. Często kosztem wyższej ceny ale to już zależy od konkretnego przypadku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, czyli jeśli nie planuję szerszych opon niż 2,4 to tymi "wąskimi" obręczami nie mam co się przejmować?

Co do napędu to Sram NX faktycznie brzmi nieźle, ale może podejdźmy do tego od drugiej strony - czy SLX będzie zły do takich zastosowań?
Podejrzewam, że zmiana napędu na NX podniesie dodatkowo cenę, zbliżając ją jeszcze bardziej do Primala Pro (niestety pewnie dopiero w poniedziałek się dowiem, czy on jest jeszcze w ogóle dostępny)

Do tego dzisiaj się dowiedziałem, że do Customa chcą mi wrzucić korbę Dartmoora Tribe Forged, a nie SLX, bo ponoć jest lepiej dostosowana do kół z boostem. Jest ciut cięższa, ale może faktycznie lepiej nadaje się do trudnych zadań.

Poruszę jeszcze drugą kwestię - rozmiaru ramy. Do eLki Primala będę mógł się przymierzyć, ale zrobienie kółeczka pod sklepem nie odda wrażeń z jazdy we "właściwym" terenie, tak myslę.
Przymierzałem się też do eLki Krossa Dusta i wydawała się w porządku (po aż trzech jazdach próbnych ;d ), dlatego porównałem rozmiar M i L ramy Primal do Dusta. Wychodzi na to, że parametry takie jak reach i efektywna długość górnej rury są bardziej zbliżone w obu eLkach.
Nie wiem czy postawić na większą zwrotność i zakres ruchów* na eMce, czy dłuższy rozstaw osi i stabilność eLki?

*- jeśli dobrze myślę to na eMce powinienem być w stanie przenieść środek ciężkości (biodra) dalej do tyłu? np. podczas nauki manuala

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oks, dzięki za Wasze odpowiedzi ;) W środę jadę się przymierzyć i mam nadzieję podjąć ostateczną decyzję: Primal Custom czy Pro.

Pooglądałem trochę zdjęć Primali użytkowników forum i wyglądają czadersko ;d zwłaszcza z szerszymi gumami ^^
teraz zastanawiam się czy jednak nie wrzucić już na początek opon 2,6".

Pozdrawiam :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Update: Primal Pro 27,5 rozm. L już niedostępny. Najprawdopodobniej zdecyduję się na Cutsoma.

Pozostaje kwestia, w której przyda się porada, mianowicie na jaki skok ustawić amortyzator?
DVO Beryl ma regulację w zakresie 140-170 mm. Pracownik sklepu proponuje 150 mm, ja początkowo myślałem o 140 mm, ale nie umiem podać konkretnego powodu dlaczego właśnie taki skok miałbym mieć (poza tym, że producent podaje geometrię ramy wyliczoną przy właśnie takim skoku). Zakładam, że im trudniejszy teren tym więcej skoku może się przydać, ale dla mnie 140 mm już wydaje się sporo - mój poprzedni rower do nieco cięższych zadań miał 100 mm skoku.
Czy dobrze myślę, że przy mniejszym skoku rower będzie lepiej podjeżdżał?

Jasne, rower przeznaczony do śmigania w terenie, ale np. do Lasku Wolskiego mam 10km od domu, które będzie trzeba pokonać przez miasto,  ciężko mi stwierdzić jak podniesiona o te 10 mm wyżej kierownica wpłynie na szybkość i komfort jazdy po asfalcie.

Do tego gdzieś czytałem, że w Primalu stack jest już na tyle duży, że są problemy z dociążeniem przedniego koła na podjazdach.

Czy jakiś użytkownik Primala (uśmiecham się do Dokumosy :D ) mógłby powiedzieć coś w tym temacie?

Pozdrawiam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze to w rowerze typu HT duży skok jest raczej dla ozdoby (no i żeby geo trzymał). Poza tym przy prawidłowo dobranej wielkości ramy i dł. mostka nie ma prob z dociążeniem przodu. Wjeżdża się pod wszystko to co się da wjechać na rowerze xc. Jest wrażenie że przód jest lekki ale nawet ze słabą techniką łatwiej zerwać przyczepność tylnego koła na podjeżdzie niż stracić kontakt  przodu z podłożem). Ja osobiście do koła 27,5" brałbym skok 150mm dla 29" 130mm.

Z innej beczki... oglądałeś może ns bikes eccentric cromo? Można złapać w podobnym budżecie a to rama 3 klasy wyżej niż primal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...