Skocz do zawartości
Drodzy Rowerzyści!
Fundacja Ewy Błaszczyk 'A kogo?' pilnie poszukuje dwóch rowerów, najlepiej damek, dla rodziców/opiekunów pacjentów kliniki 'Budzik' - Warszawia - Międzylesie, przy Centrum Zdrowia Dziecka.
Po więcej szczegółów odsyłamy na oficjalną stronie www oraz fanpage FB.
mandacik

[Przerzutka tylna] XT RD-M786 - problem z regulacją

Rekomendowane odpowiedzi

mandacik
Napisano (edytowane)

Witam,
Posiadam problem z regulacją przerzutki tylnej XT RD-M 786 10rz. Problem polega na tym, że nie mogę jej wyregulować. 
Na 9 (druga najmniejsza koronka kasety) słychać tarcie, nieregularne. Reguluje baryłką. Następnie na biegach 3 oraz 2 (biegi lżejsze) łańcuch próbuje przeskoczyć na większą koronkę, reguluję. Niby wszystko ok, biegi się zmieniają płynnie ale jak wyreguluję 3 i 2 to 9 się psuje, z powrotem trze o koronkę. Jak tu wyreguluję to biegi 8 i 9 się psują. I tak w kółko. Co ciekawe problem najczęściej występuje jak wrzucam lżejsze biegi. Jak idę w cięższe to 9 działa przyzwoicie. 

Nie mam już pomysłów. Linki i pancerze nowe, tak samo jak łańcuch HG54 oraz kaseta HG500 11-34. Napęd to 1x10 38t. Manetka xt SL-M780. Dodam, że łańcuch wydłużałem, bo za krótko uciąłem za pierwszym razem, łączyłem na pin, a ogólnie jest na spince. 
Hak prosty. Mam wrażenie, że łańcuch jest przekrzywiony na zewnątrz.
Ktoś coś poradzi? 

Edytowane przez mandacik

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Jest duża szansa że jest delikatnie skrzywiony hak albo przerzutka złapała luzy. Spróbuj jeszcze wrzucić na koronkę 32 i śrubą B ustawić górne kółko przerzutki nie dalej niż 5mm od największej koronki kasety.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
mandacik

Pomyłka kaseta to 11-34, ale to żadna różnica. 
Nigdy nawet nie zbliżyłem się do 5 mm. Kółko jest dalej. 
Hak wydaje się prosty, tak samo jak wózek przerzutki, ale wezmę go rozkręcę i zobaczę jeszcze raz.
Luz przerzutki? Co to znaczy, jak z tym walczyć?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa
Napisano (edytowane)

Właśnie chodzi o to żeby nie było dalej niż 5mm = ma być równo ew. nieco bliżej.

Jak zdejmiesz łańcuch i ustawisz przerzutkę np. na środek kasety to złap za wózek i wyczujesz ew. luzy.

Edytowane przez Dokumosa

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM
Napisano (edytowane)

A przerzutka była oryginalnie w rowerze czy wymieniałeś ?  Może jest możliwość zamontowania bezpośrednio do ramy z pominięciem haka przerzutki . Przed wymianą linki i pancerzy było tak samo ?

Zrób zdjęcie przerzutki z odl. pół metra.

Edytowane przez SoloTM

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
mandacik
23 minuty temu, Dokumosa napisał:

Właśnie chodzi o to żeby nie było dalej niż 5mm = ma być równo ew. nieco bliżej.

Zrobiłem i efektu brak. Nadal 9 trze, jakby miał spaść niżej. 2 i 3 chcą iść w górę. 

5 minut temu, SoloTM napisał:

A przerzutka była oryginalnie w rowerze czy wymieniałeś ?  Może jest możliwość zamontowania bezpośrednio do ramy z pominięciem haka przerzutki . Przed wymianą linki i pancerzy było tak samo ?

