Skocz do zawartości

[Amortyzator] 200mm w moim rowerze - da się?


junga

Rekomendowane odpowiedzi

Po1, to rower XC, możesz obecny 100mm, wymienić na maks 120mm. Pomijając fakt, że geometrie zmienisz wstawiając dłuższy widelec, to ten rower nie ma na tyle wytrzymałej ramy żeby go do DH itp wykorzystywać.

Po2, dwupółki za 500-600zł nie kupisz sprawnej. :D

Po3, jak masz w nim jakiegoś gniota na sprężynie stalowej, to SR Raidon/Epixon będzie odpowiedni.

Ale generalnie jak się uprzesz, to się DA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Ta rama nie nadaje się do amortyzatora o skoku powyżej 120mm pogódź się z tym. Ten rower wymyślono do zupełnie innych zastosowań. Suport poleci niebezpiecznie do góry, to nie full sagiem dampera nie zrównoważysz, mniejszym tylnym kołem też nie, przednie koło ucieknie za daleko... tu nawet nie ma jak rozsądnie tłumaczyć takiej głupoty. Ta rama jest lata świetlne od nadającej się to amortyzatora 160+

2. Dwupółka za 600zł do roweru 29"? Nie znajdziesz wielu zdrowych psychicznie ludzi którzy takie coś polecają.

3. jakbyś jakimś cudem wsadził tam widelec o którym myślisz to przy pierwszej glebie jak goleń dwupółkowego amortyzatora z impetem oprze się o rurę poziomą to amortyzator wyrwie Ci główkę ramy... I nie... kiedyś... jeśli... może... tylko za pierwszą mocniejszą glebą. Kierownicą za mocno skręcisz i już zaliczysz wgnioty na rurze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Czytaj ze zrozumieniem - nie zobaczysz takiego roweru z dwupółką, która zresztą do XC byłaby grubym przerostem formy...
Niezależnie od tego jak ludzie traktują swoje rowery, to producent na pewno nie konstruował go z myślą o jakichś lotach, a to że można nawet na mieszczuchu skoczyć ( raczej jednorazowo ), to już jest inna para kaloszy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XC jest definiowane jako jazda w lekkim terenie ze sporadyczną utrata przyczepności kół i dropami nie większymi niż 30cm. Do cięższych dyscyplin są dedykowane ramy, koła, amortyzatory, hamulce, kierownicę, mostki a nawet dętki. Podniesienie przodu o 1cm spowoduje podziw na dzielni... i poważne ograniczenia właściwości jezdnych roweru (sterowność, podjazdy itp.). Poza tym główka ramy odpadnie przy pierwszym skoku czy najechaniu na wyższy krawężnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://allegro.pl/amortyzator-dwupolkowy-26-i7518844303.html#thumb/2
A może taki, tylko pod koło 29" :):):):):)

Ja bym czół respekt do takiego kolarza!!

6 godzin temu, Dokumosa napisał:

Podniesienie przodu o 1cm spowoduje podziw na dzielni... i poważne ograniczenia właściwości jezdnych roweru (sterowność, podjazdy itp.). Poza tym główka ramy odpadnie przy pierwszym skoku czy najechaniu na wyższy krawężnik.

Serio wierzysz w takie legendy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny "młody gniewny dałnhilowiec"... Niech wkłada, o ile jakoś to w ogóle zamontuje bez grubego drutowania. Niech się uczy na błędach. Jak dla mnie takie tematy powinny lądować od razu w koszu po pierwszej niezrozumianej przez delikwenta próbie wytłumaczenia, że tak się nie robi.

