Skocz do zawartości
PNEUMA40

[Cannondale H500 CAD2] Prośba o ocenę stanu oraz opłacalności naprawy roweru, który właśnie otrzymałem

Rekomendowane odpowiedzi

PNEUMA40

Jako, że jestem tu nowy to na początku chcę się przywitać - witam serdecznie wszystkich Użytkowników forum :)

Założyłem tu konto ponieważ chciałbym się Was poradzić w kilku kwestiach, a wiem że znajdę tu wielu ekspertów. Uprzedzę od razu, że w tematyce rowerów jestem całkowicie zielony, mam również nadzieję, że wybrałem odpowiedni dział dla mojego tematu...

Przechodząc do sedna sprawy - stałem się właśnie posiadaczem modelu Cannondale H500 CAD2. Nie jeździłem na rowerze od wielu lat i po kilku krótkich przejażdżkach stwierdziłem, że chciałbym zainwestować w jego naprawę i poświęcić jeździe na rowerze więcej czasu :) Dodam, że poruszam się w przybliżeniu 50/50 po drogach asfaltowych i szutrze (drogi polne, leśne). Link do zdjęć roweru

Oto moje pytania:

- w jakim stanie ogólnym jest ten rower?

- czy jego naprawa/renowacja jest opłacalna czy może lepiej sobie darować i kupić coś nowego w cenie 1000-1500zł?

- co powinienem w nim wymienić/zrobić i jakie będą tego przybliżone koszty?

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam :)

 

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Brombosz

Ze zdjęć to można jedynie wróżyć. Na pewno trzeba przeprowadzić inspekcję ramy pod kątem pęknięć, sprawdzić stan wszystkich łożysk, suportu, zębatek napędu, obu piast i obręczy. Potem zająć się ewentualną wymianą zapieczonych elementów takich jak śruby i dopiero na końcu bawić się w odmładzanie wyglądu. O kosztach ciężko coś pisać bo nie wiadomo co kwalifikuję się do wymiany. Jeżeli sporo to możesz też mieć problem z dokupieniem części pod starsze standardy. Jak masz czas i chęci to warto taki rower doprowadzić do stanu używalności bo za 1000-1500 zł to nic godnego nie kupisz. I tak trzeba będzie to i owo powymieniać żeby kilka lat posłużyło.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
PNEUMA40
Napisano (edytowane)

Nie wiem czy sam jestem w stanie to ocenić bo jestem kompletnym laikiem w temacie rowerów...

Edytowane przez sznib
Nie cytujemy posta poprzedzającego w całości.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM

Po sprawdzeniu w/w elementów, wymienić co zużyte lub nie działa ( raczej zużyte będzie jak np. Klocki, średnia koronka korby ) Jeśli łańcuch przy depnięciu nie przeskakuje to zostawić cały napęd w spokoju. Z częściami problemu nie będzie. To rower z okolic 95-97 ze średnio wyższej półki. Dobry rower. Bardzo dobre manetki 3x8 bardzo dobre hamulce ( klamki i szczęki ) dobra + przerzutka tylna ( jeśli nie ma luzów ) dobra + przerzutka przednia itd itp. Sprawdzić głównie koła, zużycie obręczy czy nie wytarte i  piast czy luzy mają i czy ładnie się kręcą.

Znajdź kogoś kto się zna i daj mu pomacać i obejrzeć z bliska. Kogoś kto Cię nie oszuka ani nie naciągnie

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM

Na kompie powiększyłem zdjęcia i zębatki korby tragicznie nie wyglądają, można jeździć, łańcuch najprawdopodobniej sachs sedis sc-30/40 czyli oryginalny, koronki kasety tez nie wyglądają tragicznie, napęd jeszcze pożyje. Rocznik raczej 96-97, może nawet 98.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
PNEUMA40
Napisano (edytowane)

Sprawdziłem i łańcuch nie przeskakuje, a mam trochę siły w nogach. Tylne przełożenia działają w zakresie 1-7 ale zmiany są takie trochę szarpane, natomiast z przodu jest o wiele gorzej, jedynie 1-2 i tylko czasami zaskoczą. Poza tym jeździ mi się na nim całkiem dobrze, chociaż muszę się przyzwyczaić do takiej pozycji w czasie jazdy i tego wąskiego siodełka...

