provayder Napisano 26 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2018 Witam Podzielę się z Wami jak naprawiłem hak przerzutki w swoim Gate 30. Luźny hak był przyczyną irytującego stukania/terkotania napędu w czasie jazdy. Ponieważ działo się to głównie w czasie mocnego pedałowania na pierwszy ogień poszedł suport, jednak jego wymiana nie rozwiązała problemu. W końcu znalazłem winowajcę, czyli luźny hak. Po jego dokręceniu irytujące dźwięki ustały. Po pewnym czasie jednak wróciły i okazało się, że niestety puściły gwinty w haku i właściwie konieczna byłaby wymiana tego elementu na nowy. Postanowiłem jednak tym razem zaoszczędzić gotówkę i spróbować naprawić hak samodzielnie. Hak wygląda tak: W ramie są przelotowe otwory. Opcje naprawy były dwie: albo powiększyć otwory i zmienić gwint w haku z M4 na M5 co wiązałoby się też z wierceniem ramy, albo usunięcie resztek gwintu, zmianę kierunku mocowania śrub i zastosowanie nakrętek. Wybrałem tą drugą opcję: Z drugiej strony konieczne jest zastosowanie podkładek. Ich brak powoduje wciskanie się nakrętek w fazki otworów i utrudnia właściwe i mocne dokręcenie śrub. Po zmontowaniu całość wygląda tak: Mam jeszcze koncepcję wykonania docisku zamiast zwykłej podkładki. Mam nadzieję, że komuś się to przyda. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
provayder Napisano 28 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2018 Uzupełnienie: Tak jak pisałem wcześniej wykonałem właściwe podkładki dla lepszego docisku. Podkładki zrobiłem ze stożkowych łbów śrub M5, w których wywierciłem otwory pod śrubę M4. Podkładki wyglądają tak: Przy montażu dodatkowo użyłem kleju do gwintów. Całość prezentuje się tak: Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.