Mnie to zastanawia zawsze jedno - żyjemy w czasach gdzie mamy mnóstwo informacji na wyciągnięcie ręki, a nawet się nie chce sprawdzić niczego o posiadanym sprzęcie i dyscyplinie, którą się zaczyna interesować. Ot najczęściej tylko filmik na jótóbie gdzie ktoś lata zjazdówką i na forum pytanie czy da się wsadzić 200mm do ramy XC (pół biedy, że nie do makrokesza)... Paranoja :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@przemokolarz: ale jakie legendy? O odpadniętej główce ramy? Przez ostanie 6-7 lat miałem kilka zleceń na przekładkę ramy w powodu wyrwanej główki po przekombinowanym skoku amora. Niby mało ale trzeba pamiętać, że domorosły kombinator który sobie potrafi wymienic amor albo zmienić skok niekoniecznie będzie chciał się chwalić swoją głupotą w serwisie. To nawet nie to, że sam skok został zwiększony ale przede wszystkim takie rowery potem targane są w znacząco innych warunkach niż przewidział projektant ramy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
11 godzin temu, junga napisał:

Czyli ze rower jest do bani i tylko jest przeznaczony do jazdy like emeryt? n

Do bani masz pomysł na rower, a wielu emerytów na takim rowerze obejdzie Cię dwa razy dookoła w czasie jazdy i nawet Tego nie zauważysz .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chwila. Przyjrzałem Twoje stare posty. Chciałeś rower do DH. Co prawda w nierealnym budżecie, ale mniejsza. Skąd więc zakup niewysokiej klasy roweru do XC? Tak jakbyś chciał kupić wyczynową terenówkę, a skończył na starym Golfie. I wybacz, ale z Golfa tej terenówki nie zrobisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@junga Wszyscy Ci tu tłumaczą - ten rower to kroskantrówka, szczerze - całkiem fajny rower do tego do czego go wymyślono. Nie zrobisz z niego roweru do agresywniejszej jazdy, nie ma takiej opcji. Ludzie mając ograniczony budżet składają/kupują rowery ale robią to zazwyczaj bazując na mniejszym kole i bardziej topornych ramach. "No bo kolega ma" - no pewnie ma tylko że 26", jakiegoś dragstara czy innego signa z cieknącym bomberem i szosową przerzutką - i uwierz tego typu bieda downhillówki budzą szczery uśmiech u "emerytów". Przy 29" z tą geometrią, to już nawet nie chodzi o wytrzymałość ramy która nie przewiduje cięższych zastosowań i szybko skończy żywot, po prostu z wyższym amortyzatorem ten rower będzie źle się zachowywał. W tym przypadku każda zmiana w kierunku innym niż wymiana komponentów na lżejsze/wyższej grupy ale w ramach tych samych właściwości jezdnych, zepsuje ten rower.

Edyta: Ten Twój post "[do 4000] rower DH" i odpowiedzi w nim zawarte wpłynęły na to że wymieniłeś kellys'a whip'a na tego treka???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli generalnie w całym tym temacie chodzi o "agrotuning" roweru..?

Szkoda, że autor się nie spyta np. jak się czegoś nauczyć, jak trenować, gdzie bezpiecznie poćwiczyć... To takie drobnostki że w sumie nieistotne, ale za to wystarczy założyć wideł 200mm i dalej samo pójdzie. Aż się boję zapytać jakie tam inne części poutykał, bo w pierwszym poście wspomina o jakichś srogich wymianach...

Nie zdziwię się jak chodzi tu naprawdę tylko o wygląd a la zjazdówka i nic więcej z tego nie będzie wynikać. Za pół roku rower pójdzie w kąt i zastąpi go inny gadżet.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, MMMAAACCC7 napisał:

KLIK Sorry fenthin, ale zrobisz z golfa terenówkę :D..

Bardzo ładna riposta. Wiedziałem, że trzeba było jednak za przykład wziąć odpowiednik z kurą na masce :D Tylko to jedno małe słówko... "wyczynową" :P Jak choćby, trzymając się grupy VW, Race Touareg. A Golfa Country znam.

Ale nie ciągnijmy offtopu. Na razie wygląda, że faktycznie mamy do czynienia z deharajderem leśnych ścieżynek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...