Skocz do zawartości
Pabitto

[opony] Krzywe opony - jaka jest "norma" bicia

Rekomendowane odpowiedzi

Pabitto

Zakupiłem do mojego Treka DS3 nowe opony. Wybór padł na Bontrager H2 Hard-Case Ultimate (700x38). Priorytetem było dobre wzmocnienie anty-przebiciowe oraz lekkie toczenie, więc ten model wydawałby się optymalnym wyborem.

Pierwsze wrażenie z jazdy super, bo nigdy nie jeździłem na takich gładkich oponach. Martwi mnie jednak, że opony wyglądają na mocno zwichrowane. Opony mają bardzo mocne bicie (https://youtu.be/JmQPbSWLHNc). W czasie jazdy też czuć delikatne regularne wibracje, zgodne z prędkością obrotową kół. Mimo kilkukrotnego osadzania (również "na ludwiku") efekt się nie zmienia. Podobnie jest zarówno na przedniej jak i na tylnej oponie. Oddałem też cały rower do sklepu aby sprawdzili osadzenie opon oraz ewentualnie poprawili centrowanie obręczy - może ja sobie z tym nie radzę. Niestety bez zmian :-(

Zastanawiam się czy to taka norma (standard technologiczny w produkcji)? Czy Waszym zdaniem to bicie jest niepokojące i powinienem próbować te opony reklamować, a może to cecha opon Bontragera? Na jakie inne opony warto zwrócić uwagę?

Edytowane przez pmichalski

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Pietern

Mogą jeszcze być źle założone. Układałeś je w trakcie pompowania? 

PS. W oglądaniu przeszkadzają odblaski na szprychach, podobno w dobrym wycentrowaniu koła też.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM

Przodu dobrze nie widzę, ale tył to bicie ma koło i to niemałe. ( opona możliwe, że również ). Wycentrować koło i jeszcze raz ułożyć oponę. ( Jeśli filmik jest nagrany po centrowaniu w serwisie to zmienić serwis )

No chyba, że po centrowaniu jeździłeś i koło ponownie ósemkę dostało....

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Pabitto

Układałem kilkakrotnie. Najpierw przy bardzo niskim ciśnieniu, później pompowałem do > 5 bar. Przeczytałem też chyba wszystkie posty dotyczące "bijących" opon na tym i innych forach i wykorzystałem podane tam wskazówki. Trochę już nie mam siły walczyć dlatego zastanawiam się czy to może tak jest z rowerowymi oponami.

Film zrobiony po centrowaniu, ale też po krótkiej trasie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gawel76

Sprawdzałeś same obręcze czy nie mają bicia. Wtedy będziesz pewny że to opony i albo spróbujesz je reklamować albo z tym żyć. Ja miałem Smart Samy i też falowały, potem kupiłem Michelin Grip i jest pięknie żadnego bicia. Nie wiem czy jest to jakaś różnica ale poprzednie były drutowe a teraz mam zwijane

Edytowane przez Gawel76
  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Pabitto

Dziękuję SoloTM! Byłem przed chwila w piwnicy, faktycznie z tyłu trochę bije obręcz, pojadę z tym do poprawki. Przód... na upartego też jest minimalnie w jednym miejscu do poprawienia - ale to są bicia minimalne, nieporównywalne do tego co robi bieżnik. Z resztą sam sprzedawca/serwis po walce z centrowaniem i układaniem opony stwierdził, że taki urok opony i nie sądzi, że ewentualny następny egzemplarz będzie inny.

Dzięki Gawel76 za porównanie z innymi oponami. To informacja, której teraz bardzo potrzebuję. Zakładając, że obręcz będzie już prosta, to czy dopuszczalne jest takie falowanie bieżnika w lepszych - wydawało by się - oponach? Z tego co pisze Gawel76 wynika, że nie koniecznie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Biesz766
2 godziny temu, Gawel76 napisał:

Nie wiem czy jest to jakaś różnica ale poprzednie były drutowe a teraz mam zwijane

Nie ma reguły. A z tego co widziałem sam i czytałem Schwalbe są mega dziadowskie jeżeli chodzi o zgrubienia, bicia.

Miałem stare Schwalbe RR zwijane były idealne, potem Smart Sama używanego druta, to szajs był. Maxxis co mnie zdziwiło jeden walił jak szalony też. 

