Skocz do zawartości

[błotnik przedni i tylni] Poszukuję błotników do damskiego roweru Kross Evado 2.0


Bartosz_

Rekomendowane odpowiedzi

Chcę kupić kobiecie błotniki jakieś dobre na przednie i na tylne koło, żeby pasowały do roweru Kross Evado 2.0. Wielkość kół to 29 cali natomiast opony jeśli się nie mylę to rubena v84 gripper 28 cali x 1,6 cali. Rower ten jest w kolorze białym z niebieskimi naklejkami Kross. Nie znam się za bardzo na tym, a nie chciałbym później tego oddawać lub wymieniać tylko żebym był z tego zadowolony. Budżet to tak więcej niż 50 zł, no tak do 100 zł niech będzie. Żeby się cieszyła że ma fajne przy rowerze błotniki co by ją chroniły przed kałużami i błotem. Dobrze by było jakby mi ktoś polecił jakiś konkretny model. Generalnie chodzi o to, żeby te błotniki spełniały swoje zadanie i były wytrzymałe i nie psuły się np. nie pękały. Czy ktoś może mi pomóc doradzić coś sensownego i konkretnego ? Proszę Was o pomoc w tej sprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sks Bluemels, kupujesz raz, zakładasz i używasz bezproblemowo przez lata, jesli nie przytrafi sie jakas kolizja, to bedą długo  służyć.

Do tych opon szerokość błotnika 45mm (chociaz to rozmiar na styk dla tej opony, błotnik powinien byc ciutke szerszy niz kiszka, po 3mm na strone). Z wysłaniem zmieścisz się w 100pln.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na oponie tego roweru pisze 42-622 (700 x 400) Griper. E4 BBR - 002058. Natomiast na rachewkach jest napisana cyfra 28. Moje pytanie teraz, czy te błotniki będą pasowały na takie koło do tego roweru ? Chciałbym jeszcze zapytać odnośnie tego czy podczas jazdy po jakiś nierównościach te błotniki drgają i chwieją się na boki ? Czy raczej siedzą sztywno I się nie ruszają w czasie jazdy ? I czy mógłbyś mi podać linka do tych błotników o których mi pisałeś ? Bo na internecie znalazłem jeszcze błotniki SKS Velo oraz błotniki SKS bluemels 53 mm. Czy te błotniki proponowane przez ciebie są z tworzywa sztucznego czy sa metalowe połyskujące ? Który dokładnie model mi doradzisz ? Proszę o pomoc w tej sprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siedza sztywno. Bluemels 53mm to inny rozmiar blotnika o ktorym pisalem, do jeszcze szerszych kapci.

To takie np https://allegro.pl/blotniki-rowerowe-sks-bluemels-28-45mm-czarne-i7476454004.html

Sa jeszcze srebrne i wersje z chlapaczami.

Blotnik jest z polyskujacego tworzywa z zewnatrz, w srodku jesli nic sie nie zmienilo jest rdzen metalowy, prety sa ze stali nierdzewnej. Solidniejszych nie kupisz. Uzywam je w rowerze zimowym od lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz mi jeszcze proszę czy ten link, który mi podałeś to jest do tych błotników pasujący do roweru Kross Evado 2.0 ? Jeśli nie to czy możesz podać mi link błotnikôw pasujących do tego roweru ? Bardzo bym Cię prosił. W kolorze czarnym mogą być. Jak wygląda wersja z chlapaczami ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

One sa uniwersalne, pasuja do kazdego roweru, ktory tylko ma punkty montażowe do błotnikow. Jesli rower takie pkt ma i dodatkowo jest na vbrejkach, powinny pasiwac bez problemu. W rowerach z tarczami moze byc potrzeba wygiac prety zeby ominac zacisk (przerabialem to w trek 7.3 fx disc) , i/lub potrzeba uciecia pretow gdy mocowanie blotnika jest w polowie widelca... w moim garazu jest rower stevens x5 z takim mocowaniem, mozesz zerknac na fotki, zdjecie treka fx z obejsciem zacisku tez gdzies mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower, o którym tutaj pisze  jest na v-brake ale nie wiem czy ma punkty montażowe tych błotników. Czy  możesz zerknąć na zdjęcia poniżej i mi powiedzieć czy te błotniki z twojego linku 45 mm będą pasowały do tego roweru ? Oczywiście na przednie i na tylne koło . Na zdjęciu tylnego koła widać  zacisk mocowania koła. Czy w moim przypadku będzie konieczność od gięcia pręta  żeby ominąć ten zacisk ?20180731_184314.jpg20180731_184232.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Pablo59 napisał:

Moim zdaniem nie szpecą, " na oko" te 8 mm nie stanowi różnicy (w moim garazu są fotki) a co szersze to szersze i chronic mają lepiej

Na moje, to masz za daleko zainstalowany błotnik od opony. U mnie patrrzac z boku roweru nie ma widocznego przeswitu miedzy kapciem a błotnikiem, nawet jezdzac po sniegu nie ma problemu z zapychaniem się. Ale jak kto lubi.

