Skocz do zawartości

[Gniew rowerzysty] Co cię wkurzyło na rowerze?


Rekomendowane odpowiedzi

Cytat

I tyle masz z rozwijania skrzydeł. Masz zaplanowaną trasę powiedzmy 150km. Jedziesz normalnie jezdnią 30km, a potem przez jakąś miejscowość nagle masz 500m, 1km wypustu dla żartu nazwanego drogą dla rowerów.
Powodzenia w rozwijaniu skrzydeł.

Miałem na myśli że skrzydła można rozwijać od Karczemek, w zasadzie to w stronę Kielna. Faktycznie w stronę Bieszkowic trzeba jeszcze przebić się przez Bojano.

Cytat

Jeden z najnowszych wypustów, to trasa "rowerowa" z Chwaszczyna do PKM Gdańsk Rębiechowo. Na Mickiewicza zaczyna się tak:

Jeżdżę tą ścieżką kilka razy w tygodniu do biura w Gdańsku. Tyle jest przerzutów z strony na stronę ile było możliwości wykupu gruntu. Wolę taką ścieżkę niż czekać lata aż uda się dojść do porozumienia by wykupić fragmenty działek etc.

Niemniej to są wszystko tereny gęsto zamieszkane i z punktu widzenia mieszkańca Kielna bardziej mnie interesuje kwestia budowy ścieżki rowerowej komunikującej osiedle, basen, szkołę i przychodnię. Że to dla szosowców będą to "ogryzki" i "teleporty"? No cóż, w dupie to mam, to nie oni płacą podatki do budżetu gminy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat wypłynął od dość uczęszczanej "prawilnej" drogi a oba zdjęcia to ... nazwijmy to w uproszczeniu zadupie zadupia z brakiem linii przerywanej czy obszarem strefy zamieszkania. Nie jest to manipulacja ale już blisko. Naprawdę bawi mnie to jojczenie na tego typu wynalazki jak by były zawsze i wszędzie potrzebne do jazdy rowerem tym czy innym. Nie pasuje nie jeżdzisz i tyle. Jak by nie patrzyć spór tyczy się jakiegoś małego procenta użytkowników konkretnego typu roweru a przypominam, że są gravele, które łykną wszystko. To tak jak bym narzekał na część drug po których jeżdzę autem na wypady bo postawili znak "dziury i przełomy" a ja mam bardzo wąską oponę. Godzę się na to bo czasem to skrót a że jadę 20 km/h i slalomem to już taka atrakcja. Dookoła brak kasy i zdaję sobie sprawy, że będzie gorzej i w sumie tak mi się wydaje, że trzeba się cieszyć z tego, że przez te lata "taniości" coś jednak porobili. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, KSikorski napisał:

Tyle jest przerzutów z strony na stronę ile było możliwości wykupu gruntu.

Bzdury gadasz. Cała droga jest przebudowana, wykup z tej czy tamtej strony gruntów nie musiał determinować rzucania ścieżki ze strony na stronę.
Poszerzasz cały pas drogowy o te 3m i prowadzisz spójnie. Za trudne dla projektantów?

21 godzin temu, KSikorski napisał:

Niemniej to są wszystko tereny gęsto zamieszkane i z punktu widzenia mieszkańca Kielna bardziej mnie interesuje kwestia budowy ścieżki rowerowej komunikującej osiedle, basen, szkołę i przychodnię. Że to dla szosowców będą to "ogryzki" i "teleporty"? No cóż, w dupie to mam, to nie oni płacą podatki do budżetu gminy.

I to ładnie podsumowuje jaką mamy w Polsce mentalność...
Na ostatnie mógłbym z przekąsem powiedzieć, w takim razie wypad z gdańskich dróg, bo nie płacisz podatków na nie...

To są wydawane publiczne pieniądze, w większości takie projekty są tworzone przy współfinansowaniu z funduszy krajowych lub unijnych, czasem dorzuci się województwo lub powiat. Także wbij sobie do głowy, że to nie są wyłącznie twoje podatki ale też ludzi, którzy nawet nie wiedzą, że takie coś powstało, a tym bardziej nie będą mieli okazji wykorzystać.

