Skocz do zawartości
CiechanOlsztyn

[Amortyzator] FOX Float DPS

Rekomendowane odpowiedzi

CiechanOlsztyn

Dzień dobry,

Jestem nowym użytkownikiem forum i to mój pierwszy post . Kupiłem rower używany z dobrym osprzętem , dałem trochę za niego więc chciałem żeby był w pełni sprawny.
Zauważyłem że na tłoku dampera ( FOX Float DPS ) jest lekka wilgoć. Nie znam się na tyle żeby ocenić czy to smarowanie czy lekki wyciek , tknęło mnie coś bo przecież amortyzator z przodu też pracuje i na pewno ma smarowanie ,a na widelcu nie ma żadnego smaru czy wilgoci. Czy ktoś pomoże mi ocenić czy ten damper jest do naprawy czy taka sytuacja jest normalna ?

Z góry dziękuje i pozdrawiam

20180723_164529_resized_1.jpg

20180723_164519_resized.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25

Poci się, według mnie oddaj do serwisu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
CiechanOlsztyn

Czyli żadnego smarowania nie powinno być na damperze ? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25

Smarowanie to jest w środku, uszczelka powinna zapobiegać wydostawaniu się oleju oraz nie wpuszczać brudu do środka. Niech wypowie się jeszcze ktoś kto zna temat bliżej.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
CiechanOlsztyn

Najlepiej żeby wypowiedział się ktoś kto ma taki amortyzator ,ale moje przypuszczenia się i tak potwierdziły .

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Brombosz

Uszczelka przeciw kurzowa na pewno do wymiany. Jeżeli pracuje bez zarzutu to możliwe, że tylko to. Tak czy inaczej wypada rozkręcić, wyczyścić, obadać stan, wymienić uszczelkę i nałożyć nowy smar/olej. Można to zrobić samemu, ale gdyby się okazało, że to grubsza sprawa to i tak bez serwisu się nie obejdzie. No i nie wiem jak z dostępnością takich uszczelek.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
lichak

Ten damper musiał mieć niedawno serwis jeśli się dzieje coś takiego, w powietrznych amortyzatorach tylnych jest to normalne, zalecenia są jak dobrze pamiętam 3ml oleju, w przypadku rock shoxa jest to 0.5ml(bardzo mało), osobiście zalewam 5ml i sie poci do czasu aż nie wypluje nadmiaru. Przy zalaniu większej ilości oleju poprawia się praca na dłuższy czas ale trzeba uważać na tłok aby go piach nie zjadł.

Z czasem ustąpi pocenie się, uważam że nie masz czym się martwić. Często wycieraj tłok z oleju.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
durnykot

Ile ten rower ma przejechane? Dla mnie to do serwisu daleko 

Jeździć ,wycierać , obserwować. 

Poza tym to fox , one tak mają.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
CiechanOlsztyn

Myśle że około 1500 km. Osoba od której kupiłem rower twierdzi ze wszystko sprawdził i jest stan idealny.  Podpowiedzieć co ile wykonuje się przegląd amortyzatorów?  I ile barów na 100 kg ?

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MMMAAACCC7

Czy tylko na moim komputerze widać zaczynające się przebarwienia anody :)?

Jeśli inni też to widzą, to na serwis czas już minął, teraz będzie reinkarnacja...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25

Rzeczywiście. Sądziłem na początku że to olej, ale przecież to miejsce byłoby ciemniejsze a nie jaśniejsze.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
CiechanOlsztyn

Co to znaczy dokładnie "zaczynające się przebarwienia anody" ? Niestety nie wiem , jestem nowicjuszem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25

Kolor powłoki na całym tłoku nie jest jednorodny. Wygląda jakby powłoka się wytarła. Przyczyn może być wiele.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
CiechanOlsztyn

Właśnie to samo doczytałem w innym poście ,ale dzięki . Zdjęcie zrobiłem od razu jak zszedłem z roweru i na nim faktycznie tak to wygląda. Po wyczyszczeniu jest właśnie jednolity i wydaje mi się że tak wyszło poprzez światło odbijające się od zebranego oleju .

Szukam w internecie jakiejś tabeli wartości które sugeruje producent do tego amortyzatora w języku PL najlepiej . Może ktoś podrzuci ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
durnykot

Ciśnienie w tłumiku dopasowujesz do SAGu czyli ugięcia wstępnego ,który powinien być podany przez producenta ramy. Jeśli nie ma to przyjmij jako wartość początkową 25% skoku.

Czyli mając tłumik o skoku np. 50 mm pompujesz tłumik do ciśnienia ,które Ci da SAG na poziomie 25%Samo ciśnienie może być różne i zależy od wagi rowerzysty i pozycji na rowerze.

SAG, czyli ugięcie wstępne ,sprawdzasz siadając na rower w normalnej pozycji z całym wożonym ekwipunkiem ( plecak i tede ) na odblokowanym tłumiku. Po zejściu z roweru ( tak ,aby nie spowodować większego ugięcia ) mierzysz wartość między tą czarną gumką i uszczelką kurzową. Oczywiście przed wejściem na rower gumkę dajesz na maksa do góry.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
CiechanOlsztyn

Dziękuje za radę , sprawdzając wg. tego co napisałeś u mnie zatrzymywało się na 50% czyli było za mało dopompowałem i jest od razu lepiej .

Pozdrawiam

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
lichak

Proszę was... jedyne jakie widzie przebarwienie to jest światło. Jeśli rzeczywiście jest, niech napisze autor.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MMMAAACCC7

Jeśli nie mamy innego zestawu zdjęć, to możemy się tylko domyślać, zresztą identyczna gra światła przy 2 różnych kątach robienia zdjęć jest praktycznie niemożliwa, widząc zgodność "wzorku" wytarcia anoda na 90% uległa zniszczeniu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25

Widać że do pewnego momentu tłok jest jaśniejszy. W olej nie wierzę bo wtedy górna część byłaby ciemniejsza a dolna jaśniejsza, bo tam oleju być nie powinno. Zgadzam się z kolegą wyżej że to przetarcia.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
durnykot

Może przestańcie wyrokować na podstawie zdjęć.  Autor sam może rozenać czy powłoka ma taki sam odcień na całej długości tłoka. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Brombosz
18 minut temu, durnykot napisał:

Autor sam może rozenać czy powłoka ma taki sam odcień na całej długości tłoka.

Właściwie to już to zrobił kilka postów temu :)

W dniu 24.07.2018 o 18:55, CiechanOlsztyn napisał:

Zdjęcie zrobiłem od razu jak zszedłem z roweru i na nim faktycznie tak to wygląda. Po wyczyszczeniu jest właśnie jednolity i wydaje mi się że tak wyszło poprzez światło odbijające się od zebranego oleju .

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
niuti

mam taki sam amorek po serwisie u Wicha i też się "pocił" jeśli tak można wyrazić się. Nie wiem czy jeszcze, nie pamiętam, jak nie zapomnę to sprawdzę.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×