Szersze błotniki to wieksze opory powietrza. ja tam wole sie trzymac mniejszych rozmiarów, z zapasem szerokosci 3mm na strone jest Ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Kupiłem do roweru Kross Evado 2.0 polecane błotniki rowerowe SKS bluemels czarne. W serwisie rowerowym założyli mi te błotniki na rower tylko problem jest w tym, że z tyłu nie można przykręcić błotnika do ramy ponieważ dziura w ramię tylnej nie jest od góry tylko jest od dołu. Więc żeby błotnik przymocować do ramy - w serwisie  mi powiedzieli, że trzeba będzie przewiercić błotnik wiertłem i wówczas od dołu przykręcić śrubą ten błotnik do ramy. W przeciwnym wypadku błotnik tylni podczas zjazdu z krawężnika czy podczas jazdy po jakiś nierównościach może się chwiać lub lekko stukać o koło roweru. Pytanie do was jest takie: czy to jest dobry pomysł ? czy macie na to jakieś inne rozwiązanie ? może lepsze i skuteczniejsze ?  Natomiast jeśli chodzi o druty mocujące do koła przedniego i koła tylnego nie zostały przycięte na odpowiednią długość. Teraz te druty tak sterczą. Pytanie, czy tak może być i nie będzie to w niczym przeszkadzać ? Proszę Was o pomoc w tej sprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jakis Janusz spawał tą ramę. W wiekszosci przypadków to mocowanie jest dokladnie o 90stopni w stosunku do Twojego, nawet w innych  evado.

Tak czy siak, blumelsa jesli juz to nie trzeba wiercic, tylko przymocowac i przewiercic jego ucho. A blotnik sie w nie wsuwa. Jesli nie bedzie za wysiko od opony, mozna tak zrobic. Pytanie jeszcze czy ucho wejdziemiedzy widelki, przeważnie jest za mało miejsca i jest przed lub za nimi.  I czy nie da sie wygiac oczka od ucha i go pdzykrecic, tez wtedy bedzie dzialac.

A jesli nic sie nie da to dokupiłbym coś takiego https://www.castorama.pl/produkty/narzedzia-i-artykuly/artykuly-metalowe/okucia-budowlane/laczniki/katownik-waski-16-x-20-x-20-mm.html

I do tego przykrecil ucho zachowujac jego regulacje wysokosci.

 

A czemu Panowie z serwisu nie przycieli pretow przy przednim kole?? Po co to zostawione takie dlugie? Zeby sie w noge wbiło? Dziwi mnie że ktoś ma serwis i ma takie problemy z mocowaniem błotnika. Łancuch też pewnie kiepawo smarują...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@cinol123 ucho mam rozumieć, że chodzi ci o tą część: https://www.amazon.de/SKS-Schiebebrücke-45mm-Kunststoff-Fahrrad/dp/B003FV6XNE Ucho to wejdzie pomiędzy widełki roweru. Tylko tak jak Ci pisałem dziura w ramie roweru jest od dołu. Więc jak chcesz wywiercić dziurę w tym uchu ? Bo jak założę to ucho na błotnik to wtedy i tak muszę wiercić dziurę przez to ucho i błotnik żeby przykręcić śrubę do tej dziury od dołu w ramie roweru żeby ten błotnik trzymała. Oczka od ucha nie da się w żaden sposób wygiąć bo jest to część plastikowa i można to złamać. Więc nie bardzo wiem jak Ty byś to zrobił bez wiercenia błotnika? Czy możesz mi to jakoś obrazowo opisać żebym wiedział co i jak ? - Pan w serwisie rowerowym nie przyciął prętów przy kole przednim i przy kole tylnym dlatego, że powiedział, że nie ma szlifierki bo się mu zepsuła. W poniedziałek dopiero będzie miał dobrą i w poniedziałek mam przyjść do niego do serwisu z tym rowerem i wtedy przytnie te prenty. Brzeszczota też mówił, że nie ma. Czekam zatem na odpowiedź od Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pisalem, możliwości jest kilka:

1. Wiercisz dziure w uchu, dobierasz srube z plaskim łbem pod srubokręt lub krzyżak i podkladke, żeby sruba nie przeszła przez ucho, przykrecasz ucho l wsuwasz błotnik.... jesli odległosc dłotnika do opony bedzie za duża, można dodać jakieś podkładki lub tulejkę między ucho a ramę. Byc może trzeba będzie dociać ta srube na wymiar jesli bedzie za długa. 

2. Idziesz do castoramy i dobierasz jakiś łacznik, przykrecasz łacznik do ramy a do łacznika ucho. 

3. Od biedy ucho można przyłapac na trytytki.

4. Można spróbować wygiąc ucho i przykręcic je od dołu, nie wiem jaki to rodzaj plastiku, może jesli jest elastyczny to taka opcja przejdzie. Jesli sztywy to nie ma co ..złamie sie. Jest jeszcze szansa że z czasem tak wygiete ucho pęknie. Wszystko zsleży od materiału

Spróbowałbym od opcji 1. Pozniej 2. 

Poziom trudnosci tego zadania w skali 1-5 oceniam na 1.

Co do sztywnosci blotnikow, wszystkie sruby szczególnie przy pretach powinny byc mocno dokrecone. Jesli wszystko jest jak trzeba to błotniki będa sie ruszać minimalnie, nie ma opcji by dotykały na wertepach opony. 

I dotnij prety z przodu zanim wbija sie komus w noge, ja nie dosc że je obcinam, to jeszcze szlifuje na okrągło. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@cinol123 a co to jest łącznik ? Bo pytałem w castoramie czy mają łącznik i nie wiedzieli co to jest. Możesz mi pokazać o co Ci chodzi ? Czy to ma być podkładka ? Czy tulejka ? Może jakaś obejmka ? Tak nie jasno piszesz do mnie i nie wiadomo o co chodzi. Pokazalem Ci zdjęcie tego ucha ! -  nie odpisales mi czy to takie ucho czy nie ?????

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, ze nie chcesz mi pomoc. A od początku Pokazywałem zdjęcia jak to wygląda w tym rowerze @cinol123. Ale miałem wrażenie że chyba ich w ogóle nie oglądałeś. Stąd też później pojawiły się te problemy. Trudno, wywierci mi gościu dziurę w błotniku i mi to w poniedziałek zamontuje. A podobno mówiłeś że masz takie same błotniki przy swoim rowerze. I mówisz że nie wiesz czy są to części plastikowe czy metalowe. Masakra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...