Skocz do zawartości

[hamulce] 2 czy 4 tłoczki ?


rabin

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy!

Mam takie wrażenie.

Ze jak ktoś nie wyda na rower 20k to jest miernota itp. i nie ma sensu bytu.

20K na rower??????????   poważnie  ??????????????????????????????????? 

Wszystko z najwyższej polki itp.???? 

PS. Mam takiego kolegę. Ale da się jeszcze rozmawiać :-)

 

Druciarstwo, jest świetne!

Bądźmy kreatywni!

Pytam o prosta rzecz, może ktoś testował, ma opinie, wrażenia itp. Jest w stanie rzetelnie podać + i - takiej modyfikacji.

Czy jest sens?

 

 

 

PS.

Często ktoś z mniej doświadczonych pyta dla czego press fit jest taki beznadziejny, a przecież NIE JEST, tylko trzeba się zatroszczyć trochę.

To zwykle łożysko lżej zamontowane.

Wiecie o tym?

Podobne nastawienie ma jeden z  salonów rowerowych (chyba największy) w Olsztynie, czasami tam bywam popatrzec :-)

 

Edytowane przez sznib
Wulgaryzm zastąpiony stosownym odpowiednikiem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Spascmar napisał:

Przewód ma takie znaczenie?

Chodzi mi o to czy klamka br m-596 ogarnie 4 tłoczki.

Jak zawsze poruszam drażniący temat :-) Hamulce deore m-596, metaliki i tarcza 203 - to nie może istnieć? I jeszcze amator :-)

Owszem przewód ma znaczenie bo ten od deore i ten od zee/Saint fizycznie się różnią mają inne końcówki, swojego nie wkręcisz w nowy zacisk.

Nie zrozumiałeś mnie, masz już mocny set, wcale nie dziwny. Co chcesz poprawiać?

 

Edytowane przez abdesign
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewód przez Ciebie posiadany nie będzie pasował mechanicznie (inną końcówka). Poza tym klamki poniżej SLX mają inną wydajność (mniej oleju tłczą) co może powodować, że klamka będzie miała bardzo duży skok.

Powierzchnia tłoczków w SLX/XT jest 8,9% większą niż deore a Zee mają jeszcze 20% większą niż XT.

Edytowane przez Dokumosa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
Godzinę temu, Spascmar napisał:

Nie chce tez płacić od razu kilka stówek za coś co będzie hamować tak samo.

No to nie kombinuj. Wydasz pieniądze i nie poczujesz różnicy przy Twoim zastosowaniu. Zee/Sainty to heble do DH lub do Enduro dla cięższych osobników i swoje zalety właśnie w tych zastosowaniach ujawniają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok

"Owszem przewód ma znaczenie bo ten od deore i ten od zee/Saint fizycznie się różnią mają inne końcówki, swojego nie wkręcisz w nowy zacisk"

toż to zrozumiale.

Bardziej rozumiem to te się kurczy i rozszerza pod wpływem ciśnienia plynu i inna jakość itp. i deore to nie xt

A po za tym końcówka przewodu to Pikuś.

 

 

"Nie zrozumiałeś mnie, masz już mocny set, wcale nie dziwny. Co chcesz poprawiać? "

Tak.

Chcę poprawiać, bo uważam ze tak :-)

 

I to jest zacna informacja

"Poza tym klamki poniżej SLX mają inną wydajność (mniej oleju tłczą) co może powodować, że klamka będzie miała bardzo duży skok. "

Oooo, a dla czego mniej? Skoro tłoczek jest większy?

 

Co tu nie pasuje?

"Powierzchnia tłoczków w SLX/XT jest 8,9% większą niż deore a Zee mają jeszcze 20% większą niż XT. "

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko pasuje. Sumaryczna powierzchnia tłoków w zaciskach 4 tłoczkowych jest drastycznie większa niż w Twoich deorkach. Klamka deore żeby wymusić ruch tłoków o te 0,5mm będzie potrzebowała ~30% większej drogi (o 1/3 głębiej będzie łapać) na zacisku zee/saint niż deore. 

Edytowane przez Dokumosa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A no właśnie.

O to pytam.

Tylko ciężko to wydobyć.

Czyli przełożenie klamki może być za małe aby obsłużyć większy tłoczek. 

Prawda?

 

Ale idąc w druga stronę to czy? zmieniając same klamki, drastycznie mogę zwiększyć moc hamulców?

 

Pytam o Deorki

 

 

Edytowane przez Spascmar
literowka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Miałem ten sam dylemat - 2 czy 4 tłoczki.

Jeździłem na kole 26, tarcza 180 shimano, hamulce slx, klocki metaliki z radiatorem Shimano. Działały bardzo dobrze a często zjeżdżam po lesie fragmenty o dużym nachyleniu. Jedynie zimą puchły, ale przywykłem.

Zmieniłem koło na 29, tarcza 180, fabrycznie były deore nie wiem na jakich klockach. Baton straszny w porównaniu ze starym rowerem. Postanowiłem zmienić na xt i powstało pytanie na jakie, aby hamowało co najmniej tak, jak w poprzednim. 

Sprawdziłem xt8000 i slx w kilku 29erach znajomych i stwierdziłem z przerażeniem, że oni chyba dodatkowo butami hamują. ;) Nie wiedzieli niestety jakie mają klocki i jakie tarcze, może powodem było stosowanie przez serwisy tanich zamienników.

Zdecydowałem się na 4 tłoczkowe xt 8025. Jeszcze mam w nich klocki żywiczne, ale hamują tak jak lubię. Jednym palcem, bez wysiłku zatrzymuję się w każdej chwili gdzie zechcę na całkiem stromych szlakach lub poza. Na długich zjazdach też nic się złego nie dzieje.

Jestem mega zadowolony, tylko czasem nurtuje mnie pytanie: czy na xt8000 z metalikami i dedykowaną tarczą 180 byłoby tak samo ? Rower 13kg, ja 70.
Do deorków też się można było przyzwyczaić i też w sumie hamowały. Znajomi również jakoś hamują na swoich rowerach i nie narzekają... 

Edytowane przez zws
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...