Skocz do zawartości
Bartosz_

[Licznik rowerowy] Jak ustawić licznik Sigma 16.16 STS cad ?

Rekomendowane odpowiedzi

Bartosz_
Napisano (edytowane)

Kupiłem sobie do mojego roweru nowy licznik Sigma 16.16 STS CAD. I mam do was odnośnie tego takich kilka pytań:    

1. Czy oszczędzanie energii w tym liczniku Dobrze jest mieć włączone czy wyłączone ?   Czy jeśli będę miał włączone to będzie mi mniej baterii zużywał wtedy ?

2. W liczniku miałem domyślnie ustawione ETA start na 10 km. Domyślam się że może to być ustawiony dojazd do 10 kilometrów do mety prawda ? Czyli teraz jeśli chciałbym sobie to Wyłączyć całkiem To w instrukcji pisze żeby ustawić sobie to na 0. Niestety nie da się tego tak zrobić jak jest tam napisane ponieważ jak ustawie na 0 i wyjdę z ustawień i ponownie wrócę do ustawiania tego to wtedy juz niema tego 0 tak jak ustawilem tylko jest 999.99 km. Czy ktoś wie jak to ustawić prawidłowo w tym liczniku ?                         

3. Do tego licznika można sobie też zainstalować w telefonie aplikacje Sigma link.  Mam pobraną tę aplikacje i moje pytanie - czy po każdej jeździe na rowerze muszę licznik skanować telefonem ? Żeby wszystkie dane wgrały się na telefon. Czy jest możliwośc, żeby się to automatycznie jakoś samo robiło ? -  bo przecież w aplikacji mam dodany mój licznik.                                                     

4. Czy jest możliwość wyłączenia opcji zaoszczędzonego paliwa ?                           

Proszę Was o pomoc w tej sprawie.         

Ps. Czy lepsze są liczniki przewodowe czy bez przewodowe ? Jeśli chodzi oczywiście o ten model, o którym tu pisze.

Edytowane przez Bartosz_

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Charvel

1. A jak myślisz? Czy ta opcja jest do tego, żeby licznik zużywał jeszcze bardziej baterię? ;-> 

3. Nie da się automatycznie - albo przez NFC albo przez podstawkę podłączoną do kompa przez usb.

4. Nie sądzę - odwieczny "problem" liczników sigma - durna opcja zaoszczędzonego paliwa która tak naprawdę nie wiem komu służy.

Teoretycznie: bezprzewodowe - łatwiejsza instalacja, krótszy czas działania od przewodowego. Przewodowe - odwrotnie niż bezprzewodowe.

 

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Borsuczy

Dodam, że liczniki bezprzewodowe są podatne na różne zakłócenia. Według mnie lepiej dać przewodowy, użyć trochę tyrytytek, taśmy izolacyjnej, pospinać kabelek i będzie ładnie wyglądało, długo działało, nic nie będzie dyndać itp

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Bartosz_
Napisano (edytowane)

BORSUCZY czy mògłbyś rozwiązanie przedstawione przez Ciebie pokazać na zdjęciu jak to wygląda ? Jestem ciekawy, także jeśli możesz to bardzo Cie proszę.  Też uzywasz tego licznika tylko w wersji przewodowej ?

Edytowane przez Bartosz_

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Borsuczy

Używam licznika przewodowego 16.12, ale też z kadencją. Mogę pokazać Ci nawet filmik, bo z 10 zdjęć musiałbym robić żeby pokazać całą drogę kabelków. Zbuferuje się i podeślę, bo nawet niegłupio mi to wyszło

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Borsuczy
Napisano (edytowane)

Kabel ma być napięty, żeby nie zwisał, a jednocześnie ma umożliwiać obracanie kierownicą. Niepotrzebny mi odcinek kabla zwinąłem i przypiąłem tyrytytkami przy suporcie. Kabla nie ma pod ramą, bo to jest miejsce wystawione najbardziej na błoto, jest jedynie pod suportem i tam sobie jest bezpieczny. No jest przy tym trochę zabawy i da się to zrobić ładniej niż u mnie, ale kabel jest bardziej godny zaufania niż jakieś połączenie bezprzewodowe. Stroboskop w lampce rowerowej włączysz i już może być problem. Przejedziesz pod linią wysokiego napięcia, czy cokolwiek... Z kablem masz spokój. 

