Skocz do zawartości
kamusial

[pedały] SPD - turystyczne + szosa + opcja platformy

Rekomendowane odpowiedzi

kamusial

Witajcie,

robię przymiarkę do pierwszych SPD. Jeżdżę na 'gravelu' - Marin Nicasio, 70% szosa, 30% lekki teren, buty będą turystyczne. Zasadniczo chciałbym aby SPD miały następujące cechy:

1. platforma dająca większą powierzchnię podparcia buta SPD - np. A520 images?q=tbn:ANd9GcTGOjlMNe4xjvy7hOigGOp

2. opcja dołożenia platformy do zwykłych butów (rzadko) - np. modyfikacja M520 z SM-PD22 pol_pl_SHIMANO-Nakladki-na-pedaly-z-odbl albo A530 s-l300.jpg

 

Pytanie- czy są pedały które łączą obie powyższe cechy?

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
dominikpl72

Przyjrzyj się pedałom VP z serii VX

http://www.vpcomponents.com/vp-vx-series/

https://www.vitalmtb.com/product/feature/First-Look-VP-Components-VX-Series-Clipless-Pedals,229

Mam wrażenie że model VX Adventure jest też dostępny w Decathlonie pod marką BTwin

https://www.decathlon.pl/peday-mtb-zatrzaskowe-540-id_8487129.html

Pedały VP są dostępne na amazon.de

Ja na dniach będę montować do roweru pedały producenta VP model VX-6000 (czyli VX Trail Race)

 

Edytowane przez dominikpl72

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kamusial

@dominikpl72

Vx wydają się porządne, sęk w tym, że wszystkie są dwustronne. Szukam jednostronnych - z jednej strony slot SPD + zwiększona powierzchnia podparcia buta SPD, a z drugiej strony pedału zwykła platforma (nie SPD).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Eazy
MikeDozer

Używam w MTB  Deore XT PD-T8000 i do gravela teraz też takie bym kupił, tylko cena dość wysoka. Czasami używam ze zwykłymi butami - piny sprawdzają się świetnie (w zestawie dwie długości). Mam porównanie właśnie do A530, których platforma jest bardzo słaba. Chyba wywiercę jakieś dziurki i dorobię piny ;) 

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cinol123

A530 sa bardzo Ok, jako dwustronne, jednak strona z SPD to w zasadzie zwykla m520, nie bedzie tam wiekszego podparcia jak np w M8020.

Jesli czasem potrzebujesz podjechac gdzeies w zwyklych butach to jest to dobra opcja. Platforma bez zatrzasku jest Ok, ale nie ma jej co porownyw do platrorm z pinami jak np T8000.

Teraz, MikeDozer napisał:

Mam porównanie właśnie do A530, których platforma jest bardzo słaba. Chyba wywiercę jakieś dziurki i dorobię piny ;) 

Dziwia mnie takie komentarze, ktos kupuje platforme bez pinów a pozniej narzeka że ich tam nie ma :P i by sie przydały.

To nie sa platrormy do ostrego wyrypu w terenie, to sa platformy dla tych, co od czasu do czasu jada w zwyklych butach :P

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MikeDozer

Jak kupowałem te bez pinów to tych z pinami nie było lub jeszcze ich nie znalazłem. Te lepsze kupiłem później. No i nie miałem doświadczenia, to były moje pierwsze obustronne pedały. Właśnie kupiłem je po to żeby od czasu do czasu przejechać w zwykłych butach (np kiedy jechałem z dzieciakami w przyczepce, czy po bułki)  i ta platforma sprawdza się gorzej niż plastikowe pedały za 10pln. Drugi raz tego samego błędu nie popełnię. Już chyba wole wczepianą szeroką platformę :) Teraz żona szuka pierwszych spd i A530 na bank odpadają. Szukam tańszej alternatywy do moich XT.