Mnie wkurza jak te pieniądze są marnowane na kiepskie projekty, byle wydać kasę.
Mamy 3 dekadę XXI wieku, mamy w kraju ponad 30 lat doświadczeń w budowie dróg rowerowych. Czemu ciągle są powtarzane stare błędy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Na ostatnie mógłbym z przekąsem powiedzieć, w takim razie wypad z gdańskich dróg, bo nie płacisz podatków na nie...

W Gdańsku płacę przez działalność gospodarczą :P

Mam na myśli fakt że infrastruktura rowerowa powinna być dostosowana do potrzeb komunikacji codziennej większości mieszkańców, a nie jazdy sportowej.

Cytat

Cała droga jest przebudowana, wykup z tej czy tamtej strony gruntów nie musiał determinować rzucania ścieżki ze strony na stronę.

Jeśli chodzi o drogę z Chwaszczyna do PKM Osowa to pozwolę się sobie nie zgodzić, przynajmniej wg mojej wiedzy o lokalnych zależnościach.

Niemniej to nie jest już temat wątku, więc kończę.

Pozdrawiam serdecznie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz ja w swojej przedziwnej drodze edukacyjnej skończyłem technikum "opto-elektroniczno-mechaniczne" ze specjalizacją "mechanika precyzyjna" (tu pominę fakt, że pięciu sekund nie pracowałem w zawodzie - no poza praktykami - tylko polazłem na zupełnie inne studia). No ale "wykształcenie" mam ;) więc teoretycznie jestem i precyzyjny i elektroniczny i lutownicę umiem obsługiwać i stację... ale jednak się nie poważę ;)

Edytowane przez abdesign
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest na YT taki kanał "Wielki Elektronik". Co prawda on chyba robi głównie konsole, ale strzelam że wymiana takiego gniazda to dla niego kompletna rutyna.

Patrząc na jakość jego pracy, byłbym spokojny o efekt jeżeli zgodziłby się na naprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niejaki Mariusz - kolega ze szkolnej ławki (z owego technikum) mi to zrobi - On akurat zasmakował w zawodzie i ma ponad 25-cio letnie doświadczenie. :) Ale dziękuję - naprawdę doceniam chęć pomocy.

 

Edytowane przez abdesign
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skarb taki kolega! Ja jako humanista powiem tylko dla potomnych, że samo przelutowanie gniazda usb to taki banał (o ile pady nie są wyrwane z płytki drukowanej - wtedy to zabawa z mikroskopem, dolutowywaniem kabelków i nie dla mnie...) problemem jest znalezienie pasującego gniazda jeśli nie masz pół szafy dawców ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, KSikorski napisał:

Mam na myśli fakt że infrastruktura rowerowa powinna być dostosowana do potrzeb komunikacji codziennej większości mieszkańców, a nie jazdy sportowej.

To gdzie trenować?
Ciągle przewija się temat, że ddr to nie miejsce treningowe, że trzeba wyjechać za miasto. A za miastem tworzą ci takie lokalne ogryzki.

To niech faktycznie będzie dostosowana. Jeżeli brak ciągłości w newralgicznych miejscach, jeżeli zmienia co i raz stronę, jeżeli jest wciśnięta gdzieś w płoty posesji itd. to ciężko to nazwać dostosowaniem do potrzeb, no chyba że potrzeby są na poziomie kilku osób dziennie.
Jeżeli jest to ciąg pieszo rowerowy, to spokojnie można było zrobić jako drogę dla pieszych z dopuszczeniem ruchu rowerami. Jak ktoś chce spokojnie pojechać, z większą separacją, to ma taką możliwość. Jeżeli ktoś leci sportowo, to nie jest zmuszany, może normalnie jezdnią cisnąć.
Jeżeli taką infrastrukturę prowadzą na odwal, byle łatwiej wybudować, do tego ma być obligatoryjnie wykorzystywana, to nie jest budowana dla rowerzystów, to jest wyrzucanie z jezdni, żeby lepiej się jeździło samochodami. Nie ma to nic wspólnego z bezpieczeństwem i wygodą jazdy rowerem. Owszem kwieciście to opisują w projektach i na konferencjach prasowych, oczywiście jest hasło wytrych "bezpieczeństwo" ale praktyka pokazuje coś zupełnie przeciwnego.

