Skocz do zawartości

[500PLN] Pimp my Rockrider 5.2


Rekomendowane odpowiedzi

Hej, 

jest to mój pierwszy post na tym forum, mam nadzieję, że nie ostatni i że wybrałem dobry dział ;)

16e5a85ea6d44.jpg

Otóż posiadam Btwin Rockrider 5.2 od 6 lat. Jeździ mi się na nim dobrze, ale jedyne co w nim wymieniłem to 1 opona, klocki, napęd i łańcuch + linki i pancerze. Od jakiegoś czasu zastanawiałem się nad nowym rowerem, jednak dobrze mi się nim jeździ i zacząłem rozważać podrasowanie go.

Co myślicie, że mógłbym wymienić?

Zastanawiałem się nad oponami, amortyzatorem, hamulcami tarczowymi (?) jednak w ogóle się na tym nie znam - co wybrać, żeby było dobre i żeby pasowało do reszty...

 

Opony są najprostsze więc wyczytałem, że ta jest dobra: https://www.centrumrowerowe.pl/opona-schwalbe-smart-sam-hs476-pd8088/ (pytanie czy przód i tył takie same?)

 

Krótko jeszcze o mojej jeździe: jeżdżę w sezonie, 2-3 razy w tygodniu, lubię szaleć po lesie, na nierównościach. Mieszkam w dużym mieście, więc nieraz "treningi" robię po mieście. 

 

EDIT:
Swoją drogą, chciałem zadbać trochę o rower, zakupiłem rozkuwacz do łańcucha, ale nigdzie nie mogę znaleźć pinów/nitów w sklepach, a w necie są różne rozmiary i nie wiem kóry wybrać, może ktoś doradzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do łańcucha najlepiej stosować jest spinkę dostosowaną do szerokości łańcucha (i zarazem ilości rzędów kasety). Jest to o tyle dobre rozwiązanie, że pozwala na wielokrotne rozpinanie i spinanie łańcucha bez konieczności jego ponownego rozkuwania.

Co do modernizacji: jeździsz po suchym czy mokrym? Masz kasetę czy wolnobieg (ile przełożeń z tyłu)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż musiałem sprawdzić, Shimano CS-HG51 więc wyczytałem, że kaseta 8 rzędów ;)

Jeżdżę po zróżnicowanym terenie - trudno powiedzieć co częściej, chyba suchy. Kupiłem przed chwilą smar - Shimano Wet Lube, bo zgubiłem gdzieś mój decathloński :P

Co do spinki - może być, tylko nigdzie na łańcuchu nie znalazłem żadnych oznaczeń aby dopasować spinkę. Swoją drogą sprawdzę linijką czy łańcuch nie jest rozciągnięty :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, więc muszą zostać klocki...

Czy pomiędzy różnymi klockami są wyraźne różnice? Jeżeli miałbym pozostać przy V-brake to musiałbym na pewno wymienić same okładki, pytanie czy warto wymieniać cały mechanizm czy tylko klocek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybym miał 500-600 ( plus negocjacje ze sprzedającymi )  do włożenia w Twój rower, to kupiłbym to :

https://allegro.pl/shimano-deore-xt-m739-klamki-plus-hamulce-ladne-i7465158111.html#imglayer

Cena za klamki + szczęki naprawdę b. dobra, przy późniejszej odsprzedaży nie będziesz stratny, a jeśli już to  niewiele. Za te pieniądze, taki komplet będzie odczuwalnie lepiej hamował w porównaniu z tym co masz teraz. Klocki dokupić z wymiennymi okładzinami za jakieś 42 pln komplet ( https://allegro.pl/klocki-hamulcowe-mtb-wymienne-okladziny-romet-959-i7299890393.html

https://www.olx.pl/oferta/swietne-manetki-deore-lx-m569-3x8s-ladne-i-lekkie-CID767-IDwTiWD.html#8193ae0652

Jako, że osobno klamki i manetki to potrzebne będą manetki ( przyda się taka zmiana jeśli kiedyś zechcesz przejść na tarcze ) i znowu jak wyżej, przy odsprzedaży późniejszej wiele stratny nie będziesz, te manetki i hamulce jak wyżej nie tracą już na wartości. ( chyba że uszkodzone mechanicznie - ale to wiadomo ) Będziesz czuł poprawę w  jakości działania manetek w porównaniu do tego co masz.

https://www.olx.pl/oferta/rock-shox-judy-sl-amortyzator-26-CID767-IDtmJYF.html#fe10c0ce42

Amor pancerny, łatwy w serwisie, golenie górne niepowycierane, to będzie przepaść w stosunku do tego co masz ( sr suntour xct 80 mm ) i wagowo i jakościowo.