 

Przy oponach za 150 zł / sztuka wymagałbym już jednak jakości, a tu raczej tak nie jest.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
abdesign

Najbardziej kartoflaną oponą jaką w życiu miałem była RR w wersji liteskin/addix za dwie stówy. Nie ocenialbym też używanych gum skąd wiadomo ile zaliczyła gleb, krawężników,  jak dlugo leżała źle założona na krzywej obręczy i komu służyła za podkladke pod regał?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • mario1979
      Przez mario1979
      Cześć,
      Zakupiłem do swojego MTB 26" nowe opony - Race Kingi 2.2. Teraz widzę że dętki jakie posiadam mają w opisie że pasują do rozmiaru 1.75- 2.125.  Są nowe, Dokładnie to Kenda.
      Pytanie czy kupować detkę w wyższej tolerancji, czy tez ta do 2.125 da radę?
       
    • Prz
      Przez Prz
      1. nowe opony CX WTB Crosswolf TCS 700x32c - agresywny bieżnik na błoto, ale wciąż dobrze się toczą. Próbnie uszczelnione, niestety ścianka boczna jednej z nich ma niewielką dziurkę, której mleczko nie potrafiło zalepić - można śmiało jeździć z dętką lub spróbować załatać. Druga opona uszczelniła się wzorowo. Cena za parę 119 zł. Zdjęcia w ogłoszeniu: https://www.olx.pl/oferta/nowe-opony-cx-wtb-crosswolf-tcs-700x32c-CID767-IDvUMco.html

      2. nowe opony zimowe Kenda Klondike 700x35c - 100 kolców pokrytych karbidem (mniej się zużywają niż stalowe), dobra opona na zimę do ram z niedużymi prześwitami. Cena za parę 99 zł. Zdjęcia w ogłoszeniu: https://www.olx.pl/oferta/nowe-opony-zimowe-kenda-klondike-700x35c-100-kolcow-CID767-IDvUMj0.html

      3. używane opony gravel Vittoria Adventure Trail TNT 700x38c - przebieg ok. 1,5 tys. km, praktycznie brak śladów zużycia. Bardzo łatwo się uszczelniają, jeżdżone zarówno z dętką, jak i tubeless. Cena za parę 99 zł. Zdjęcia w ogłoszeniu: https://www.olx.pl/oferta/opony-vittoria-adventure-trail-tnt-700x38c-CID767-IDvUMq9.html
    • awasg
      Przez awasg
      witam wszystkich,zalozylem nowe drutowane opony Kenda 26x2 i niestety w pewnych fragmentach 2-3mm opony nie chca wejsc do srodka obreczy-na obu oponach i po obu stronach.Detka i pasek na pewno nie hacza,pompowalem i do 5 bar i spuszczalem powietrze i jezdzilem na 0,5 bara zeby je ugniesc i nic.Na tych krzywych oponach zjechalem juz z 60km i nie widzialem zadnej roznicy w jezdzie,wiec moze tak musi byc i trzeba sie z tym pogodzic?
    • KamilSt
      Przez KamilSt
      Witam, ostanio kupiłem rower trekkingowy aby dojeżdżać do szkoły lecz ostatnio wciągnęło mnie w jazdę lasach/ziemistych drogach.
      I tu nadchodzi pytanie czy dałoby radę założyć terenowe opony na moje 28" koła?
      Niżej podaję link do roweru który posiadam oraz do opon które chciałbym kupić, liczę na waszą pomoc.
      https://www.kross.pl/pl/2018/trekking/trans-2-0
      https://www.centrumrowerowe.pl/opona-schwalbe-smart-sam-hs476-pd8088/?v_Id=124822
      Jeżeli tych opon nie dałoby rady założyć to może polecacie jakieś inne?
    • czupakabraa
      Przez czupakabraa
      Witam,mam pewien problem wczoraj wracałem z boiska do domu i nie zauważyłem nic dziwnego a dzisiaj chcąc się przejechać zauważyłem że mam ''flaka'' na tylnej oponie...
      Kolega jeździł na tym rowerze po boisku na którym były małe kawałeczki szkła jednakże nie zauważyłem na oponie żadnej dziury... być może przez to że robiłem to ''na szybko''
      Opona to BONTRAGER XR2 Comp 26'' 2.20 
      Czy jest możliwe to że opona się nie przebiła tylko jakoś ''magicznie'' zeszło powietrze?
      Czy jest to opona z dętką?
      Da się ją napompować kompresorem?
      Z góry dzięki!


×