Obczaj jeszcze dalszy fragment tej drogi:
P1039516.thumb.JPG.6613620ed3939ba95c1828ca6b9c6033.JPG

Od strony Rębiechowa w kierunku Barniewic.

Sam powiedz, czy to jest z myślą o bezpieczeństwie rowerzystów? Czy przecinanie całej jezdni na zakręcie i z krzakami ma jakiekolwiek znamiona bezpieczeństwa?
Tutaj drobna uwaga, zdjęcie jest z listopada (2021), być może jakieś dalsze prace miały tutaj miejsce i teraz wygląda to lepiej. Jednak mam wątpliwości patrząc jak wyglądają inne podobne drogi w okolicach Żukowa.

W dniu 7.07.2022 o 09:28, KSikorski napisał:

Jeśli chodzi o drogę z Chwaszczyna do PKM Osowa to pozwolę się sobie nie zgodzić, przynajmniej wg mojej wiedzy o lokalnych zależnościach.

Na tym pierwszym zdjęciu widać, że zrobili asfalt, wcześniej były dziurawe płyty betonowe. Na dalszym odcinku płyty zostały wymienione na nowe. Można to było lepiej poprowadzić, bez skakania z lewej na prawo.

W sumie to mam pytanie, skoro korzystasz z tej drogi codziennie. Jak wygląda ruch w tygodniu w godzinach szczytu? Jest na tyle duży, że separacja jest zasadna, czy wystarczyłoby dodać po bokach płyty betonowe bez otworów po środku?
Widziałem koło Żukowa na podobnych odludziach wydzielone ddr(ip) i zastanawia mnie czy wydawanie tej kasy miało jakiekolwiek uzasadnienie.

Przez lokalne zależności masz na myśli "układziki" itp.?
Jeżeli tak, to tym bardziej ta infrastruktura nie była tworzona z myślą o jeździe rowerem.

W dniu 6.07.2022 o 12:04, Tyfon79 napisał:

To tak jak bym narzekał na część drug po których jeżdzę autem na wypady bo postawili znak "dziury i przełomy" a ja mam bardzo wąską oponę. Godzę się na to bo czasem to skrót a że jadę 20 km/h i slalomem to już taka atrakcja.

Adekwatnym porównaniem byłaby jazda autostradą lub ekspresówką, względnie dobrą krajówką i nakaz zjazdu na dziurawą gruntówkę. I nie z powodu jakichś remontów, czy wypadku, po prostu tak ktoś wymyślił, że masz jechać.
Ewentualnie jakby wybudowali jednopasmową autostradę ze skrzyżowaniami ze światłami. Taki sam poziom funkcjonalności niektórych wypustów pseudo-rowerowych.

W dniu 6.07.2022 o 12:04, Tyfon79 napisał:

Dookoła brak kasy i zdaję sobie sprawy, że będzie gorzej i w sumie tak mi się wydaje, że trzeba się cieszyć z tego, że przez te lata "taniości" coś jednak porobili.

Jak jest drogo, to tym bardziej trzeba zrobić dobrze, żeby nie wydawać za 10-20 lat kolejnej wywrotki kasy.
I nie, czasy że można się cieszyć z byle czego, dawno się skończyły. Nie wiem jak można się cieszyć z bezsensu wydanej kasy publicznej.

Ciągnąc dalej to Żukowo: https://www.google.pl/maps/@54.3427223,18.3711104,15.42z

To jeżeli mnie pamięć nie myli, to zrobili ddr na ul. Norbertanek (wzdłuż rzeki), dla mnie kompletne odludzie.
Tymczasem na DK20, od strony Kartuz (211), przez centrum miasta nie ma nic.

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

To gdzie trenować?

Proponuję spojrzeć na przebiegi rondo i gravel rondo, to są przykłady świetnych (w mojej opinii) tras treningowych.

