Skocz do zawartości

[Wymiana osprzętu] Shimano Ultegra - czy zmieniać pancerze.


zerone

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

Jestem w trakcie zmiany osprzętu (przerzutki, korba, kaseta, manetki)z mieszaniny różnych komponentów Shinano na pełną Ultegre. Osprzęt zakupiony w sklepie rowerowym, tam też zostanie zmieniony. I tutaj pytanie czy jest konieczność wymiany pancerzy? W sklepie powiedzieli że nie, linki nowe podobno będa poprowadzone w starych pancerzach ale czy tak powinno być? Czy nie lepiej by cały element był zmieniony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Druga sprawa - pancerze mogą mieć złą długość, co zdarza się bardzo często przy wymianie osprzętu. Tak, jak napisał @skom25 - dodatkowe 30 zł Cię w tym wypadku nie zbawi, a znacznie poprawi kulturę pracy nowego osprzętu. Nie chciałbyś chyba czuć niedosytu po przejściu na Ultegrę...? ;)2000 km to wcale nie tak symboliczny przebieg (chyba, że dla "pożeraczy kilometrów", dla których w treningu ważny jest jedynie pokonany dystans). Poza tym najważniejsze są tutaj warunki użytkowania i przechowywania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warunki użytkowania typowo miejskie, cały rok choć unikam deszczu o ile to możliwe, rower przechowywany w mieszkaniu. 

Czy linki/pancerze powinny być też z Ultegry ? Czy poprostu Shimano ale nowe? Będzie to w połączeniu z manetkami Tiagra które już mają swoje linki podobno, tak mnie poinformował sprzedawca.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W szosie mam fabryczne Jagwire LEX-SL bodajże, z Ultegrą działają poprawnie (chociaż jako mechanik rowerowy zawsze wymagam od sprzętu więcej, niż nakazuje przyzwoitość ;)).
W MTB wymieniłem teraz na zwykłe pancerze Accenta i biegi również działają bardzo dobrze. Nie ma co łapczywie chwytać wszystkich marketingowych bzdur. Pancerz, to pancerz. Większe znaczenie ma tutaj linka. Rewelacyjne są te fabryczne Shimano, o lekko zielonkawym zabarwieniu. Chociaż w Ultegrze są rdzawe, pokryte jakimś dziwnym, łuszczącym się czymś. W każdym razie zwykła, szlifowana linka będzie dobra. Żadnych teflonowych wynalazków - to proszenie się o problemy (moim skromnym zdaniem oczywiście ;)).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SP-41 w stosunku do Accenta ma jedną wielką zaletę- jest dużo bardziej elastyczny. Jagwire natomiast to lipa straszna, mam je teraz w nowej szosie i są okropnie sztywne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może, nie musi, tak być, że SP41 upośledzi precyzję zmiany biegów z tyłu. Pan mechanik nie musi się mylić. Przerabiałem to z 10-rzędową 6700. Ostatecznie tani Clarks sprawował i sprawuje się lepiej niż SP41 i Jagwire LEX-SL. Nie miały znaczenia superśliskie, szlifowane linki, precyzyjne docinanie pancerzy ze szlifowaniem ewentualnych zadziorów, stosowanie końcówek aluminiowych i plastikowych, wyprowadzenie z klamokomanetki linki na dwa sposoby. Ponieważ zawszę sam serwisuję swoje rowery więc miałem dostatecznie dużo czasu i cierpliwości na przetrenowanie różnych kombinacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...