Skocz do zawartości

[Koło] Ociera o ramę


AziZ

Rekomendowane odpowiedzi

Dobry wieczór!

Wymieniłem ostatnio opony o szerokości 2,1 na 2,2. Problem jest taki, że nowa opona ociera z jednej strony o ramę (na dole po stronie przeciwnej do napędu). Z drugiej strony jest za to trochę wolnego miejsca. Po zapięciu koła na sybkozamykacz tak aby było równo nic nie ociera. Niestety po przejechaniu kilkuset metrów koło zmnienia swoje położenie i znowu ociera o ramę. Oś nie jest raczej pęknięta, a piasta nie ma luzów. Mogę jedynie dodać, że od strony przeciwnej do napędu oś w mocowaniu po włożeniu praktycznie w ogóle nie ma luzu, a ze strony napędu w haku ma dość sporo miejsca i tam się układa jak chce. Co mogę zrobić? 

Z góry dziękuję za pomoc!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, schwinn0 napisał:

A może zbyt lekko szybkozamykacz zaciśnięty i koło się przesuwa

Właśnie ono się przesuwa nie ważne jak nie zapnę, a jakoś bardzo mocno też nie chcę.

 

8 godzin temu, seraph napisał:

To czy koło jest symetryczne to akurat łatwo sprawdzić - wystarczy je zamontować odwrotnie i zobaczyć jak wtedy siedzi. Jeśli jest krzywo w w drugą stronę to wina koła, a jeśli nadal w tą samą to przyczyna jest w ramie lub jeszcze gdzie indziej.

Postaram się to zrobić.

 

8 godzin temu, seraph napisał:

Masz proste haki, czy skośne? Kasetę czy wolnobieg? Coś musi być krzywe.

Mam kasetę. Dodam, że niedawno wymieniałem tę kasetę i zrobił się lekki luz na niej, ale to chyba nie ma związku. Hakom zrobię zdjęcie dziś.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie możesz robić tak, że ustawiasz koło pod kątem i starasz się je zacisnąć tak aby było prosto względem ramy. Koło musisz swobodnie wkładać w ramę, ono się samo musi w niej ułożyć i dopiero wtedy zaciskasz.

Zacznij od zapięcia koła odwrotnie i sprawdź czy odwróciło się ocieranie na drugą rurkę. Będziesz miał 100% odpowiedź że to wina koła i jego przeciągnięcia czyli niesymetryczności. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, siemalysy napisał:

Napisz może jeszcze co to za rower i jakie koło. Rozumiem, że rama nie jest pod oś 9 mm? Koło też ma oś 9 mm, czy może koło jest pod 12 mm i masz adaptery na 9 mm?

Rower: http://rowerykands.pl/sklep/rowery/mtb/kands-comp-er-275-acera-2017/

Kompletnie się nie znam na tych wymiarach które podałeś więc ciężko mi odpowiedzieć na to pytanie. Postaram się jakieś zdjęcia porobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założenie koła odwrotnie wymagałoby zdemontowania przerzutki (lub chyba tarczy), a na razie nie mogę tego zrobić. Tutaj jest zdjęcie tych odległości oraz nagranie. Na tym filmiku chciałem pokazać luz. Tego luzu z drugiej strony nie ma. Gdy ta oś z nagrania będzie trochę w prawo to koło jest praktycznie idealnie na środku. Niestety po przejażdżce koło nie zostaje w tej pozycji (Chyba ze względu na to, że łańcuch ciągnie tę oś w lewą stronę). Nie ma jakichś dystansów do tego mocowania?

 

https://drive.google.com/open?id=1yknPAbQpp6nfgAyvhrj0KlaDn8PWE158

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O Panie, ale miejsca na oponę to Ci w tej ramie pożałowali jak to jest opona 2,2... Do jazdy w terenie to jest za mało, bo Ci błoto wypoleruje pióra do gołego aluminium.

Luz jest rzeczywiście jakiś dziwnie duży. Gwint na ośce nie jest obtłuczony? Dlaczego nie chcesz zaciskać koło "zbyt" mocno? Mimośrodowym zaciskiem nie jesteś w stanie osiągnąć takiej siły, żeby cokolwiek uszkodzić. Być może zamykałeś koło zbyt lekko i Ci wnętrze haka i gwint na osi wygniotło i zrobił się luz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na foto to wygląda jakby ktoś na siłę zbudował rower 27,5 na ramie pod koło 26 ;).
Tak jak wspomniał @seraph niezależnie od tego czy uda ci się to w końcu skutecznie wycentrować przy tej oponie masz tam za mało miejsca na błoto.
Poza aspektami technicznymi czyli zdjęcie lakieru czy w ekstremalnym przypadku wycieranie aluminium, to podczas błotnej wycieczki chwila moment się zakleisz i nie pojedziesz dalej bo opór koła w tym miejscu cię zatrzyma.  

Pozdro
 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś jeździłem ze sztywnym widelcem. Przy którejś zmianie koła zastanowiło mnie dlaczego mam luz między ośką a gniazdem widelca ...

Było tego około 1mm. Kawałek blaszki miedzianej o grubości 0,5mm, przycięty nożycami załatwił sprawę. Dodatkowo zamiast śmiesznych szybkozamykaczy kupiłem osie na imbus. Różnica kolosalna. Tylko oczywiście trzeba to zrobić z obu stron dla zachowania symetrii.

Tak to wyglądało: https://photos.app.goo.gl/PHo3s5scPd981mfeA

Podobnie możesz zrobić u siebie.

Ale faktycznie, wygląda na ramę pod 26'' z kółkami na 27,5 ...

Ps. Na tyle wystarczy 2.1, ale z przodu warto dać 2.2 .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jesteś pewny że producent w przypływie fantazji i nadmiaru starych części nie złożył roweru na ramie 26' z kołami 27,5' ? Na ramie widać szersze miejsce które wypada niżej, zupełnie jak w kole 26'.

Były już takie historie na forum że ktoś kupił rower 27,5' z widelcem 29' bo producentowi skończyły się odpowiednie amortyzatory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojęcia, nie znam się. Mam jeszcze gwarancję na prawie rok. Mam coś robić w tym kierunku?

Teraz zrozumiałem co mieliście na myśli. Faktycznie!

Tylko co mógłbym z tym zrobić? Już raczej nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam ewidentnie coś jest nie tak z rozmiarami. Zobaczcie że widełki na wysokości obręczy rozchodzą się na boki, tak żeby zmieściła się szeroka opona.

Właśnie dlatego wolę kupić rower nieco gorszy ale uznanej marki, niż na lepszym osprzęcie jakiegoś "ulepa" z szopy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, rzezniol napisał:

Poza aspektami technicznymi czyli zdjęcie lakieru czy w ekstremalnym przypadku wycieranie aluminium, to podczas błotnej wycieczki chwila moment się zakleisz i nie pojedziesz dalej bo opór koła w tym miejscu cię zatrzyma.

Był na forum użytkownik który przetarł dziurę w ramie. Do dzisiaj nie rozumiem jak to możliwe że nie czuł że opona trze tak mocno o ramę.

2 godziny temu, ahaja napisał:

Na tych zdjęciach ten rower ma zupełnie inny 'zad' - rury i łącznik tylnego trójkąta.

Może ma, może nie. Przeczytaj co pisałem wcześniej i obejrzyj swoją ramę. Ewidentnie coś jest nie tak. Mógłbyś zmierzyć wymiary ramy i porównać z geometrią na stronie, tyle że jej chyba tam nie znajdziesz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...