Cytat

W sumie to mam pytanie, skoro korzystasz z tej drogi codziennie. Jak wygląda ruch w tygodniu w godzinach szczytu? Jest na tyle duży, że separacja jest zasadna, czy wystarczyłoby dodać po bokach płyty betonowe bez otworów po środku?

W godzinach szczytu ta trasa robi za objazd korka do ronda w Chwaszczynie, więc ruch jest bardzo duży włącznie z wyprzedzaniem dostawczaków przez osobówki "na żyletki".
Odkąd jesienią 2021 zostałem potrącony przez samochód na pasie rowerowym wymalowanym na poziomie jezdni... nie uznaję dróg rowerowych bez separacji. Szkoda życia. Ten kawał krawężnika lub stalowe słupy jednak pochłoną jakiś procent energii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli w szczycie faktycznie separacja może się tam przydać lub trzeba by policjantów jak słupki poustawiać.
Ciekawe jak się tam zmieni jak skończą metropolitalną. Kierunek Gdynia Żukowo powinien się rozluźnić.

Wiem, że wypadki potrafią siedzieć w głowie długo ale strach to bardzo zły doradca.
Technicznie analizując, to krawężniki nie są przeszkodą chyba że bardzo wysokie. Dodatkowo mogą wybić samochód.
Słupki musiały by być naprawdę solidne, nie słabsze niż bariery energochłonne. W przeciwnym przypadku gną się jak trawa.

Mamy niestety w Gdańsku przykłady kilku wypadków, gdzie ta separacja nic nie dała.
+/- w tym miejscu, sprawa głośna bo trafiło na Fotygę: https://www.google.pl/maps/@54.4017903,18.6223299,3a,75y,325.72h,62.1t/data=!3m7!1e1!3m5!1sHy8-tW8rVYY73ja-KuxdiQ!2e0!5s20110601T000000!7i13312!8i6656

tutaj niestety był śmiertelny: https://www.google.pl/maps/@54.3811353,18.6013345,3a,75y,353.92h,81.6t/data=!3m6!1e1!3m4!1sw-1reS-V6nRT6ri6Qu8a1g!2e0!7i13312!8i6656
https://moto.trojmiasto.pl/Tragiczny-wypadek-we-Wrzeszczu-Jedna-osoba-nie-zyje-trzy-ranne-n89986.html

Taka separacja jest złudna pod kątem ochrony przed rozpędzonym samochodem.

A jak separacja działa negatywnie, to praktycznie codziennie mam przykłady jak kierowcy ignorują przejazdy rowerowe i przejścia dla pieszych.
Opóźnione zielone dla pieszych i rowerzystów względem jezdni tez bardzo pogarsza bezpieczeństwo.
Tym bardziej zamawiający i projektanci muszą się pochylić nad problemem, bo nie ma jednego właściwego rozwiązania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie bardzo wkurza śmiecenie. Proszę nie piszcie tylko, że skoro mnie wkurza to mogłem te butelki zabrać ze sobą. Nie po to się jeździ rowerem żeby wozić ze sobą szklane butelki przez 100 km🤷‍♂️ Każdy kto śmieci w lesie, na poboczu, gdziekolwiek jest bydlakiem! Niestety można by o tym napisać książkę, o tym jakim niedoskonałym gatunkiem jest człowiek,  który sam sobie szkodzi😐☹️

20220713_123212.jpg

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@RabbitHood mój wpis dotyczył śmiecenia wszędzie, ale nie jestem w stanie wymienić każdego miejsca w którym ludzie śmiecą. Szkoda gadać... to ten sam typ mendy (bo ciężko nazwać go człowiekiem), który rozbija butelki przy krawężnikach na asfaltowej ulicy... czasem trzeba jechac prawie środkiem jezdni żeby unikać szkieł.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedna opona ma bicie, a właściwie w jednym miejscu się "zapada". Nie mam pojęcia czy nie może wskoczyć na rant, czy jest po prostu źle wyprodukowana. Nie pomaga nawet spryskanie sprayem silikonowym i pompowanie do 4 Barów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...