Edytowane przez MikeDozer

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cinol123

No widzsz, a wedlug mnie (i nie tylko mnie,.) te A530 sa b. dobre Uzywam platformy pare razy w roku, i w zimie gdy jest za slisko na SPD i złego słowa nie powiem.

Przejechałem w nich parę ładnych tysiecy km, mysle ze z 15tys a moze i wiecej.

Juz bym nie przesadzał o pedałach za 10pln, bo takie rozwiązania sie sprawdzają chyba do pierwszego depniecia, a pozniej zostaje sama ośka, chyba że ta też się złamie.

Teraz, MikeDozer napisał:

już chyba wole wczepianą szeroką platformę 

No to jest juz zupełnie od czapy, bo sprawny pedał będzie sie obracał zawsze doczepionym do dołu :P  bo masa nie bedzie symetryczna wzgledem osi obrotu.

Chyba że ktos planuje przyczepic platformy z obu stron :P

Edytowane przez cinol123

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
abdesign

Nie jeżdżę w takich pedałach ale jak się człowiek przyjrzy konstrukcji to chyba te t8000 to nie specjalnie mają dużą konkurencję...

Kosztują 265zł - jak bym już musiał mieć "pedały uniwersalne" to chyba bym nie szukał oszczędności pokroju 50zł w zamian za ślizgające się buty albo ciasną i ciężką ramkę którą zapycha błoto z trawą.

Edytowane przez abdesign

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cinol123
Teraz, abdesign napisał:

chyba te t8000 to nie specjalnie mają dużą konkurencję...

Tak, jesli ktos potrzebuje platformy z pinami i spd, to chyba nie ma lepszej opcji.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Eazy

Lepszej może nie, ale o połowę tańszej (wklejałem już powyżej) owszem: https://www.bike-discount.de/en/buy/scada-platform-click-pedals-sc-m204b-1-688176

Z jednej strony zatrzask a z drugiej solidna platforma z dużą ilością pinów. Łożyska kulkowe mogę niestety wymagać częstszego zaglądania do nich.

Jeżeli dla kogoś wydatek między 250-300zł a 120-150zł nie robi różnicy to wiadomo, że XT jest sprawdzonym i trwałym rozwiązaniem. Jeżeli ma być tanio to ten model Scada wydaje się być sensowną alternatywą. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MikeDozer

Oczywiście, w A530 da się jeździć wygodniej w zwykłych butach w porównaniu do  jakichkolwiek klasycznych obustronnych SPD.  Byłyby jednak lepsze gdyby dawały możliwość wkręcenia choćby 4 pinów. W T8000 możesz wkręcić krótkie piny, długie piny albo i nic. Nadal masz szeroką wygodną platformę, cena jednak nadal dość wysoka, przynajmniej jak dla mnie.

Ciekawe jak te VP się spisują.

 

 

O te scada! dzięki za namiar. Zapisane do ulubionych!

 

 

Widzę też, że są jakby A530 z miejscami na piny https://www.bike-discount.de/en/buy/shimano-spd-pd-eh500-pedals-721669 i to mi się podoba :)

Edytowane przez MikeDozer

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Eazy
6 godzin temu, MikeDozer napisał:

Widzę też, że są jakby A530 z miejscami na piny https://www.bike-discount.de/en/buy/shimano-spd-pd-eh500-pedals-721669 i to mi się podoba :)

Tak, nawet w opisie masz podane, że do pedałów w zestawie jest 16 pinów. Szkoda tylko, że dają wielokierunkowe bloki, ale co kto woli :) Zawsze można zmienić na jednokierunkowe, ale to już dodatkowy koszt zakupu drugich bloków.

 

Tutaj masz zdjęcie z wkręconymi pinami: https://www.rosebikes.pl/shimano-2669274-2669274

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
beja

Hej , ja polecam pedałki Shimano PD -T 421 , spora platforma super trzyma i Clik do butów SPD. Śmigam drugi sezon i jest ok, lekko się wypinają co w jeżdzie po mieście ma spore znaczenie, duży zakres regulacji, nie są najtańsze ale dobre i sprawdzone

 

Pzd be-ja

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ekarolna84

Pozwolę podpiąć się pod stary temat, żeby nie zakładać nowego.

