Skocz do zawartości

[rower] full do XC do 15.000


pdz

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem czy to XX1 zbija tak wagę ale różnica na pewno jest w kołach, przednim amortyzatorze.

Zazwyczaj waga i geometria idzie w parze, jeżeli rower do ścigania, to i lekki i z zacięciem, pewnie stad w tym modelu inna geometria i waga.

Jeżeli jednak rower jest do jazdy rekreacyjnej to 1 kg nie ma chyba aż tak wielkiego znaczenia.

Takie jest pewnie założenie producenta.

Mi np. brakuje modelu 8.0 Pro Race z napędem GX, byłby dla mnie idealny i w wypasie i cenowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi dostępnościami to dziwna sprawa. W weekend gdy zamawiałem, 9.0 L-ka była dostępna z dostawą na początek czerwca 2019. Potrzebuję rower na wiosnę (najlepiej marzec), więc myślę: "zamówię teraz, bo na wiosnę w  ogóle nie będzie". W poniedziałek dostaję maila potwierdzającego z datą dostawy 01.10.2018 ... Ale ja teraz nie potrzebuję roweru, tym bardziej, że to ma być taka nagroda za dobrze przepracowaną zimę. Zadzwoniłem i dowiedziałem się, że tak bywa i albo biorę teraz albo mogę anulować. Więc anulowałem. Będę próbował zamówić na wiosnę.

PS. Własnie teraz sprawdziłem i jest LUX CF SLX 9.0 PRO RACE w Stealth w L na 10-15.12.2018

Edytowane przez sapero
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zamawiałem to była dostępność wstępna na kwiecień 2018, w mailu dostałem styczeń 2018.

Weźcie też pod uwagę, że ludzie rezygnują z zamówienia, wtedy pokazują si wolne pojedyńcze sztuki w rozmiarach niedostępnych już albo przesuwa się termin tych dostępnych na bliższy termin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dzisiaj na teście Scott , niestety nie dojechał RC 900 Team w moim rozmiarze, jechałem na rowerze z gorszym amortyzatorem i osprzętem NX.

Wrażenia z jazdy świetne, to co mówił mi Kolega mający Sparka, ma 3 tryby zawieszenia i naprawdę to działa - sztywno, jest naprawdę sztywno, nic się nie ugina aczkolwiek to tryb tylko na płaski teren, można na dołach uszkodzić zawias i 2 tryby pośrednie, czyli miękko i średnio miękko.

Nie było czasu aby dostosować dokładnie ciśnienie w kołach i zawiasie ale zrobiłem to z grubsza, wrażenia bardzo pozytywne, chyba pozostanę przy fullu.

Spark vs Canyon ...

Plus dla Canyon za możliwość instalacji 2 bidonów, minus za gripshift.

Plus dla Scott za 3 tryby pracy zawiasu , hamulce Shimano oraz osprzęt GX który jest dla mnie w sam raz jakościowo , wagowo i cenowo tak w zakupie jak i eksploatacji oraz fakt, że mam blisko serwis, fitting i dobór siodełka a także jak się okaże, że potrzebuję innej długości mostka, to wymiana w cenie na inny rozmiar tej samej serii.

Mocno się zastanawiam, minusem Canyon jest to, że mam 30 dni na zwrot jak nie podpasuje rozmiar, jednak nie dostanę w zamian drugiego, bo sami wiecie jakie są terminy a w Scott okazało się, że S to za mały rower, L pasuje mi bardziej niż S , więc M powinien być idealny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

169-170 cm , na S byłem zbyt wyprostowany, co ciekawe na L było mi lepiej, nie było M do testu za to jak wsiadłem na Scale, to L za duży, inna geometria, innych Scale nie było.

Na stromym podjeździe także wrażenie, jakby kierownica była zbyt blisko, podobne wrażenie jak opuściłem sztycę.

Przy zakupie na pewno jeszcze raz przymierzę S i M, nie wiem jak w innych firmach ale w Sparku jest bardzo krótki mostek, w S można dać dłuższy, w M nie  da się skrócić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tego się obawiam w Canyon, że wezmę S, będzie za mały , odeślę i dadzą mi M za pół roku czy rok , skoro takie są terminy oczekiwania.