Przerzutkę wymieniałem, używana, ale w dobrym stanie. Wcześniej miałem 3-9 (26-36-48 i 12-26) nie było takiego problemu, ale tam jeździłem tylko na środkowym blacie korby. Bezpośrednio do rami nie da się, nie w rdm-786, gdzie szczelina jest za szeroka do mojego haka, potrzebny jest adapter, który jest nowy. Wymieniałem cały napęd, więc od razu linki i pancerze nowe założyłem. 
Zdjęcie jutro mogę wstawić, bo na 13 do pracy i już nie zdążę. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Chcesz powiedzieć, że wcześniej miałeś montaż bezpośredni a teraz zamontowałeś z tym ogniwem/adapterem?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
mandacik

Nie, poprzednia przerzutka, również była na adapterze slx rdm662.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

No to jeśli luzów brak,  regulacja nie pomaga, linka chodzi gładko w pancerzu w całym zakresie to stawiałbym na krzywy hak ew. wózek przerzutki (musi być równoległy do koronek kasety). Tak samo dzieje się na włączonym i wyłączonym sprzęgle?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Poochaty

nakręc film co się dzieje i jak to wygląda. A z linią łańucha nie przekombinowałeś, jak zmieniałeś korbę?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
mandacik
W dniu 17.08.2018 o 11:11, Poochaty napisał:

z linią łańucha nie przekombinowałeś

Linia łańcucha jest taka sama jak w poprzedniej korbie 50 mm, idealnie prosty  łańcuch jest na 5/6 biegu (miej więcej połowa kasety HG500 10 rz. 11-34). Obecna korba to slx m670/675 (oryginalnie 24-38, ale zmieniłem na 38t narrow wide).

W dniu 17.08.2018 o 10:55, Dokumosa napisał:

stawiałbym na krzywy hak ew. wózek przerzutki (musi być równoległy do koronek kasety)

Wykręciłem hak - prosty. Rozkręciłem wózek przerzutki - prosty.
Posiedziałem dłużej i jest delikatny luz, ale nie na wózku (na końcu wózka jest wyczuwalny) a na tej części, co mieści się sprzęgło. 
Zdjąłem łańcuch, kiedy był właśnie na położeniu 9 biegu (duża koronka). Dolne kółeczko ucieka na zewnątrz, przez co nie ma idealnej linii kaseta-górne kółeczko-dolne kółeczko. Co jest dziwne, bo łańcuch próbuje przeskoczyć na większą koronkę.
Brak mi już pomysłów. 
Może być to wina łańcucha? Nie jest on idealnie równoległy do podłoża, ucieka na zewnątrz. Był on wydłużany i pin nieco wystaje, na zewnątrz. 

PS.
Wydawało mi się, że kiedy łańcuch był za krótki to było ok, ale nie pamiętam dokładnie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Puklus
5 godzin temu, mandacik napisał:

Wykręciłem hak - prosty.

A jak do tego wniosku doszedłeś ? bo jedyną opcją jest zakręcenie przyrządu pomiarowego na rower, by stwierdzić czy hak jest ok czy nie.

W dniu 17.08.2018 o 09:45, mandacik napisał:

Następnie na biegach 3 oraz 2 (biegi lżejsze) łańcuch próbuje przeskoczyć na większą koronkę

Pytam bo to jest na 99% objaw krzywego haka właśnie. 

Ja miewałem przypadki że przerzutka nie działała poprawnie ... patrze na nią z tyłu, no prosto, wszystko ustawione jak trzeba, kółeczka sprawne, napęd w dobrym stanie a nie działa. Dopiero po wkręceniu "prostowacza haków" widać było jak bardzo jest daleko od "dobrze". 

Więc jeśli wykręciłeś hak, położyłeś na czymś gładkim i wydawał się ok ... to uwierz, ze raczej nie jest ;) 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
mandacik
Napisano (edytowane)
1 godzinę temu, Puklus napisał:

wykręciłeś hak, położyłeś na czymś gładkim i wydawał się ok

hehe dokładnie :D

Czyli hak? Tak? kolejne 50 zł w plecy. A mówili, że rower to oszczędności. 

