Skocz do zawartości

[Przerzutka Tylnia] Regulacja - jak tę linke dobrze naciągnąć


Rekomendowane odpowiedzi

Dobra , nowe linki , pancerze

Regulator linki (przy przerzutce skrecony na maksa (może nie w tą strone?? ) , naciągam linke. Znowu naciągam

Biorę kombinerki,Ciągne żeby byłosztywno. No i niby jest. Idzie regulacja.Dobra niby jest. W sumie to tą srubka moge krecic ile wlezie w dwie strony i wszystko chodzi - na 1-2 zebach cos szura i nie konca jest dobrze ale reszta  ok. Dobra Czas na jazde

 No i jednak nie jest ok. Dopiero wracając z powrotem skorzystalem ze sruby na maksa (wczesniej cos tak pokreciłe) . Skreciłem ją maksymalnie ile dało. Linka się wreszcie napieła..

O i przerzutka chodzi ok ! No ale co z tego przecież tak sie nie reguluje chyba linki.Sruba powinna być na później aby ewentualnie coś poprawić po jakims czasie. A nie ze skrecam ja na maksa aby napiac linke.

Jak ja mam ją naciągnąć podczas regulacji (tzn napinając linke montująć ja do przerzutki ! ? ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie to Twój problem nie powinien występować, bo jak ustawisz położenie przerzutki bez linki dla najmniejszej zębatki kasety to poprawka naprężenia linki nawet bez naciągania jej kombinerkami powinna być symboliczna. Może coś robisz jednak nie tak?

Można przed zamocowaniem linki do przerzutki lekko wkręcić śrubkę od ograniczenia dolnego zakresu jej pracy, a po zamocowaniu linki ją wykręcić i linka się napnie. Istnieje wtedy jednak ryzyko, że za mocno dlatego przed takim zabiegiem nie należy wkręcać baryłki do oporu, żeby zostawić sobie opcje jej poluzowania.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy nowych linkach i pancerzach  efekt luzującej się linki nastąpi bardzo szybko. Żeby nie wnikać w szczegóły to po prostu wkręć ponownie śrubę baryłkową przy przerzutce na 90 %, naciągnij linkę na śrubie imbusowej i tyle. Wkręć też przy manetce ( o ile masz pokrętło ) to będziesz mógł wykręcać ( naciągać linkę ) podczas jazdy co ułatwi Ci dokładne wyregulowanie.

Oczywiście naciągaj linkę przy śrubie imbusowej gdy na manetce masz najtwardsze przełożenie ( najmniejsza koronka z tyłu ) oraz łańcuch na tejże koronce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasada jest prosta: baryłki wkręcasz maksymalnie, a następnie wykręcasz o 1,5-2 obroty, to da Ci możliwość regulacji.

Linki nie ma sensu naciągać kombinerkami, wystarczy normalnie palcami. Pamiętaj też że linkę jednak trzeba przykręcić dość mocno. Tak jak piszą koledzy, istnieje bardzo duża szansa że po pierwszym zamocowaniu i zmianie biegów kilka razy będziesz musiał całość naciągnąć, być może nawet dość znacznie. Wynika to z faktu że pancerze itd układają się po obciążeniem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz pancerz z metra i nie do końca idealnie równo utniesz, następnie założysz końcówkę pancerza, nawet lekko  pukając pancerzem z założoną końcówką żeby weszła do oporu ( niektórzy tego nie robią ) to i tak mając 3 pancerze ( tylnej przerzutki ) to 6 końcówek x 0,5 mm każda = da nam nawet 3 mm nowego luzu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, michuuu napisał:

Jakie obciążenie masz na pancerzu? Układa się linka.

No i może niezbadane, magiczne "ITD".

hmn nie wiem o czym piszesz ;/ obciążenie na pancerzu ?

3 godziny temu, SoloTM napisał:

Przy nowych linkach i pancerzach  efekt luzującej się linki nastąpi bardzo szybko. Żeby nie wnikać w szczegóły to po prostu wkręć ponownie śrubę baryłkową przy przerzutce na 90 %, naciągnij linkę na śrubie imbusowej i tyle. Wkręć też przy manetce ( o ile masz pokrętło ) to będziesz mógł wykręcać ( naciągać linkę ) podczas jazdy co ułatwi Ci dokładne wyregulowanie.

Oczywiście naciągaj linkę przy śrubie imbusowej gdy na manetce masz najtwardsze przełożenie ( najmniejsza koronka z tyłu ) oraz łańcuch na tejże koronce.

 

Przez założeniem linki skrecam srube prawie na maxa (skrecam czyli kręce w prawą strone dla jasności ? )

Przy manetce nie mam regulatora ale  skusilem sie miesiac temu i zalozylem takie regulator przerzutki i mam go pod ręką (w sensie na zalozony na pancerzu). Ale na razie go nie ruszam wszak po co? No chyba taki regulator to później mi się przydać. A może źle ten regulator górny  założyłem - tylko co tu źle można zrobic.