Edytowane przez PNEUMA40

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM

Kwestia regulacji to na pewno, pytanie czy na manetce bieg wskakuje tylko przerzutka nie wrzuca ( jeśli tak to regulacja ) jeśli nie można wrzucić na manetce - to do czyszczenia w środku, jeśli nie pomoże - wymiana manetki.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Brombosz

Jak śruba od regulacji zakresu w przerzutce za bardzo wkręcona to i manetka nie wskoczy.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
PNEUMA40

Co jeszcze jestem w stanie sprawdzić samemu w prosty sposób? Oczywiście biorąc poprawkę na moją "wiedzę", a raczej niewiedzę.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM

Niewiele i tak trzeba dać go do pomacania komuś... szukam tego modelu i nie mogę znaleźć, natomiast do 1998 roku miały hamulce cantilever, v brejki dopiero od 1999 roku..

http://vintagecannondale.com/catalog/

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
PNEUMA40
Napisano (edytowane)

Mogę jakoś sprawdzić jakie to hamulce? Rok produkcji jest gdzieś wybity na ramie?

Edytowane przez sznib
Nie cytujemy posta poprzedzającego w całości.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM
Napisano (edytowane)

Nie musisz, br-m600 a klamki bl-m600 lub 601 i tak, jest wybite. ( roku produkcji nie ma )

Edytowane przez SoloTM
  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Brombosz
Teraz, PNEUMA40 napisał:

Co jeszcze jestem w stanie sprawdzić samemu w prosty sposób? Oczywiście biorąc poprawkę na moją "wiedzę", a raczej niewiedzę.

Kołami na boki poruszaj. Jak mają luz to piasty do przeglądu. Na zaciśniętym hamulcu przednim rowerem też do przodu i do tyłu, trzymając ręką za to miejsce gdzie widelec wchodzi w ramę. Tam też luzu być nie powinno. Jak jedziesz na stojąco i słyszysz stuki z okolic korby to oś/suport też na warsztat. Sprawdź czy koła proste i czy szprychy za luźne nie są. To tak na start.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM
Napisano (edytowane)

Wygląda mi na to, że ktoś robił upgrade tego roweru, ale niedługo po zakupie ( rok czy 2 ), manetki były obrotowe a tu ma shimano rapidfire,  wyglda mi to na 1997r produkcji,  po wymianie hamulców ( dźwigni i szczęk )  i manetek. Wtedy by się zgadzało.

Wspornik kierownicy wymienił i pewnie widelec musiał.

W każdym razie nie wygląda na zły stan.

Widelca nie wymieniał, włożył adapter pod ahead, stery nawet zostawił pod cantilevery ;)

Na 99 % to 97  rok ;)

Napisz posta nowego z prośbą o obejrzenie z bliska, sprawdzenie stanu roweru za przysłowiowe piwo, napisz skąd jesteś może ktoś się odezwie. Ewentualnie pójść do sklepu rowerowego, ale prawdopodobieństwo, że zaczną naciągać, itp jest spore.

W tym rowerze jest nawet suport na kulkach, pancerny bb-lp30, gdzie można kasować luzy i smarować samemu.

Edytowane przez SoloTM
  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Borsuczy
Napisano (edytowane)

Jakieś normalne zabezpieczenie roweru kup, żeby żaden c*** czy inna Блять Ci go nie ukradła, linka nic nie da, kombinerkami to przetniesz. Łańcuch/ u lock i nie najtańszy i najlepiej bez zatrzasku, tylko normalnie zamykany z kluczem.

Edytowane przez Borsuczy
  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM
Napisano (edytowane)

W oryginale były takie szczęki hamulcowe : ;) Ostatni wypust cantilevera  alivio.

 

a tak klamki :

1413048847_IMG_0757.JPG

czyli słuszny upgrade był zrobiony.

 

Edytowane przez SoloTM
  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
PNEUMA40
Teraz, SoloTM napisał:

W oryginale były takie szczęki hamulcowe : ;) Ostatni wypust cantilevera  alivio.

