Skocz do zawartości

[Wymiana opon] Problem z wyborem


Tomek654

Rekomendowane odpowiedzi

Chcę wymienić opony w rowerze Trek Xcaliber 8 (2014), ze względu na to, że stare się zużyły i mam 2 pytania co do tego:

-w tym rowerze od momentu zakupu aż do teraz były opony bezdętkowe, więc teraz przy kupnie nowych jestem zmuszony kupić też bezdętkowe, czy nie byłoby problemu z kupnem opon z dętkami?

-rower jest do MTB więc fabrycznie miał opony typowo do dróg leśnych, jednak doszedłem do wniosku, że teraz lepiej będzie kupić opony semi-slick, ponieważ jeżdzę więcej na nim po drogach asfaltowych niż po drogach leśnych. Czy polecacie takie opony "pół na pół" i jakie modele doradzilibyście do tego roweru? Chciałbym, żeby to nie były byle jakie opony, więc wolę dołożyć trochę więcej, niż męczyć się na czymś złym. Jeżdżę głównie dla przyjemności, codziennie po jakieś 10-15 km.

-Rozmiar fabrycznych opon był 29x2.20.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno nie masz dętek? To, że na oponie jest napisane, że jest bezdętkowa to wcale nie znaczy, że tej dętki tam nie ma. Problemu z kompatybilnością nie ma żadnego.

Jaki budżet na oponę? Na twardym nieźle sprawuje się Conti Race King, albo Shwalbe Smart Sam lub nawet Hurricane. Jak nie jeździsz w błocie to zestaw Smart Sam na przód i Hurricane na tył mogę polecić, bo u siebie tak mam i jestem zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Tomek654 napisał:

rower jest do MTB więc fabrycznie miał opony typowo do dróg leśnych, jednak doszedłem do wniosku, że teraz lepiej będzie kupić opony semi-slick, ponieważ jeżdzę więcej na nim po drogach asfaltowych niż po drogach leśnych. Czy polecacie takie opony "pół na pół" i jakie modele doradzilibyście do tego roweru?

Następnym razem doradziłbym wybrać typ roweru dostosowany lepiej do tego gdzie na nim jeździsz zamiast owczym pędem kupować "górala", bo pół Polski na takim czymś jeździ a prawie nikt w terenie...

A jak już się mleko rozlało i masz to co masz, to możesz pomyśleć o wymianie na jakieś węższe semislicki (35-38c), np. Schwalbe CX comp, Continental Speed Ride, itp. Zwłaszcza jeśli jest gros tego asfaltu i innych utwardzonych nawierzchni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dzięki, ten pomysł z jedną oponą na przód, drugą na tył jest całkiem rozsądny i te modele, które poleciłeś odpowiadają mi cenowo, więc pewnie tak wezmę :D

10 minut temu, m0d napisał:

Następnym razem doradziłbym wybrać typ roweru dostosowany lepiej do tego gdzie na nim jeździsz zamiast owczym pędem kupować "górala", bo pół Polski na takim czymś jeździ a prawie nikt w terenie...

A jak już się mleko rozlało i masz to co masz, to możesz pomyśleć o wymianie na jakieś węższe semislicki (35-38c), np. Schwalbe CX comp, Continental Speed Ride, itp. Zwłaszcza jeśli jest gros tego asfaltu i innych utwardzonych nawierzchni.

Problem w tym, że ten rower był kupiony, gdy miałem jakieś 14 lat i się za bardzo na tym nie znałem, więc kupiłem co kupiłem ale dzięki za radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...