 

Chce kupić pierwsze pedały SPD i chciałbym aby po drugiej stronie miały normalne platformy. 

Rower gravel. Jeżdżę 50/50 w terenie i na szosie - jeśli to ma jakieś znaczenie.

Zastanawiam się nad SHIMANO PD-EH500 - oraz  SHIMANO PD-A530 SLX 

Czy to dobry wybór? Jakie są zalety/wady tych modeli? Może lepiej zwrócić uwagę na coś innego?

Jestem kompletnie zielony w tym temacie. Dodatkowo temat wyboru odpowiednich butów/bloków również jest do ogarnięcia. Buty z pewnością turystyczne. Myślałem o butach z Decathlonu np. tych https://www.decathlon.pl/buty-mtb-mt34-id_8385548.html lub https://www.decathlon.pl/buty-roadc-500-spd-id_8510101.html - czy one są odpowiednie do tych pedałów ? 

 

pedaly-shimano-pd-eh500-2-126385-f-sk6-w1366-h768_3.png

Klickpedal_PD-A530[640x480].jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
godeath
W dniu 13.06.2019 o 15:09, ekarolna84 napisał:

Pozwolę podpiąć się pod stary temat, żeby nie zakładać nowego.

 

Chce kupić pierwsze pedały SPD i chciałbym aby po drugiej stronie miały normalne platformy. 

Rower gravel. Jeżdżę 50/50 w terenie i na szosie - jeśli to ma jakieś znaczenie.

Zastanawiam się nad SHIMANO PD-EH500 - oraz  SHIMANO PD-A530 SLX 

Czy to dobry wybór? Jakie są zalety/wady tych modeli? Może lepiej zwrócić uwagę na coś innego?

Jestem kompletnie zielony w tym temacie. Dodatkowo temat wyboru odpowiednich butów/bloków również jest do ogarnięcia. Buty z pewnością turystyczne. Myślałem o butach z Decathlonu np. tych https://www.decathlon.pl/buty-mtb-mt34-id_8385548.html lub https://www.decathlon.pl/buty-roadc-500-spd-id_8510101.html - czy one są odpowiednie do tych pedałów ? 

 

pedaly-shimano-pd-eh500-2-126385-f-sk6-w1366-h768_3.png

Klickpedal_PD-A530[640x480].jpg

Udało Ci się coś dobrać? Sam stoję przed podobnym dylematem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cinol123
W dniu 13.06.2019 o 15:09, ekarolna84 napisał:

czy one są odpowiednie do tych pedałów ? 

Będa pasować,  mam    SHIMANO PD-A530 jedyny problem z nimi jest taki, że jak ktos faktycznie jezdzi rowerem i zobaczy sobie jak i o ile lepiej jezdzi się w SPD, to beszie mial tą platforme z jednej strony niepotrzebnie :PP Ale to w niczym nie przeszkadza, jak sie przyzwyczaisz, to bez problemu bedziesz sie wpinał od razu bez szukania bloku. ;-)

Edytowane przez cinol123

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg

Ja bym nie szedł w takie rozwiązanie : (

Takie mieszanie SPD - nie SPD chyba nie jest zbyt bezpieczne - szczególnie w mieście. Wcześniej czy później mózg zacznie płatać figle - w końcu na platformach będzie pamiętał, że jeździsz w SPD i na hopce oddzielisz się od roweru a w mieście zapomnisz, że trzeba się wypiąć i przewrócisz się na jakiś słupek : (

To jednak jest odruch i tak powinno w mojej opinii pozostać. I jakoś nie widze ludzi na takich pedałach - albo zatrzaski albo platformy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
abdesign

Ja to bym chciał poznać osobę która po miesiącu czy trzech jazdy na kombinowanych pedałach spd+platforma używa jeszcze obu stron... ;)

Mam doświadczenia z różnych rowerów od szosy po ciężkie fulle... ale to mnie przerasta - Wytłumaczcie "mnię" proszę do czego i komu służy taki pedał jak pd-eh500? bo nie ogarniam...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg

Jak żona wyśle po bułki a akurat nie masz butów z blokami :D

Ja myślałem o takim rozwiązaniu na cięższe góry - żeby na technicznych sekcjach móc się podeprzeć ale właśnie wyłom w tej rutynie wypinania napełnia mnie obawami.

