Skocz do zawartości

[Linki i Pancerze] Szosa


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

Powoli zaczynam rozglądać się za linkami i pancerzami do szosy, oczywiście mowa i przerzutkach i hamulcach. Szczerze mówiąc jestem zielony w tym temacie, w MTB mam jedną przerzutkę więc pancerz SP-41 + jakakolwiek nierdzewna linka dawały radę, ewentualnie można było szybko zrobić podmiankę na nową.

W szosie mam wewnętrzne prowadzenie linek, więc chciałbym wsadzić coś rozsądnego, ale bez szaleństw cenowych. W sklepie polecano mi linkę + pancerz hamulcowy "Ultegra", ale 60 zł za 1,5m pancerza i jedną linkę to za dużo.

Co polecacie?

Jagwire odpada bo mam kiepskie doświadczenia z tym producentem. Chciałbym także żeby pancerz hamulca i przerzutki były jednego producenta, takie zboczenie :)

PS: Do pancerza hamulca używa się końcówek? Dość mocno się zdziwiłem gdy zobaczyłem że mój Kross fabrycznie nie ma końcówek.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz, że Jagwire odpada, ale ja osobiście po przejściach z różnymi pancerzami i linkami ostatecznie zostałem przy tym producencie. Też nie byłem zadowolony z zestawu Jagwire Sealed, ale teraz kupuję pojedyncze elementy i jest ok.  Do hamulców polecam pancerz Jagwire CGX-SL i linkę Jagwire Road Sport STS. Do przerzutek pancerz Jagwire LEX-SL i linka Jagwire Sport STS. Pancerze są wypełnione smarem teflonowym, elastyczne, a jednocześnie odporne na ściskanie. Linki są nierdzewne i szlifowane. Wszystko działa lekko i płynnie. Końcówki zapobiegają rozdzielaniu zakończenia linki i poprawiają estetykę, ale nie są koniecznością. Ja osobiście nie lubię jak mi linka dynda przy przerzutce, czy zacisku hamulcowym, więc po regulacji ucinam krótko i nie zakładam końcówki. Ten sposób uniemożliwia po demontażu ponowny montaż linki, ale stosuję pełne pancerze i linki nie wymagają czyszczenia ani smarowania nawet podczas jazdy zimą, a raz w roku wymieniam na nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lex SL to paskudny badziew...

Te pancerze są fabrycznie montowane w wielu rowerach i drastycznie upośledzają jakość pracy przerzutek. Wymieniałem je w rowerach szosowych od razu na Shimano. Przy klamkomanetkach z prowadzeniem linek pod owijką ustawienie zmieniarkiz tyłu było niewykonalne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem, aktualnie mam fabrycznie Jagwire i to jest jakaś tragedia. Nie da się tego dobrze ułożyć na kierownicy, są tragicznie sztywne.

Do przerzutki wrzucę SP-41, co od Shimano do hamulca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Pytanie mam do Was, bo znaleźć nie mogę. Czy sa linki przerzutkowe z wymiennym linerem? Hamulcowy liner widzę nawet na alledrogo. ....

Mam taka jedna ramę gdzie...trzeba wyjac presfita....zeby wsadzic pancerz ...masakra..liner moze by uratowsl sprawe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...