A kurzu mam tyle na półkach i na rowerze, nie bo jestem brudas, tylko remont robię. Tak dla jasności

Edytowane przez Borsuczy
  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gawel76

Mam taki STS i nigdy nie zauważyłem żeby coś go zakłócało. W poprzednim gdzie była analogowa transmisja faktycznie wariował wszędzie, nawet w pracy otwierając drzwi kartą pokazywał 99 km/h

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Bartosz_

BORSUCZY Przyznam szczerze, ze mnie zaciekawiłeś i zaskoczyłeś pozytywnie swoim pomysłem. Bardzo mi się to rozwiązanie podoba. Nie miałem nigdy takiego pomysłu jak Ty. Zawsze linke od licznika obwijałem wokół kabla od hamulca na przodzie. Jak był długi kabel to ciasno dosyć zwijałem tak.  Ale Twój pomysł jest mega. Szacunek. Nie wiem też jakby to można było jeszcze ładniej zrobić. Czy mogę sobie od Ciebie odgapić pomysł ? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Bartosz_
1 godzinę temu, Gawel76 napisał:

Mam taki STS i nigdy nie zauważyłem żeby coś go zakłócało. 

Gawel76  czy zdarza Ci się w tym liczniku cos takiego przy odmierzaniu kadencji, że przez kilka sekund kadencja pokazuje 0 na liczniku a dopiero potem pokazuje sie naliczona kadencja np. 65 rpm ? A np. Jak się zjeżdża z gôrki i przy tym kręci się pedałami to mam wrażenie, że kadencji nie pokazuje. Czy to tak ma być ? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Borsuczy

Ale ja też mam owinięty wokół kabla, potem idzie podkową na prawą goleń. Musiałem dać na prawą bo po lewej stronie przez obecność tarczy hamulcowej nie mogłem odpowiednio ustawić czujnika i magnesu, bo w instrukcji napisali, że odległość między nimi musi być bardzo mała. Nie pamiętam dokładnie ile, kilka milimetrów. No i trochę go na mostku nawinąłem. Reszta, ten długi kabel to jest kadencja. Tam trochę zwisa po prawej stronie, ale po to żeby kierownica mogła się swobodnie obracać. Oficjalnie komisyjnie pozwalam Tobie użyć mojego pomysłu

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Bartosz_

BORSUCZY Super, podoba mi się. Więc skorzystam z Twojego pomysłu. Dziekuje Ci za pomoc. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cervandes

Można pójść krok dalej i zejść przewodem licznika przez kapsel sterów. Ja tak chcę zrobić ale pewnie dopiero w zimie będę dłubał. Nad mostkiem mam jedną podkładkę, wypiłowuje się w niej 1x1mm otworek. Przewód trzeba przeciąć i polutować albo wykonać montaż przed nabiciem szyszuni w rurę. I z mostka jedziemy pod główkę ramy rurą sterową, cały nadmiar przewodu zmieści się w środku rury. I w ten oto sposób mamy zero przewodu w górnej partii roweru.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
dzik86

Kolejny krok dalej, jak już przecinasz kabel, to można go skrócić na odpowiednią długość i poprowadzić po linkach :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Ryniu
      Przez Ryniu
      Witam,
       
      mam do sprzedanie nowy licznik Bryton Rider 310T. Zakupiony około 2 miesięcy temu, ale nigdy nawet nie użyty, pudełko nie zostało otworzone. 
       
      Cena 380 zl
      więcej info na temat produktu: https://www.brytonsport.com/#/R310
      Specyfikacja: 
      CECHY:
      - Licznik rowerowy wyposażony w GPS - Wysoka czułość odbiornika GPS do szybkiego pozycjonowania. - Nie wymaga instalacji czujnika prędkości. Wystarczy włączyć i jechać. - Wodoszczelny wg skali IPX7 - Duży i czytelny wyświetlacz - 7 konfigurowalnych ekranów z danymi z maksymalnie ośmioma danymi na stronie - Wbudowany barometr - Funkcja Test Bryton pozwala przełamywać swoje granice i trenować systematycznie. - ANT + ™ Technologia bezprzewodowa - Kompatybilny z ANT + paskiem pulsu, czujnikiem szybkości, czujnikem kadencji oraz miernikem mocy. - Automatyczne podświetlenie wyświetlacza w każdą porę dnia. - Wsparcie dla przeglądania statystyk na urządzeniach. - Alarmy informujące o przekroczeniu progów stref tętna. - Przesyłanie do komputera i telefonu aktywności do Stravy, Training Peaks i innych. - Funkcja auto/stop DANE TECHNICZNE: - Wymiary Szer. Wys. Gr. : 45.1 x 69.5 x 17.3mm - Waga: 56 g - Wyświetlacz: 1.8" LCD Mono - Czas pracy baterii: 36 godzin - GPS: Odbiornik o wysokiej czułości - Wodoodporność: IPX7 - Interfejs: WLAN 2,4 GHz ANT +, Bluetooth Smart - Alarmy: Tak - Historia okrążeń: 130 okrążeń - Historia treningów: do 300 godzin - strefy tętna: 7 stref - strefy kadencji i mocy (W) - Temperatura pracy: -10C ° ~ 50C °