Ostatnio jechałem na rowerze kolegi w platformach to się normalnie bałem bo czułem, że coś jest nie w porządku i oczywiście się z tych platform wypinałem : )

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
m0d
Teraz, abdesign napisał:

Ja to bym chciał poznać osobę która po miesiącu czy trzech jazdy na kombinowanych pedałach spd+platforma używa jeszcze obu stron... ;)

Mam doświadczenia z różnych rowerów od szosy po ciężkie fulle... ale to mnie przerasta - Wytłumaczcie "mnię" proszę do czego i komu służy taki pedał jak pd-eh500? bo nie ogarniam...

Ludzie miewają rożne fetysze :) Kiedyś spotkałem takiego magika podczas jazdy po mieście, co to najpierw mnie wyprzedził, a że nie jechał potem specjalnie szybciej to go miałem cały czas przed nosem. Tuż przed lekkim podjazdem zaczęły się czary-mary. Zamiast wykorzystać pęd to gość zwolnił i najpierw jedną nóżkę wypina i przewraca pedał na stronę z platformą, potem druga to samo (buty w rodzaju wpinane-ale-turystyczne) i zaczyna podjeżdżać. Wyprzedzam go pod górę, bo stracił sporo prędkości, a po kilkuset metrach znowu on mnie, już ponownie wpięty :D Spodziewam się, że to samo robił w każdym momencie, który uważał za "trudniejszy", więc cały zysk z tychże spd jak krew w piach.

A tak ogólnie, to też nie widzę sensu takich "podwójnych" pedałów. Jak masz zamiar jeździć regularnie w spd i okazjonalnie się trafi gdzieś po bułki w zwykłych butach, to i bez platform się ten kawałek przejedziesz. A oczekiwanie, że się będzie używać na przemian platform i zatrzasków zależnie od sytuacji w czasie jazdy to się skończy stratą czasu i energii, albo i może być niebezpieczne.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
abdesign

@wkg Po bułki poradzę sobie w kaloszach nawet...

Jakoś tam jeszcze rozumiem ideę dwóch różnych stron w przypadku rekreacji (powiedzmy że rozumiem)... Ale nie chciałbym mieć na techniczny teren mieszanych pedałów za żadne skarby... albo kliki albo miękka guma i piny.

ile przypadkowych trafień blokiem wytrzymają te piny.... ile razy postawię blok na ośce zamiast w gnieździe, co mam zrobić żeby wybić błoto z bloków, bo o pedał będę się bał uderzyć na ślepo przecież nie wiem którą strona jest ustawiony...

@m0d aż takiego magika to nie widziałem. Za to często widuję te kombinowane pedały, u młodszych dzieciaków na zawodach, widać że rodzice "uczą/uczyli" na zasadzie przejściowości i tak zostaje bo przecież pedały już kupili. Ale to i tak nie ma sensu, każdy z nas to wie, jak już masz buty spd to w nich jeździsz... i nie chcesz inaczej.

636.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cinol123
1 godzinę temu, wkg napisał:

Takie mieszanie SPD - nie SPD chyba nie jest zbyt bezpieczne - szczególnie w mieści

Zupelnie neutralne sa a530. Absolutnie bezproblemowa jest w nich jazda w butach spd, bez problemu sie wpinasz....za to ja mam problem ze znalezieniem platformy bo niewiele z niej korzystam a pedal jakos odruchowo ustawiam wpieciem spd do gory..platformy uzywam w zimie, jak jest za slisko na miescie dla mojego zimowego pociskacza, nie uzywam kolcowanych opon, zatem pare razy w roku zakladam zwykle buty  i to sie przydaje ;-) Pare razy też trzeba  podjechac gdzies w cywilnych butach, jakies zebranie w szkole itp.

