Skocz do zawartości

[Nexus SG-8R20] Ciężko idą przełożenia w górę


lichalipka

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Kupiłem używany rower dla żony i próbuję doprowadzić go do ludzi... Od lat dobrze radzę sobie z przeglądami rowerów, ale Nexusów jeszcze nie rozbierałem.

W rowerze jest piasta Nexus SG-8R20. Problem polega na tym, że przełożenia w górę idą dość ciężko (mocno trzeba kręcić manetką). W dół schodzą leciutko i bez oporów. Gdybym miał tylko jeden rower z Nexusem to zapewne stwierdziłbym, że ten typ tak ma, ale w rowerze córki jest Nexus SG-7R50 i w obie strony chodzi lekko. Również u mnie w SRAM i-Motion 9 przełożenia w obie strony działają bardzo komfortowo.

Co może być przyczyną takiego działania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, MikeSkywalker napisał:

Bo o tym że trzeba przestać pedałować aby zmienić bieg (w teorii w dwie strony, ale w górę to konieczne) zapewne wiesz.  

Tak, tak... oczywiście ;)

Jeżdżę tym wynalazkiem już parę lat.

 

Zastanawiałem się i ja nad linką i pancerzem, ale czy nie blokowało by się w obie strony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za sugestie

Poprawiłem linkę. Wyczyściłem i przesmarowałem. Była w sumie ładna i dość czysta, Niestety nie przyniosło to spektakularnego efektu. Troszkę się poprawiło ale niewiele.

Generalnie mam wrażenie, że rowerek sporo przestał nieruszany. Jakiś taki zastały jest. Będę go po trochu (w miarę możliwości czasowych) rozbierał, czyścił i smarował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień pancerz i linkę. Najlepiej pancerz pociągnąć w całości od manetki do piasty.

Piastę rozkręcić,zdjąć pierścień Segera, zdemontować "górną" część planetarną. Całość wypłukać w benzynie .

Wysuszyć, zmontować górną cześć planetarną. Zrobić kąpiel w oleju do skrzyń automatycznych, odczekać aż spłynie olej.

Planetki i łożyska posmarować smarem EP lub EPX w klasie NLGI 1 lub 0. Skręcić.

Części zamienne do piast można kupić w internecie ewentualnie shimano polska

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki koledzy za sugestie.

Tak zrobię. Wymienię pancerz z linką i zajrzę jednak do wnętrza piasty.
Ale zabiorę się za to już po sezonie rowerowym. Nie chciałbym teraz uziemić roweru na dłużej. Nigdy nie wiadomo co po drodze wylizie... ;)

Dobrych wakacji życzę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wróciłem z urlopu i zajrzałem ponownie do przerzutki.

Linka po zdjęciu z przerzutki chodziła dość sztywno. Myślę, że nakłada się kilka problemów. Opory w lince i samej piaście.

Przeczyściłem jeszcze raz linkę (wylazło jeszcze sporo syfu) i przesmarowałem ją ponownie. Myślę, że poprzednie smarowanie spowodowało, że nieco odpuścił jeszcze bród, który nagromadził się wewnątrz pancerza. Widzę teraz dużą różnicę na +

Po sezonie zajrzę jeszcze do samej piasty. Mam nadzieję, że jej czyszczenie i smarowanie rozwiąże do końca problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...