"prostowacz haków" gdzie to idzie zdobyć?

Edytowane przez mandacik

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
mandacik

159 PLN !? to już wolę kupić hak. Dzięki za link.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

To już lepiej podjedź do serwisu to za 15 zł sprawdzą i ew. wyprostują.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
mandacik

Gdyby istniał w mojej okolicy serwis rowerowy, to nie byłoby kłopotu. Polska B się kłania. Tu nic takiego w promieniu 100 km nie znajdę, tylko po stodołach coś dłubią i uważają się za serwis. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Jak masz trochę manualnych zdolności to sobie sam taki przyrząd wystugasz z kątownika alu dwóch śrub i kilku nakrętek 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
mandacik

Już hak zamówiłem. Jak zamontuję zdam relację. Ostatnia część jaką zamawiam do roweru. Jak nie wypali to...

Jeszcze zapytam. Posiadam taki hak. Po co jest ten mały otwór na śrubkę? Nic do wkręcenia tam nie ma. 
724803937_1_1000x700_hak-ramy-do-przerzu

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Puklus

Pamiętajcie, ze kupno nowego, haka nie zawsze sprawi ze będzie ok. Nowe, bardzo często trzeba dopasowywać, do nie do końca prostych ram ;) zwłaszcza karbonowych.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
mandacik

Tylko trochę to dziwne. Bo na starym napędzie 9 rz. 12-16 i korbie 26-36-48, działało dobrze. No ale zamówiłem. 

Czyli hak nie koniecznie musie pomóc? Ktoś chce kupić rower?! :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Poochaty

Tak jak pisał Puklus. Hak to kawałek odlewu aluminiowego. Nie jest to element precyzyjny. Po montażu i tak go trzeba ustawić w linii przy pomocy przyrządu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
mandacik

Nowy hak założony, poprawy brak. Problem ten sam. Na starym napędzie z rdm662, kaseta 12-26 r rz. oraz korbą m521 26-36-48, nie było takich cyrków. Nie pamiętam dokładnie, ale chyba na zbyt krótkim łańcuchu też nie było, ale pewny nie jestem. Może być to wina łańcucha? Zarówno łańcuch jak i kaseta nowe.

Korba jest na nowym suporcie, podkładnkie dwie od strony napędu, jedna po przeciwnej. Więc raczej dobrze skręciłem. Korba luzów nie posiada, kreci się lekko. Linia łańcucha 50 mm, tak jak w starej korbie, popada na środek kasety 5/6 bieg. 
Już nie mam pomysłów, tylko wymiana tylnej przerzutki na nową, ale to koszt 250 zł i brak pewności że pomoże. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM

No to pancerze zostały. Wymień ostatni odcinek przy przerzutce. Pokombinuj z jego długością. Patrz by nie był skręcony, nie generował bocznych naprężeń. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
mandacik