Ale jak ktos uzywa roweru weekendowo, i nie podjezdza zalatwiac sprawki rowerem, to taki pedalunek jest faktycznie sredni.

Edytowane przez cinol123

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg

I nie masz problemu z jazdą raz w zatrzaskach a raz na platformach ? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cinol123

Zupelnie nie. Jak jest slisko to i tak jade wolniej. ;-) i zalety spd nie sa mi potrzebne.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • gkochan
      Przez gkochan
      Cześć!
      Na wstępie zaznaczę, że jeżdżę na szosie od kilku miesięcy i nie znam się na mechanice rowerowej (ogólnie mechanikę ogarniam dość dobrze), stąd mój post i prośba o pomoc. Norco Valence C3 to rower z karbonową ramą z 2014 roku (https://www.norco.com/bike-archives/2014/valence-c3/), który kupiłem na OLX jako prawie nufka z przebiegiem 200km... Po zakupie okazało się że rower ma ślady zużycia wskazujące na większy przebieg ale i tak stosunkowo niewielkie. Zdecydowałem się zatrzymać rower. 
      Kilka dni temu podczas przejażdżki zacząłem słyszeć dziwne dźwięki z okolicy suportu. Jakby jakiś naprężenia, "zgrzypienie" (z braku lepszego słowa) carbonu, jakby naprężenia... które pojawia się przy obciążeniu. Np. pedałowaniu pod górę. Brzmi to bardzo niepokojąco. Tak brzmi obracająca się korba: https://www.dropbox.com/s/fma2gx8v2897mp3/Wideo%2030.07.2020%2C%2016%2030%2034.mov?dl=0
      Zdaje się, że nie powinno to tak brzmieć... prawda? Pytanie co to może być i jaki może być koszt naprawy?

      Z góry dzięki za pomoc w diagnozie i naprawie. 

      Pozdrawiam,
      Kochan
    • Gość Radek
      Przez Gość Radek
      Hej! 
      Poszukuję dla siebie roweru, bo póki jeżdżę na 30 letnim rowerze trekkingowym. I robię codziennie trasy 20-50 km. Po terenie każdego rodzaju od asfaltu, po mijanie głębokiego piasku w lesie (bokiem po poboczu, bo przez niego bym nie ujechał ). 
      Zmierzając do pytania, czy jako całkowity laik powiniem chwytać się za budżetowego gravela? 
      Najchętniej wydałbym do 3 tysięcy (Romet Aspre?), jednak mam wątpliwości, czy jazda na takim rowerze będzie komfortowa i przyjemna. A może rower w tej cenie na lata, nie ma racji bytu? 
      Nie aspiruję do bycia sportowcem i cenię sobie przede wszystkim przyjemność z jazdy. Jednocześnie chciałbym być szybki. 
      Może jednak powiniem iść w stronę roweru crossowego? Może crossowy będzie jakościowo lepszy niż tani gravel, którego cena jest wywindowana hajpem (?). 
      Podsumowując, szukam uniwersalnego roweru na lata w niedużej cenie, na którym nie będę ślimakiem. Z góry dziękuję za odpowiedź, fachowa opinia jest dla mnie bardzo wartościowa, bo sam się zupełnie nie znam. Może komuś przyjdą do głowy modele rowerów, które godzą gdzieś cechy sportowego charakteru gravela z komfortem i uniwersalnością roweru crossowego. 
    • MatqXx
      Przez MatqXx
      Witam,
      Mam do zaoferowania Państwu profesjonalny rower szosowy włoskiej firmy WILIER TRIESTINA model IZARD

      IZARD to rower wyścigowy zorientowany na szybkość i wytrzymałość, oraz duży komfortu jazdy. Monolityczna rama wykonana z carbonu dla zapewnienia lekkości i wydajności, całość wyposażona w precyzyjny osprzęt Campagnolo z przełożeniami 3x10. Piękna szata graficzna nadaje mu bardzo atrakcyjny wygląd.

