Skocz do zawartości

[Odtłuszczacz] Jak używać Shimano Degreaser?


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

Kupiłem litr odtłuszczacza Shimano Degreaser. Sądziłem że jest to produkt bliźniaczy do np Morgan Blue Chain Cleaner, czyli nakładanego na napęd a następnie spłukiwanego wodą. Po otwarciu okazało się że produkt Shimano cuchnie jak rozcieńczalnik do farb olejnych, czyli podejrzewam że ma to coś wspólnego z naftą.

Przekopałem internet ale nie mogę znaleźć informacji jak tego używać. Ma ktoś doświadczenie z tym produktem? Używać go jak np benzyny, czyli namoczyć szmatkę i wycierać napęd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie jest to produkt do maszynek do czyszczenia łańcuchów. Ale to bardzo dobry odtłuszczacz i można go stosować wielorako, także na szmatkę, ja używam papierowe  ręczniki jednorazowe. Słusznie zauważyłeś że to produkt na bazie ropy naftowej, więc z daleka od klocków hamulcowych!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry wieczór 

Używam tego samego. Fakt nie pachnie zbyt miło, ale działa znakomicie (szmatka). Do nafty (przynajmniej tej oświetleniowej, której zapach pamiętam z dzieciństwa) mu daleko. W porównaniu z nią to istny zapach fiołków ;) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w jaki sposób używasz? 

Wydaje mi się że używany tak jak Morgan Blue może nie zdać egzaminu. Wydaje mi się że odparuje ( mogę się mylić) dużo szybciej pozostawiając osad na napędzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście używam tylko na szmatce. Obawiałem się, że będzie to łapć brud/ kurz, bo zostawia lekką "tłustość" na szmatce (szmatka nigdy nie wysycha do końca, jak na przykład po rozpuszczalnikach i innych i pozostaje dłuuuugo lekko wilgotna) i na napędzie też jakby zostawia coś śliskiego... Generalnie napęd zdecydowanie czystszy w dłuższym okresie (mniej łapie syf) niż przy stosowaniu innych specyfików, co dziwne.... Procedura: 1. Szmatka z Degreaser pucowanie/ czyszczenie/ wszelkie zakamarki, bardzo gruntownie do białego do połysku. 2. Smarowanie, 3. Szmatka numer 1 (jeszcze cały czas wilgotna) usuwanie nadmiaru smaru/ oliwki. 4. Wilgotna (nie namaczana), szmatka spokojnie odpoczywa, 5. Następny dzień dodatkowe czyszczenie prze d wyjazdem ową szmatką.  Napęd w tym roku zrobił ledwo ok. 5200 km (zwykły trekking)  i czysty do bólu. Hmmm. W śliskości siła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwszym czyszczeniu napędu, lekko brudnego, jestem bardzo pozytywnie zaskoczony. Odtłuszczacz bardzo szybko rozpuszcza resztki smaru. 2 szmatki, 10 minut roboty i napęd jest naprawdę czysty. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Waza napisał:

Biesz 766, odpowiedź błyskotliwa jak zawsze.

A co nie jest tak ? Coś na dobrą sprawę co kosztuje 2-3 usd w produkcji z wszelkimi kosztami w detalu x8. Chore to jest. Zresztą jak wszystkie produkty "specjalistyczne"...

10 godzin temu, phoe napisał:

Tylko że parktool gwarantuje jakość

Co tam na mnie działać ? Kółko na tulei ? No Proszę Cię przestań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Park Tool kupują głównie serwisy, tam nie ma znaczenia czy coś kosztuje 10 czy 80 zł. Ma działać i nie powodować problemów i tak zapewne jest. Dodatkowo zobacz sobie na jakość wykonania tego przyrządu.

dh-1.jpg

Tutaj tańszy odpowiednik Morgan Blue.

morgan-blue-chain-keeper-na-EV252855-999

Gdybym tego używał to zdecydowanie kupiłbym PT, mimo że koszt rzeczywiście jest dość wysoki.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...