Pancerze i linki również nowe, jagvire Universal sport. Pancerz wydłużyłem o 2 cm przy przerzutce, bo na śrubie od koła się opierał. Teraz jest jak w każdym filmie o wymianie pancerzy/linek.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • klimza
      Przez klimza
      Witam. Posiadam przerzutkę tylną Shimano Tourney i chciałbym ją wymienić na lepszy model. Najbardziej zależy mi na naciągu łańcucha, ponieważ gdy jadę np. po korzeniach w lesie, to łańcuch skacze jak szalony. Niedawno wymieniłem kasetę na 8-rzędową. Chciałbym się zamknąć w 70zł.
      Podaję napęd:
      Kaseta: https://www.centrumrowerowe.pl/kaseta-shimano-altus-cs-hg31-pd16042/
      Korba: https://ctbike.pl/shimano-tourney-fc-ty301-48-38-28t-mechanizm-korbowy-korba-170mm-3x8rz-czarna.html
      Wersja przerzutki Tourney: https://tani-rower.pl/tyl/2847-przerzutka-tylnia-shimano-tourney-rd-ty21-ss-sruba-6b-5900000030357.html
    • Xerotkacy
      Przez Xerotkacy
      Moja przerzutka jest wyjątkowo kapryśna. Podróź w dół (cięższe przełożenia) nie sprawia jej problemów, ale przy podróży w górę (lżejsze) często się waha. Prawie każda próba zmiany przełożenia na większą zębatkę (zwłaszcza w zakresie, mniej więcej, od 5 do 10) jest nieskuteczna. Przytrzymuję dźwignię (założono tu Sram Apex do Sram GX5 - to Marin Gestalt 3), odpuszczam i słyszę charakterystyczne chrobotanie. Już wiem, że znowu nie wskoczyła. Często pomaga taki patent: przytrzymuję dłużej, żeby wrzucić na większą zębatkę i albo powtarzam czynność, albo przytrzymuję krótko, by zrzucić na mniejszą (bo czesto akurat o jedną nie chce przeskoczyć, a o dwie już tak). O co chodzi? Regulowali mi tę przerzutkę już w dwóch różnych serwisach i dalej chodzi (a raczej nie chodzi) tak samo. Podobno problematyczne są te Sramy 1x10 (i 1x11), ale aż tak?!
    • szymku
      Przez szymku
      Cześć,
      Brat sprzedaje całkiem ciekawy rower: Canyon Grand Canyon AL SLX 7.9 2016 (rozmiar L).
      Egzemplarz z autentycznie niskim przebiegiem, dmuchany i chuchany, by nadto się kurzył i brudził . Zdecydowanie polecam!

      Szczegóły:
      https://www.olx.pl/oferta/rower-canyon-grand-canyon-al-slx-7-9-2016-rozm-l-CID767-IDvstvy.html

      Można o nim poczytać m. in. u Wooyka:
      https://www.1enduro.pl/canyon-grand-canyon-al-slx-7-9/
    • tadeuszwlodarczyk
      Przez tadeuszwlodarczyk
      Mam problem z ustawieniem właściwym zdalnej blokady. Nowy amor z nie zamontowaną manetką, instrukcja czytana. Działa idealnie, gdy rower stoi w stojaku, ale jak na niego wlezę, amor blokuje się, ale nie działa wyłączanie blokady. Nie ma w instrukcji ani słowa o tym, by ustawiać przy wduszonym amorze lub spuszczonym powietrzu, ale czy przypadkiem. nie chodzi o to właśnie? Podobny problem mam z RST F1rst Air, więc podpowiedź bardzo by mi pomogła.
      Z góry dzięki.
      Tadzik.
    • p4trykx
      Przez p4trykx
      Mam rower krossowy z napędem 2x10 z przodu mam 32-44 a z tyłu kasetę 11-36. Przerzutkę tylną  SLX 10rz. Dokładnie RD-M670 (ok. 2016 rok )
      Chciałbym trochę zwiększyć zakres przełożeń przy okazji wymiany kasety. Na bardziej stromych podjazdach chciałbym mieć lżej. 
      Myślałem o kasecie na tył 11-42 jednak nie jestem pewien czy przerzutka to obsłuży. Jeśli chodzi o kasety to są dostępne Sunrace MS3 (11-40 lub 11-42) lub CS-HG500 (11-42)
      Czy ktoś może próbował takie zmiany z tą przerzutką? Są gdzieś jakieś oficjalne dane? Ten model przerzutki występował z 2 wielkościami wózka. Na moje oko to mam długi wózek ale sami oceńcie.
      https://www.centrumrowerowe.pl/przerzutka-tylna-shimano-slx-rd-m670-pd8061/?v_Id=39390 Czy ten parametr Przerz.tyl.-pojemność powyżej 41 to ten parametr? Choć nie wiem czy te dane na stronie są poprawne.
      Problem może pojawić się, że będę musiał tak ustawić śrubę 

×