      Idealny dla osób o wzroście 165-175 cm. Wykonany z materiałów najwyższej jakości co istotnie wpływa na jego wieloletni i bezawaryjny okres użytkowania.

      SPECYFIKACJA PRODUKTU:
      Produkt przeznaczony dla: Mężczyzn / Kobiet
      ROZMIAR KÓŁ: 28
      RAMA: CARBON
      WIDELEC: CARBON
      ROZMIAR RAMY: 21 cali
      DŁUGOŚĆ RURY POD SIODŁOWEJ: 53 cm
      PRZERZUTKA TYŁ: 10 biegów Campagnolo
      PRZERZUTKA PRZÓD: 3 biegi Campagnolo
      SIEDZENIE: uran
      WAGA: 8 kg

      W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości proszę o kontakt telefoniczny 531 072 441


    • mrpoldon
      Przez mrpoldon
      Cześć wszystkim!
      Jestem nowym użytkownikiem forum oraz dość zielonym gościem w temacie rowerów. Czytałem parę podobnych tematów, ale finalnie nie mogę dojść do konkluzji, dlatego proszę o pomoc
      Mam 178 cm wzrostu i ważę 104 kg. Nie jestem bardzo otyły, oczywiście trochę jest mnie za dużo, ale jestem dość sprawny fizycznie z racji na uprawianie sportu przez lata. Chcę kupić dla siebie pierwszą szosę, którą będę dojeżdzał do pracy codziennie, są to okolice 15-18 kilometrów w jedną stronę po warszawskich ulicach.
      Zastanawiam się nad kilkoma modelami, wiem co nieco o każdym, ale nie wiem jak sprawdzą się one dla cięższej jednak osoby. Zależy mi na tym, aby kupić sprzęt i móc jeździć, a pierwszymi upgrade'ami martwić się dopiero za sezon/dwa. Mam budżet do 5000 złotych, ale nie upieram się na siłę wydać całą kwotę. Moje typy to raczej standard:
      Decathlon Triban RC520: https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-triban-rc520-id_8502389.html
      Giant Contend 2: https://www.giant-bicycles.com/pl/contend-2
      Kross Vento 4.0: https://kross.eu/pl/rowery/szosowe/road/vento-4-0-czerwony-bialy-bordowy-polysk
      Merida Reacto/Scultura 300: https://www.merida-bikes.com/pl-pl/bike/89/reacto-300 / https://www.merida-bikes.com/pl-pl/bike/107/scultura-300
      Czy możecie polecić jakiś dobry model w ramach moich potrzeb? Martwi mnie też dostępność, ciężko te powyższe modele upolować w obecnym czasie.
    • canterbury
      Przez canterbury
      Witam.
      Szukam nowego rowery szosowego. Dlaczego nowego? ponieważ nic się na rowerach nie znam, nie mam z kim kupić i boję się wtopy. No i chce część zakupu sfinalizować ratalnie. Z pewnego źródła uzywkę za 1200zł maks 1500zł może bym kupić ale skupiam się na nowych.
      Mój wzrost to 1.86m waga ~94kg
      Wstępnie wyparzałem Rower Kross Vento 2.0 L 22' 2020 ale jest ponad założony budżet bo kosztuje 2699zł i nie ma pedałów.
      Drugi mój wybór to KANDS SZOSOWY 28 '' MARCIANNI CZAR-CZER 55CM na osprzęcie CLARIS 2129zł i tu cena spoko, osprzęt chyba też. CO o nim myślicie warto?
      Fajny jest Triban RC 120 z decathlonu za 1999zł ale dostawa przewidziana dopiero w październiku :(
       
×