W Scott jak będę zainteresowany, poproszę o S i M, przymierzę oba, od ręki wymieniają np. mostek za free z tej samej serii. Możliwość dopasowania od ręki to spory plus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to jest jak się ufa ślepo konfiguratorom, może komuś się przyda.

Miałem ramę Author Egoist 16", długość rury (TTh) 575 mm , była nieco za mała ale obawiałem się większej 17", bo miałem Kross A6 i 17" rama była nieco na wyrost.

Jak mnie zgarnął samochód i złamała się to wymieniłem na Accent Peak S , ten ma nieco więcej , bo 585 mm i pasuje mi bardziej, można powiedzieć, że jest kilka mm za krótka ale mostek załatwił sprawę, niestety pod koło 26" są tylko 2 rozmiary Peak i większa była by sporo za duża.

Przy dobieraniu roweru, Canyon polecił mi rozmiar S , który ma TTh to 574 mm, czyli mniej niż obie ramy powyżej ale pomyślałem sobie, że tam są mądrzejsi ode mnie i taki zarezerwowałem.

W sobotę jeździłem na Sparku S, ten ma jeszcze mniej , bo 570 mm, nie było rozmiaru M na testach, przymierzyłem L , który ma 630 mm i był lepszy niż S aczkolwiek nieco za duży.

Wychodzi na to, że powinienem wybrać Scott Spark rozmiar M, który ma 600 mm i po sprawdzeniu to samo dotyczy Lux, M ma także 600 mm.

Efekt jest taki, że muszę zrezygnować z Lux w rozmiarze S i pewnie zapomnieć o M w tym fajnym malowaniu, bo wszystko wyprzedane ... były plusy i minusy dla obu rowerów, wahałem się a z uwagi na dostępność pozostanie mi Spark i jakoś nie mam żalu z tego powodu ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do Canyona - jest teraz wyprzedany. Nie znaczy to, że już nie będzie dostępny. Z pewnością pojawi sie jeszcze aczkolwiek pewnie sam Canyon miałby trudność z podaniem jakiejś daty. 

Wydaje mi się, że przy rowerze o takiej wartości dobrze jest oprócz porządnej przymiarki mieć dealera blisko domu. W razie kłopotów problemy mamy załatwione z reguły szybciej, a i cała logistyka jest znacznie prostsza. 

Pozostaje życzyć szerokiej drogi. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pdz Porównywanie geometrii 26" i 29" nie zawsze prowadzi do prawidłowych wniosków.

To co sugerują producenci jeśli chodzi o dobór rozmiaru z reguły ma sens, ale są jeszcze osobiste preferencje. Jeśli chodzi o Canyona, to słyszałem opinie, że będąc na granicy rozmiarów wiele osób dużo lepiej czuje się na rozmiarze większym. Nie wiem jak jest teraz u Scotta, ale ja jak jeździłem na testy parę lat temu, to M-ka, która powinna być teoretycznie ok, była dla mnie za krótka. Tyle że Scott zmienił trochę geo Scale'a i Sparka ze 2 lata temu i teraz już są bardziej współczesne. Trek z kolei idzie w drugą stronę, i często sugeruje rozmiary większe niż mogłby to wynikać z wymiarów. Przy moich 177 cm Trek sugeruje, że mógłbym wziąć nawet 19,5", co moim zdaniem jest nieporozumieniem. 

Nie siedziałem na nowych Scottach, ale jeżeli piszesz, że na S-ce nie było ok, to jest szansa, że M-ka ci podpasuje. Dziwi mnie tylko, że na L-ce czułeś się prawie dobrze. Jestem pewny, że gdybyś ten rower wział na techniczny odcinek, to doszedłbyś do wniosku, że tym się nie da jechać. Tak naprawdę dopiero trudny teren weryfikuje dobór rozmiaru. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie porównuję całej geometrii, tylko samą rurę i związaną z tym pozycję.

Gdyby nie test w Scott, to sugerowałbym się rozmiarem podanym przez Canyon czy Scott, obie firmy zalecają dla mnie S i tak bym wybierał a podczas testu sam miałem wrażenie, że siedzę zbyt prosto i Sprzedawcy ze sklepu mieli to samo wrażenie a na Scale było inaczej, L był dużo za duży, niestety Scale był tylko jeden i nie miałem okazji sprawdzić S czy M.