    • Piter233
      Przez Piter233
      Na sprzedaż leci bezprzewodowy licznik kross krc 433w. W komplecie całość którą dostałem, czyli licznik, opaska piersiowa, uchwyt na mostek/kierownicę, gumowe podkładki, nadajnik prędkości i kadencji (z regulowanym ramieniem), magnes na korbę i na koło (o którym zapomniałem do zdjęcia, bez baterii). Paragon z goride.pl, z 31.01.2018, używany od lutego do sierpnia, głównie weekendowo. Przebieg do ok. 800 km bo używany był tylko na szosie. Za całość zapłaciłem 254 zł, więc myślę że dla forumowiczów 120 zł z wysyłką w cenie kurierem to uczciwa propozycja.
      Jeden mały minus licznika - nie możemy mieć jednocześnie na wyświetlaczu kadencji i pulsu, trzeba się pomiędzy nimi przełączyć, ale dla mnie jakoś to nie było strasznie uciążliwe, w końcu po załapaniu dobrego rytmu przyzwyczajamy się do niego.
      Zdjęcia
    • radek1234
      Przez radek1234
      Cześć,
      szukam licznika, głównie z myślą o górskich maratonach. Moje główne wymaganie to możliwość wyświetlania profilu wysokości wgranego tracka maratonu wraz z pozycją na nim (chcę wiedzieć np. czy jestem już blisko "szczytu" podjazdu, itd.).
      Wiem, że np. Sigma Rox 7 czy 11 potrafią wyświetlać profil, ale zdaje się (???), że jest to profil już przejechanej trasy. Mi zależy na profilu trasy do przejechania i mojej lokalizacji na tym profilu w postaci np. jakiejś kropki czy coś w tym rodzaju... Idealnie byłoby, gdyby wyświetlacz był na tyle duży, by móc wyświetlać ten profil stale wraz z prędkością i pokonanym dystansem.
      Nie potrzebuję kolorowego wyświetlacza. Nie potrzebuję też nawigacyjno - treningowego kombajnu. Nie zależy mi zupełnie na wygodnym nawigowaniu - do tego turystycznie używam telefonu i Locus Map. Załączam poglądową grafikę z wyświetlaczem, jaki bym chciał
      Możecie wskazać coś, co spełnia te wymagania - jeśli istnieje?
       
      EDIT: nieopatrznie dodałem temat do akcesoriów w strefie testów zamiast "normalnych" akcesoriów. Przepraszam, będę wdzięczny za przeniesienie tematu...
       
       

    • porywacz_zwlok
      Przez porywacz_zwlok
      Witajcie. Właśnie testuję od kilku dni: https://www.aliexpress.com/snapshot/0.html?spm=a2g0s.9042647.0.0.1c5e5c0fbbF09O&orderId=94226673030722&productId=32833054342 i działa naprawdę przyzwoicie. jeszcze długości świecenia nie udało mi się przetestować ale 6 godzin po jednorazowym ładowaniu świeci. jedynym minusem jest to, że włączona lampa generuje jakieś częstotliwości, że tani licznik bezprzewodowy btwin'a zakłóca i zakłamuje wyniki. musiałem się przerzucić na licznik bezprzewodowy.
    • Gość Perez
      Przez Gość Perez
      Witam! Szukam aplikacji na rower, która:
      - pokazuje drogę jako GPS
      - może działać w tle i kierować przez audio
      - rejestruje drogę itd.
      - ma licznik, prędkościomierz czy tam inne pierdoły
×