Skocz do zawartości
miccic

[dętka tylnia] Dobra dętka do Gianta

Rekomendowane odpowiedzi

miccic
Napisano (edytowane)

Witam, dziś po raz kolejny poszła mi dętka w tylnim kole. Nie wiem czy to jest problem mojej wagi, czy pompowania koła "na czuja". Proszę o link do jakiejś dobrej droższej dętki. PS. może opony są słabe w tym modelu? Link do mojego roweru (koła 28 cali) https://www.giant-bicycles.com/pl/roam-4-2014      Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam. 

Edytowane przez miccic

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Biesz766

Ile ważysz, jakie ciśnienie w oponach jak jeździsz, jakie masz opony ?

U siebie zauważyłem, że jazdy po świeżo nasypanym żwirku łupkowym nie wytrzymuje nic - jest francowaty tak ostry i wygląda jak mini narzędzia z epoki kamienia łupanego, tnie wszystko jak żyletka.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Pietern
8 minut temu, miccic napisał:

Witam, dziś po raz kolejny poszła mi dętka w tylnim kole

Miałem kiedyś taki problem, po przejeździe przez szkło złapałem gumę. Wymieniłem dętkę i po kilku kilometrach znowu w tej samej oponie. Nic nie pomagało, dokładnie sprawdzałem wnętrze opony, jeździłem papierem czy coś nie haczy. A po założeniu dętki bęc i znowu pana. Może coś ci w tej oponie zostało i powoduje przebicia? Ja wtedy wymieniłem oponę.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
miccic

Ważę koło 100 kg, ciśnienia Ci nie podam bo po pompuje na czuja jak napisałem, opona 28 cali jak napisałem wczesniej. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
seraph

A jak przebijasz? Ciało obce w oponie czy jakoś inaczej? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Biesz766
Napisano (edytowane)

Mało mam za sobą km, ale nie wyobrażam sobie pompowania na czuja z wielu względów. Po czym jeżdzisz ? Asfalt ?Kamieniołom łupkowy ?

Pytając o oponę myślałem o modelu.

U siebie mam zwykłe dętki Conti ( 15-16 zł w necie ), na oponach Conti XK i RK 2.2 i przy ciśnieniu P:3 i T:3,3 jeździ mi się dobrze ( zalecane wg. producenta 3,5-4,5 ) po szutrach, leśnych i polnych drogach, korzeniach i kamieniach niespecjalnie wystających a kapcia nie złapałem po jakiś 350 km na nich, gdzie wcześniej na delikatnie wyjeżdżonych Schwalbe RR przy tym ciśnieniu i no name dętkach zdarzyło się to 2 razy w ciągu jakis 300 km ( waga rower+ja+plecak to 110 kg ). Pewnie przypadek, ale jeśli tak to wpasował się idealnie.

Edytowane przez Biesz766

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
miccic

chyba na ogół na krawędziach, chodnik itp

Zdarza się że po tluczniu jadę, wydaje mi się że opona jest kiepska, szybko mi się bieżnik wytarl w nich, opona kenda kwick 700x40c

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Pietern
2 minuty temu, miccic napisał:

, szybko mi się bieżnik wytarl w nich,

To oprócz dętki, musisz kupić nowe opony. To co ci się wytarło jest bardzo potrzebne oponie. :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Biesz766

Dokładnie, bez bieżnika to równie dobrze mógłbyś na samych dętkach jechać.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
miccic

Ok. A jakie oponki polecacie? :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
seraph

Opony do wymiany rzeczywiście, ale jak łapiesz kapcie na krawędziach to wygląda na zbyt niskie ciśnienie. Jak to wygląda na dętce? Podłużne rozcięcie? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×