Opony to już szerszy temat, bieżnik w zależności jaki teren, przykładowy, podstawowy model mtb 26x2.1

https://allegro.pl/opona-schwalbe-rapid-rob-26x2-10-kevlar-i7337994807.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie :)

Mam trochę pytań jako laik:
1. Czy warto wymieniać klamki w hamulcach? Co od nich zależy? Wydawało mi się, że bardzo niewiele, ale mogę być w błędzie? 
Gdybym zrezygnował z wymiany tych klamek, odszedłby koszt manetek  customowe są dla mnie wygodne :)

2. Mógłbyś coś powiedzieć o serwisie amorka? Słyszałem, że wymienia się płyn i często czyści? W tym temacie jestem całkiem zielony - mój ma jakieś pokrętło ale nic nie reguluje, a niby ma regulowaną twardość :P I na co zwracać uwagę przy zakupie używanych?

3. Czy średnio ogarnięta manualnie osoba da sobie radę z wymianą tego całego osprzętu czy lepiej od razu oddać do serwisu?

Klocki i opony wydają się najłatwiejszym wyborem  łatwo wybrać i samemu wymienić małym kosztem :)

Czyli w tej cenie to amor, hamulce i opony - ok. Do tego dojdzie pewnie profilaktyczna wymiana linek i pancerzy myślę o łańcuchu i w przyszłości pedały spd, ale na to przyjdzie czas.

Czy warto więcej wkładać w ten rower?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Klamki wbrew pozorom są bardzo ważne, przykładowo klamki deore xt br-m739 ( te z linka ) wyglądają praktycznie tak samo jak tektro ( chyba mt 4.0, albo quartz, juz nie pamiętam, ale najtańsze nie były )  mają takie same profile nawet itp. Przykładałem jedną do drugiej  i nie mogłem wyjść z podziwu dlaczego jest taka różnica w hamowaniu po zamianie samych klamek.

2. Mistrzem w serwisowaniu amorów nie jestem, ale ten model jest długowieczny, części ( uszczelki itp ) dostępne, i łatwo serwisuje się. Podpytaj o ten amor specjalistów. Używane amortyzatory to już trzeba wiedzieć czego się szuka ( co jest pancerne, długowieczne ) np. taki sr suntour xcr leży po przeciwnej stronie niż rock shoxa judy ( judy były różne modele c, xc, sl, race i na dodatek wychodziły w różnych latach z różnymi bebechami ) Ten jest z tłumieniem hydracoil które jest trwałe i chyba najlepsze co wypuścił wtedy rock shox. Jeśli chcesz szczegółów o tym amorze to załóż odrębny temat, może jakiś specjalista się wypowie.

3. Raczej da radę, trzeba potrafić wyregulować przerzutki, hamulce, założyć klocki, linki, pancerze, jeśli robisz to 1 raz to odradzam.

4. Sens ulepszenia roweru jest wtedy gdy faktycznie zmieniamy coś na lepsze, lżejsze, mocniejsze, precyzyjniejsze itp. Tak byłoby w tym przypadku. I to chyba max co można tam włożyć przy stosunkowo niskim budżecie. Więcej niż te propozycje już nie warto. To będzie max lub blisko max tego roweru jeśli chcesz z nim zostać.

Używany Twój sprzedać, hmm.. 500 pln ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Manetki 8 sp warto model : sl-m569, sl-m739,740. ( wyżej jest jeszcze xtr - ale cena powala ) Różnica w działaniu jest wyraźna w porównaniu do nowych alivio, acera czy altus. Trzeba jednak polować na nie ( np. tych deore lx z linku wyżej już nie ma ).

Co do klamek i szczęk, to również warto ( to niemal max co możesz wycisnąć z v brejków ) nie jest tanio, ale zostając przy v brejkach warto. Model br-m739  ma tę wadę, że pantograf dostaje luzy, które trzeba raz na jakiś czas usuwać dodając podkładki z aluminium np. wycięte z puszki. Nic trudnego.

https://forum.retromtb.pl/viewtopic.php?t=1854&highlight=puszki+piwie

No i powtórzę - te rzeczy nie tracą na wartości, trzeba na nie polować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony wymienione, z tylną męczyłem się z 40minut, bo wentyl nie chciał do końca wyjść...

Jutro myślę, że dojdą klocki. Oglądałem filmiki, że aby wyregulować hamulce (teraz pracuje tylko jedna strona, druga nie odbija) należy regulować śrubką. U mnie nie widzę śrubek. Jedyne co to otwory ze zdj - brakuje mi śrubek czy o co cho? :P

 

 

a9661407c51bd.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulujesz małym imbusem ;) Jeśli jedna szczęka nie odbija to warto ją zdjąć, a nawet obie, wyczyścić i przesmarować piwoty.Jeśli to nie pomoże i szczęka mimo, że na piwocie będzie ruszala się bez oporu to coś nie halo ze szczęką, ze sprężyną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony są, klocki lecą, hamulce i uginacz rozmowy trwają ( ;) ) a manetki wygasły. Jako, że jestem totalny lajkonik, znalazłbyś coś pasującego w wolnej chwili?

Na razie zamawiam, o wymianę będę martwił się jak przyjdzie :)

Pomyślałem też o okresowej wymianie linek i pancerzy, tylko jak oglądam filmiki na yt, to sporo jest do tego dupereli jak zaciski, końcówki itp. Ponoć miałem wymienione w serwisie w zeszłym roku, ale ponoć to dobre określenie ;) Chyba pora się zainteresować jednośladem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...