Skocz do zawartości

[opony] Krzywe opony - jaka jest "norma" bicia


Pabitto

Rekomendowane odpowiedzi

Zakupiłem do mojego Treka DS3 nowe opony. Wybór padł na Bontrager H2 Hard-Case Ultimate (700x38). Priorytetem było dobre wzmocnienie anty-przebiciowe oraz lekkie toczenie, więc ten model wydawałby się optymalnym wyborem.

Pierwsze wrażenie z jazdy super, bo nigdy nie jeździłem na takich gładkich oponach. Martwi mnie jednak, że opony wyglądają na mocno zwichrowane. Opony mają bardzo mocne bicie (https://youtu.be/JmQPbSWLHNc). W czasie jazdy też czuć delikatne regularne wibracje, zgodne z prędkością obrotową kół. Mimo kilkukrotnego osadzania (również "na ludwiku") efekt się nie zmienia. Podobnie jest zarówno na przedniej jak i na tylnej oponie. Oddałem też cały rower do sklepu aby sprawdzili osadzenie opon oraz ewentualnie poprawili centrowanie obręczy - może ja sobie z tym nie radzę. Niestety bez zmian :-(

Zastanawiam się czy to taka norma (standard technologiczny w produkcji)? Czy Waszym zdaniem to bicie jest niepokojące i powinienem próbować te opony reklamować, a może to cecha opon Bontragera? Na jakie inne opony warto zwrócić uwagę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przodu dobrze nie widzę, ale tył to bicie ma koło i to niemałe. ( opona możliwe, że również ). Wycentrować koło i jeszcze raz ułożyć oponę. ( Jeśli filmik jest nagrany po centrowaniu w serwisie to zmienić serwis )

No chyba, że po centrowaniu jeździłeś i koło ponownie ósemkę dostało....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Układałem kilkakrotnie. Najpierw przy bardzo niskim ciśnieniu, później pompowałem do > 5 bar. Przeczytałem też chyba wszystkie posty dotyczące "bijących" opon na tym i innych forach i wykorzystałem podane tam wskazówki. Trochę już nie mam siły walczyć dlatego zastanawiam się czy to może tak jest z rowerowymi oponami.

Film zrobiony po centrowaniu, ale też po krótkiej trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałeś same obręcze czy nie mają bicia. Wtedy będziesz pewny że to opony i albo spróbujesz je reklamować albo z tym żyć. Ja miałem Smart Samy i też falowały, potem kupiłem Michelin Grip i jest pięknie żadnego bicia. Nie wiem czy jest to jakaś różnica ale poprzednie były drutowe a teraz mam zwijane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję SoloTM! Byłem przed chwila w piwnicy, faktycznie z tyłu trochę bije obręcz, pojadę z tym do poprawki. Przód... na upartego też jest minimalnie w jednym miejscu do poprawienia - ale to są bicia minimalne, nieporównywalne do tego co robi bieżnik. Z resztą sam sprzedawca/serwis po walce z centrowaniem i układaniem opony stwierdził, że taki urok opony i nie sądzi, że ewentualny następny egzemplarz będzie inny.

Dzięki Gawel76 za porównanie z innymi oponami. To informacja, której teraz bardzo potrzebuję. Zakładając, że obręcz będzie już prosta, to czy dopuszczalne jest takie falowanie bieżnika w lepszych - wydawało by się - oponach? Z tego co pisze Gawel76 wynika, że nie koniecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Gawel76 napisał:

Nie wiem czy jest to jakaś różnica ale poprzednie były drutowe a teraz mam zwijane

Nie ma reguły. A z tego co widziałem sam i czytałem Schwalbe są mega dziadowskie jeżeli chodzi o zgrubienia, bicia.

Miałem stare Schwalbe RR zwijane były idealne, potem Smart Sama używanego druta, to szajs był. Maxxis co mnie zdziwiło jeden walił jak szalony też. 

 

Przy oponach za 150 zł / sztuka wymagałbym już jednak jakości, a tu raczej tak nie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najbardziej kartoflaną oponą jaką w życiu miałem była RR w wersji liteskin/addix za dwie stówy. Nie ocenialbym też używanych gum skąd wiadomo ile zaliczyła gleb, krawężników,  jak dlugo leżała źle założona na krzywej obręczy i komu służyła za podkladke pod regał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...