A do innych itd.
Czy może to być kwestia krzywo kręcących się kółeczek ? Bo non stop próbuje ten hak "prostować" i w mojej ocenie wszystko jest równo jeśli chodzi o ustawienie. Być może problem jednak tkwi w luźnych kółeczkach przerzutki (które notabene w tamtym sezonie wymianiełem nie wiem chyba po co) .Zauważyłem że to górne przerzutki buja się na boki. Nawet próbowałem je ostatnio zdemontować przy czyszczeniu przerzutki ale nie mogłem odkręcił tego kółeczka (tzn kręciłem imbusem i kręciłem i nic...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, bukuku napisał:

Być może problem jednak tkwi w luźnych kółeczkach przerzutki

Nie. Górne to wręcz powinno i ma fabryczny luz na boki, bo musi lekko zaciągać przy zmianie biegów. Ja bym spróbował jeszcze raz prawilnie wyregulować, bo linkę w pancerzu masz już pewnie ułożoną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, seraph napisał:

Nie. Górne to wręcz powinno i ma fabryczny luz na boki, bo musi lekko zaciągać przy zmianie biegów. Ja bym spróbował jeszcze raz prawilnie wyregulować, bo linkę w pancerzu masz już pewnie ułożoną.

Dzięki za informacje. Czy śrubki do tych kółeczek powinny być dokręcone maksymalnie (oczywiście bez przesady)  ?
Dobra

Biorę sie jeszcze raz za to:

Pytanie. mam dwie śrubki do regulacji linki (jedna baryłkowa druga założona w przecięcu pancerza pod kierownicą (taka dodatkowa)

Czy teraz od nowa ciągnac linke i dokręcająć śrubę to mam tę sruby miec maksymalnie skręcone w lewo (napięte) czy odwrotnie luźno w prawo ?? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, SoloTM napisał:

Kółeczka powinny być dokręcone z jakąś stosunkowo niewielką siłą, ( nie podam w Nm ) nie na "chama". W prawo ( czyli mają być wkręcone w 95 % - wkręć na max i wykręć o 1-2 obroty )

a czy jeśli nie mogę tych kółeczek odkręcic (jak ostatnio chcialem przczyscic przerzutkę)  to jest jakiś znak  ?

Bo dziwne . Kiedys nie miałem z tym problemu a  teraz odkrecam odkrecam i nic.. Moze jaki wymienialem te kółeczka to cos schrzaniłem ?? (no niewiem nie dalem np uszczelki itp..)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwint jest w wózku przerzutki. Od wewnętrznej strony. Śruba kółeczka ma gwint na końcu. Jak to nie możesz odkręcić? Kluczem kręcisz i śruba się rusza? Mogłeś co najwyżej pomylić kółeczko górne z dolnym no i kierunek obrotu ( niektóre kółeczka nie są  symetryczne ). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, SoloTM napisał:

Gwint jest w wózku przerzutki. Od wewnętrznej strony. Śruba kółeczka ma gwint na końcu. Jak to nie możesz odkręcić? Kluczem kręcisz i śruba się rusza? Mogłeś co najwyżej pomylić kółeczko górne z dolnym no i kierunek obrotu ( niektóre kółeczka nie są  symetryczne ). 

no wlasnie niby taka banalna a nie moge odkrecic,,

Kręce srubą i cały czas się kręci, i kręci i kręci.. a z drugiej strony nie ma nic to "przyblokowania"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.09.2018 o 21:17, SoloTM napisał:

Jeśli masz pancerz z metra i nie do końca idealnie równo utniesz, następnie założysz końcówkę pancerza, nawet lekko  pukając pancerzem z założoną końcówką żeby weszła do oporu ( niektórzy tego nie robią ) to i tak mając 3 pancerze ( tylnej przerzutki ) to 6 końcówek x 0,5 mm każda = da nam nawet 3 mm nowego luzu ;)

Chcesz powiedzieć że ten luz się bierze ze źle zamontowanych koncówek (nie do konca dopchniętych) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu jak się zakłada nowe linki i pancerze to linka się wyciąga oraz jeśli pancerze są dorabiane to i z nich malutki luz może się robić, ale to normalne i nie jest niczym nadzwyczajnym. W pierwszej fazie ( już po montażu ) trzeba będzie bardzo szybko poprawić ( naciągnąć ) linkę, niemal natychmiast - po kilku km jazdy. ( i to dosyć mocno ) Z czasem ten dystans będzie się wydłużał, aż po jakiś 100 km wszystko się ułoży, wyciągnie i później to już może raz będzie trzeba naciągać i to minimalnie - np. pół, ćwierć obrotu śrubą regulacyjną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, bukuku napisał:

miał ktoś problem z okręceniem kółka przerzutki ?;/

Fabrycznie są klejone. Dobry, dopasowany klucz, przytrzymujesz wózek żeby nie pogiąć i odkręcasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...