Byliśmy na odcinku technicznym, nie znam tej okolicy ale był to taki mini park, podjazdy i zjazdy , był jeden zjazd z którego na początku z uwagi na fakt, że to nie mój rower bałem się zjechać, był podjazd, gdzie podrywało mi przednie koło i miałem wrażenie, że przy zjeździe lecę zbyt mocno na kierownicę, na podjeździe kierownica była zbyt blisko mojego ciała.

Na S polatałem ponad godzinę, na  L jeździłem tylko koło sklepu ale czułem, że pozycja jest znacznie lepsza, jednak za bardzo wyciągnięta ale w Scale to wrażenie było dużo gorsze.

Wysłałem do Canyon maila z prośbą o zmianę rozmiaru ale pewnie z uwagi na wyprzedane rowery dostanę odmowę.

Jestem niemal zdecydowany na Scott Spark RC 900 Team, ponieważ jest tańszy od Canyon Lux 8.0 Pro Race, może jeszcze dostanę jakiś rabat, serwis i pomoc na miejscu i co najważniejsze wyposażenie bardziej mi pasuje niż w Canyon, mniej zmian po zakupie, jedynie brakować mi będzie tych 2 bidonów ... na maratonie fajna sprawa, można odpuścić bukłak.

Reasumując , to zarówno testy w Trek jak i Scott nie był miarodajne z uwagi na brak rozmiarów i w obu firmach finalnie dojechały rowery inne niż miały być, u obu jeździłem na innych niż miałem a druga sprawa, to fakt, że były z wadami, w Trek nie dostałem rozmiaru, bo nie nadawał się do jazdy, zamiast szosy 54 dostałem 50  a na 54 jedynie kawałek koło sklepu pojechałem , w Scott miałem dostać RC 900 Team, dostałem niższy model z NX i albo to taki urok niższego osprzętu, mało precyzyjnie działał, podczas zmiany skakał po zębatkach a na jednym podjeździe coś strzeliło w napędzie , jakby łańcuch przeskoczył na zębatkach albo kwestia regulacji. Podkreślam, to nowe modele na ten rok.

Dodam na koniec, że na L siedziało się lepiej ale za długo, na S wydawał się za krótki ale może się okazać, że M jest także za długi a skrócić się nie da, ponieważ mostki we wszystkich 3 rozmiarach są takie same, krótkie, więc M nie da się skrócić a S da się wydłużyć. Czekam też na info, czy jest możliwość aby przymierzyć się przed zakupem do S i M z opcją zmiany mostka.

Edytowane przez pdz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do testów i dostępnych rowerów, to mam niestety podobne doświadczenia ze Scottem sprzed kilku lat.

Odnośnie roweru, to Twoje wrażenia na L-ce wynikaja z tego, że tak jak podejrzewałem nie miałeś okazji przejechać się nim w terenie. Tam byłoby bardzo słabo.

Co do wyboru między S i M, to tak jak piszesz, M-ka też może się okazać za długa. Dlatego nie skreślałbym S-ki. Zwróć uwagę na to, że S i M mają taką samą główkę ramy, a co za tym idzie ten sam stack. To powoduje, że S-ka ma dość wysoko kokpit w stosunku do siodła. Wyższa osoba, z dłuższą nogą, na M-ce będzie miała siodło wyżej w stosunku do kierownicy, przez co pozycja będzie bardziej wyciągnięta, Dlatego mom zdaniem obowiązkową rzeczą w S-ce jest wywalenie podkładek spod mostka i obrócenie go na minus. Nie wiem czy zwróciłeś uwagę na kokpit w trakcie testu, ale całkiem możliwe, że miałeś typowo sklepowy setup, czyli mostek na plus, a pod nim zestaw podkładek.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sprawdziłem tego ustawienia, skupiłem się na pompowaniu amorów pod wagę. Masz rację z podkładkami , mostek mega krótki więc + czy - nie ma wielkiego znaczenia. Tak czy inaczej, jak będę chciał wywalić16k pln na rower to poproszę o oba rozmiary, tym bardziej, że Kolega chyba także weźmie Sparka, będzie nas 2.

W S zwróciłem uwagę, że na ostrym podjeździe miałem kierownicę bardzo blisko ciała , ręce bardzo mocno zgięte i podciągnięte a w M pójdzie kierownica dalej o 30 mm.

Zastanawiam się czy nie iść np. do Airbike na dopasowanie ramy, koszt 100 pln.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...