Skocz do zawartości

[gravel] Trek 520 2019 vs Fuji Toruing Disc ?


Snowb

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, przymierzam się do zmiany roweru i po wstępnej analizie stanęło na wybór pomiędzy modelami Trek 520 2019 i Fuji Touring Disc. 

Za Trekiem dla mnie przemawiają absolutnie klamkomanetki, nigdy nie jeździłem na bar-endach, na tylnim bagażniku będę miał zamontowane siodło z dzieckiem i zależy mi na bezpiecznym i wygodnym podróżowaniu/obsłudze roweru. Raczej nie będziemy jeździć na jakieś totalne bezdroża z dala od cywilizacji więc niezawodność nie jest dla mnie aż tak kluczowa. Dodatkowo do Treka mogę też zamontować grubsze opony, a nie przepadam za jeżdżeniem na zbyt ciękiej oponie + nie jestem specjalnie lekki (95kg). Minusem tutaj jest oczywiście cena. 

Fuji wydaje się mieć jedynie dwa mankamenty w stosunku do Treka, tj. bar-endy no i znacznie mniejsze możliwości włożenia grubszej opony. Z opinii użytkowników wynika, że max to 700x38c i jest wtedy już dosyć ciasno, choć spokojnie można jeździć. Z drugiej strony jak patrze, to np. osprzęt w Fuji jest zdecydowanie wyższej klasy niż w Treku, a cena jest znacznie niższa, to jakieś 1400 zł różnicy. 

No i Treka nie da się nigdzie, ale to nigdzie kupić, potrzebuję rozmiar na wzrost 190cm i muszę czekać do końca stycznia 2019 ;(  A Fuji nowy model mogę mieć już w październiku.. 

Czy waszym zdaniem opłaca się doinwestować do Treka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z doświadczenia w użytkowaniu Fuji Touring (zwykła wersja- nie disc, sprzed kilku lat) mogę stwierdzić, że barendy wprawdzie są rozwiązaniem trochę mniej wygodnym w użytkowaniu niż klamkomanetki, ale mają moim zdaniem (pomijając niezawodność) jedną bardzo istotną cechę, wykorzystywaną przy przedniej przerzutce- dowolnie za pomocą manetki możemy ustawić sobie wózek przerzutki, tak, żeby nie obcierał nawet przy dużym skosie łańcucha (to się pewnie jakoś fachowo nazywa :) ). Ja do tego się akurat przyzwyczaiłem i czasami bardziej denerwuje mnie stukanie o łańcucha o wózek przerzutki w rowerze z klamkomanetkami (gdzie nawet trymowanie nie pomaga) niż nieco utrudniona zmiana przełożenia w barendach. Podsumowując, nie traktował bym barendów jako cechę przekreślającą rower Fuji.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fuji raczej jest też ostatni na liście ze względu mało miejsca na opony, a jednak ja preruję coś około 700x40c. Od czasu pisania tego posta zacząłem rozważać równiez różne inne opcje - w szczególności Kona Sutra lub Sutra LTD. Niestety największym problemem okazuje się znalezienie dostępnego roweru a nie jego wybranie.... Wszystko dostępne najwcześniej na koniec roku, a człowiek jeszcze chciałby pojeżdzić w tym sezonie :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.09.2018 o 14:34, Snowb napisał:

Za Trekiem dla mnie przemawiają absolutnie klamkomanetki, nigdy nie jeździłem na bar-endach

Tutaj trochę logika kuleje ;) Żeby je wartościować, warto by było spróbować jak się jeździ. Barendy są super, ale do turystyki i spokojnej jazdy rekreacyjnej. Nie przypadkiem montują je w modelach typowo touringowych. 

Fajną tolerancję opon ma też Marin 4corners, no i jest pełna dostępność rozmiarów w PL. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli istotna jest cena to kompletnie nie ma sensu dopłacać do Treka.

Barendy? Też miałem wątpliwości, a podczas użytkowania okazało się ze zmiana biegów przy ich pomocy jest zupełnie łatwa i intuicyjna. Aha - jak już wyciągamy zalety barendów to żadne  klamkomanetki nie pozwolą ci na przeciągnięcie łańcucha przez cały zakres kasety jednym ruchem barendu (nie żeby to komukolwiek było potrzebne, ale punkt jest! ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mam problemu z Bar-endami co do zasady, jedyne, że poza wycieczkami na trasę, chciałbym czasem wyskoczyć na jakieś ścieżki nieopodal bez obciążenia i wydaje mi się, że do takiej jazdy jednak lepiej sprawdzą się klamkomanetki. 

Chyba skuszę się na tego Marina choć trochę brakuje mi w nim nowoczesnych rozwiązań, no ale coś za coś, cena jest zdecydowanie atrakcyjna. Faktem jest, że kupuję ten rower w dużej mierze też do ciągnięcia przyczepki z dzieckiem, więc pewnie bardziej sportowe modele z napędem 1x (co bardzo mi się podoba) pewnie gorzej by się sprawdziły na wycieczkach. 

Edytowane przez Snowb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to ma być rower do ciągnięcia przyczepki z dzieckiem i czasami do szybszej jazdy bez obciążenia to odradzam ci wszystkie te rowery. To nie są rowery stworzone w tym celu - nadają się jak najbardziej, ale lepiej kupić coś lżejszego i bardziej odpowiadającego takiej jeździe. Te rowery "na lekko" waży ponad 13kg... I to czuć - w porównaniu z np. przełajówką..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...