 

 

 

warto je kupić czy wymienić jedynie klocki w obecnych?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM

Tylko klocki wymienić w obecnych, ktoś wymienił i klamki i szczęki po to właśnie, żeby rower lepiej hamował. I bardzo dobrze zrobił, bo to dobre hamulce są, te które masz.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
PNEUMA40

A jeśli chodzi o opony? Mogę założyć coś bardziej "terenowego"? Jazda na obecnych po dziurach nie jest zbyt komfortowa ze względu na ich niski profil.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM

Oczywiście ( byle się w widełkach zmieściły i nie ocierały o błotniki - jeśli musisz je mieć ). Wymień też pedały ;)

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
PNEUMA40
Napisano (edytowane)

Błotniki i bagażnik ściągnę ;) Możesz polecić jakieś konkretne opony oraz pedały? Wiąże się to z wymianą dętek?

Edytowane przez sznib
Nie cytujemy posta poprzedzającego w całości.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM

Dętki zostają. Nie wiem jak bardzo szeroka opona się zmieści... 700x38 na pewno. ( 38 mówi o szerokości, im większy nr tym szersza )

https://allegro.pl/opona-rowerowa-accent-spirit-700-x-38c-28-i6796164707.html

może nawet taka :

https://allegro.pl/opona-schwalbe-smart-sam-29x1-75-performance-i7410746394.html

( 28 i 29 to ta sama średnica tylko nazewnictwo inne, w sensie 29 jakby pod mtb a 28 trekking/cross/ szosa )

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
PNEUMA40

Rozmawiałem dziś ze znajomym, który ma pojęcie o mechanice i pokrótce wygląda to tak:

Brak luzów na przednim i tylnym kole, korbie oraz przy widelcu. Jedynie przy wsporniku kierownicy był luz. Koła są proste. Linki oraz pancerze są ok. Przerzutki do regulacji. Klocki hamulcowe do wymiany. Z tego co widziałem opony są z 92r... Nie wiem tylko w jakim stanie jest łańcuch.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM

Jeśli ogniwa ( żadne z nich ) nie są zaśniedziałe i zginają się to będzie ok. To na bank jest oryginalny łańcuch bo nowego takiego już od daaawna nie dostaniesz. Sądząc po zużyciu kasety i korby - jeszcze długo pojeździ. Luz na kierownicy usunąć to bardzo proste, jeśli linki i pancerze chodzą lekko ( o dziwo ) to znaczy, że był przechowywany w ciepłych, suchych warunkach, czyli np. mieszkanie. To bardzo dobrze. Zatem wyregulować przerzutki, wymienić klocki, pedały, siodło ? chwyty na kierownicy możesz wymienić na jakieś nowocześniejsze plus rogi, ale mogą też zostać jeśli wygodnie Ci się jeździ. Wyczyścić i nasmarować łańcuch, kropelkę oleju do łańcucha dać na każdy sworzeń przedniej i tylnej przerzutki i tyle. Będziesz zadowolony z roweru.

Klocki ( przykład )

https://allegro.pl/klocki-hamulcowe-romet-959-v-brake-na-imbus-72-mm-i7391227159.html

Chwyty ( licytacja )

https://allegro.pl/chwyty-rowerowe-cannondale-i7498791205.html

lub takie z rogami :

https://allegro.pl/chwyty-rogi-rowerowe-ergon-gp2-wyprzedaz-65-i7322189110.html

Rogi :

https://allegro.pl/rogi-ritchey-wcs-64g-aluminiowe-bardzo-lekkie-i7506669543.html#thumb/5

albo inne tańsze czarne

 

 

a gdybyś znalazł takie rogi.. to było by pięknie  ( kierownica i wspornik jest coda )

https://archiwum.allegro.pl/oferta/rogi-coda-bdb-stan-i7173954240.html

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
PNEUMA40
Napisano (edytowane)

Dziękuję za wyczerpujące odpowiedzi :) W tej chwili rower wygląda tak:

klik

Na oko waży tyle co zgrzewka wody :D

Edytowane przez PNEUMA40

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×