Skocz do zawartości

[amortyzator przedni] SR Suntour XCT na Raidon - jest sens?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od kilku lat jeżdżę na amortyzatorze suntour xct o skoku 80mm - amortyzator ten nie spełnia w mojej ocenie swojej funkcji - ważę niewiele i czuję się jakbym nie miał wcale tego amortyzatora na miejskiej, polnej czy leśnej trasie - przekręcanie ustawienia na "najmiększy" poziom nic nie daje. Zastanawiam się czy nie zainwestować w powietrzny amortyzator Raidon - wydaje się być najlepsza opcją za niewielkie pieniądze, ale to tylko teoria. I teraz moje pytanie - czy warto wymienić ten amortyzator - czy będzie duża różnica czy raczej szkoda pieniędzy na tego Raidona? Czy zmiana skoku z 80mm na 100mm nie zaburzy "geometrii" roweru górskiego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz prawidłowe odczucia, bo ten XCT to atrapa i obok pełnoprawnego amortyzatora to nawet nie stało.

Jeśli wymienisz go na coś działającego i będącego amortyzatorem (tzn. na widelec posiadający odpowiednie możliwości regulacji naprężenia wstępnego i wyposażony w regulowany tłumik) to zmiana będzie oczywiście in plus. Czy warto? To zależy ile to będzie kosztować i czy będzie wiązać się z jakimiś dodatkowymi zmianami/zakupami, czyli trzeba spojrzeć na całokształt posiadanego roweru i elementy związane bezpośrednio z widelcem (rura sterowa i główka ramy, hamulce). Generalnie - jeśli to stary strucel i gros użytkowania to np. ubite drogi, a do tego masz np. hamulce V-ki, to IMHO nie warto tego ruszać, bo z samym znalezieniem sensownego widła będzie kłopot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki m0d za szybką odpowiedź. A więc mój Spec jest w bardzo dobrym stanie, ostatnio wymieniłem kilka części napędowych na nówki, do tego mam hamulec tarczowy tektro novela, a po terenie jeżdżę różnym, najczęściej jednak miejskim, w weekendy poza miasto. Przeszkadza mi to, bo jadąc trzęsę się jak osika na nierównym terenie - koszt Raidona to 650zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiego konkretnie Raidona chcesz kupić, bo tu są różnice między rocznikami i szczegółami w danym modelu?

Podaj też konkretnie model i rocznik roweru, to ułatwi ewentualną pomoc.

Przede wszystkim jaki rozmiar koła?

Jeśli to nieco starszy rower i/lub z niższej półki to np. może mieć prostą główkę ramy pod rurę 1 1/8", a typowo nowe widelce mają główkę tzw. taperowaną czyli 1,5" na dole i 1 1/8" na górze, o tego typu niuanse tu chodzi.

O oś się nie pytam, bo raczej wątpię w obecność innego standardu niż stary dobry szybkozamykacz ze szpilką 5mm w takim XCT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, m0d napisał:

Jakiego konkretnie Raidona chcesz kupić, bo tu są różnice między rocznikami i szczegółami w danym modelu?

Podaj też konkretnie model i rocznik roweru, to ułatwi ewentualną pomoc.

Przede wszystkim jaki rozmiar koła?

Jeśli to nieco starszy rower i/lub z niższej półki to np. może mieć prostą główkę ramy pod rurę 1 1/8", a typowo nowe widelce mają główkę tzw. taperowaną czyli 1,5" na dole i 1 1/8" na górze, o tego typu niuanse tu chodzi.

O oś się nie pytam, bo raczej wątpię w obecność innego standardu niż stary dobry szybkozamykacz ze szpilką 5mm w takim XCT.

Ten model to Raidon XC-RL-R z manetką zmiany twardości amortyzatora. Koła 26", szybko-zamykacz jak napisałeś, Specialized Hardrock 2010 Disc czarny - będzie pasował ten amor? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapytaj użytkownika Activia o rożnice. Kiedyś XCT był spręzynowy a Raidon powietrzny. Teraz niewiem. Na pewno na Plus dla Raidona. W skrócie lepsze golenie, kartridz. Jeśli masz takiego

https://katalog.bikeworld.pl/2014/web/produkt/rowery/mtb_29er_hardtail/specialized/33893/hardrock_sport_disc_29

To musisz mieć sterówkę 1 1/8. Bardzo ciężko zdobyc teraz jakiś lepszy amortyz z taką sterowką. Nawet niewiem czy activia tu pomoże. Chyba ze wymiana w nowym Raidonie z tappered na prostą, ale koszt jest rzedu 300 PLN więc opłacalność słaba. Szukaj w uzywkach ale stan ich może być różny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, maczet190399 napisał:

Zapytaj użytkownika Activia o rożnice. Kiedyś XCT był spręzynowy a Raidon powietrzny. Teraz niewiem. Na pewno na Plus dla Raidona. W skrócie lepsze golenie, kartridz. Jeśli masz takiego

https://katalog.bikeworld.pl/2014/web/produkt/rowery/mtb_29er_hardtail/specialized/33893/hardrock_sport_disc_29

To musisz mieć sterówkę 1 1/8. Bardzo ciężko zdobyc teraz jakiś lepszy amortyz z taką sterowką. Nawet niewiem czy activia tu pomoże. Chyba ze wymiana w nowym Raidonie z tappered na prostą, ale koszt jest rzedu 300 PLN więc opłacalność słaba. Szukaj w uzywkach ale stan ich może być różny.

Kolor nie ten, ale coś takiego:) XCT nadal jest sprężynowy, ja zapytałem o XCR RLR i jest to coś innego, dlatego nie wiem jakie tu są różnice, ale wydaje mi się, że to jakiś starszy model amortyzatora, niekoniecznie gorszy, ale jak napisałem, nie znam się.  Wymiana na tappered nie ma dla mnie sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...