Skocz do zawartości
Mihauok

[komponenty] składanie lekkiego roweru

Rekomendowane odpowiedzi

Mihauok

Cześć, jestem właśnie na etapie poszukiwania lekkich części do mojego roweru. Baza roweru to Rama No Saint, Amortyzator Sid XX. Wspomnę, że rower będzie na 26". I tutaj nasuwa się moje pytanie - poszukuję lekkiej sztycy, opon i w sumie na razie to tyle. Póki co wybór padł na sztycę KCNC Ti Pro Lite o wadze 155g, ale może macie coś lepszego w tej cenie. Co do opon to akurat sam nie mam pojęcia co wziąć, aktualnie mam Geax Saguaro, ale wiem, że można lżej (oczywiście nie chce papierowych ścianek, szukam czegoś na przyszłość - taka równowaga pomiędzy wagą a jakością opony i jej wytrzymałością). Wspomnę tylko, że jeżdżę głównie po Trójmiejskich parkach, ścigam się raczej rekreacyjnie, ale ćwiczenia traktuję poważnie. A lekkość to po prostu pomysł, o którym marzyłem od dawien dawna, a że teraz mam na to czas i pieniądze, to chciałbym to wykorzystać. Z góry dzięki za pomoc!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25

Podepnę się do Ciebie pod temat, jako obserwator.

Geax Saguaro, jaka waga? Jaka cena? 

W okolice jakiej wagi celujesz?

Sam staram się mieć w miarę lekki rower, ale chyba dysponujemy nieco innym budżetem :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mihauok

Biednym studentem jestem, szukam wszystkiego raczej używanego, w dobrych cenach. Geax saguaro waży ok. 500g z tego co dobrze pamiętam. kupiłem je jako używane za 100zł komplet, zwijane oczywiście.  Co do wagi całego roweru to nie mam pojęcia, ale myślę, że wyjdzie zapewne coś koło 8-9kg (liczę na wagę bliżej 8kg :D ). Jak już wszystko złożę to na pewno założę osobny temat.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
rzezniol

Liczysz na wagę z 8 na poczatku ? :) Optymistycznie. Będziesz musiał iść na sporo niefajnych kompromisów ... Waga kosztem wygody no i to nie na sakiewke biednego studenta. Ile teraz ci waży ten zestaw ? Z czego się składa bo marka ramy i amor to tylko szkic.

Jedyny plus to fakt że masz rozmiar 26 i łatwiej tanio wyrwać np koła ... Które przy twoich założeniach powinny ważyć mniej niż 1500 g za parę.

Co do opon to swego czasu dość lekka była Rubena (teraz Mitas) Scylla w wersji CRX Top Design  sztuka wychodziła około 450 g boki się pruły ale gumy na ściankach miało wystarczajaco by bez problemu zalać to mlekiem. 

Pozdro

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25
Teraz, Mihauok napisał:

Biednym studentem jestem, szukam wszystkiego raczej używanego, w dobrych cenach.

Ja studentem nie jest, używek nie lubię ale w dobrych cenach też szukam :D

Nie wiem czy bieżnik Ci odpowiada, ale miałem opony Rubena Zefyros 2.1. Ważyły realnie ~460g/szt, także wynik bardzo dobry biorąc pod uwagę że kosztowały po 99zł ( najwyższa wersja!). Natomiast dla mnie miały dwie wady: mały balon oraz to że trzeba było pompować do 2.2 Bar mimo że ważę tyle co nic. Jak miałem amortyzator to dało się jeździć, po przejściu na sztywny widelec musiałem odpuścić.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mihauok

Jedyne co będzie niewygodne to siodełko karbonowe z aliexpress. Koło przód jest wagi 610g z tego co pamiętam (mógłbym zbić jeszcze troche wsadzając aluminiowe nyple, ale to prędzej zaplote nowe koło), tył będzie na piaście Tune, szprychach Sapim Laser ( nie pchałem się w CX Raye - kolega ma i mu pękały, a zysk wagowy to ok. 10g). Cały napęd to będzie XX łącznie z hamulcami. Może moje obliczenia nie są dokładne, ale wydaje mi się, że coś koło tych 9 powinno wyjść.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25
Teraz, Mihauok napisał:

Jedyne co będzie niewygodne to siodełko karbonowe z aliexpress.

Jaka waga?

Jaka kierownica? Mostek?

Celujesz w jakieś "eksluzywne" części czy raczej to co jest lekkiego i wpadnie w ręce?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mihauok
Teraz, skom25 napisał:

Ja studentem nie jest, używek nie lubię ale w dobrych cenach też szukam :D

 Nie wiem czy bieżnik Ci odpowiada, ale miałem opony Rubena Zefyros 2.1. Ważyły realnie ~460g/szt, także wynik bardzo dobry biorąc pod uwagę że kosztowały po 99zł ( najwyższa wersja!). Natomiast dla mnie miały dwie wady: mały balon oraz to że trzeba było pompować do 2.2 Bar mimo że ważę tyle co nic. Jak miałem amortyzator to dało się jeździć, po przejściu na sztywny widelec musiałem odpuścić.

Ja lubię jeździć na wysokim ciśnieniu, więc mogłyby mi się spodobać, dzięki za pomoc. 

 

 

Teraz, rzezniol napisał:

Liczysz na wagę z 8 na poczatku ? :) Optymistycznie. Będziesz musiał iść na sporo niefajnych kompromisów ... Waga kosztem wygody no i to nie na sakiewke biednego studenta. Ile teraz ci waży ten zestaw ? Z czego się składa bo marka ramy i amor to tylko szkic.

Jedyny plus to fakt że masz rozmiar 26 i łatwiej tanio wyrwać np koła ... Które przy twoich założeniach powinny ważyć mniej niż 1500 g za parę.

Co do opon to swego czasu dość lekka była Rubena (teraz Mitas) Scylla w wersji CRX Top Design  sztuka wychodziła około 450 g boki się pruły ale gumy na ściankach miało wystarczajaco by bez problemu zalać to mlekiem. 

Pozdro

Mniej więcej rozpiska tego co będę miał u siebie
Rama No saint (waga 1180)
Amor Sid XX
Koło przód - piasta A2Z, szprychy jakieś cieniowane, obręcz ztr alpine
Koło tył - piasta Tune Kong, Szprychy Sapim Laser, nyple alu, obręcz ztr crest
Opony Geax Saguaro
Kierownica Ritchey Carbon 600mm (zamówiona 720)
Mostek Uno - o dziwo waży jakieś 80g w porównaniu do niezrównanie drogich odpowiedników
Hamulce XX
Manetki - Gripshifty XX
Korby - XX
Suport Sram GXP
Pedały Crank Brothers Eggbeaters 3
Łańcuch KMC Gold EL
Kaseta Sram 1099( o ile dobrze pamiętam)
Przerzutka przód XTR
Przerzutka tył X9 (dopóki nie znajdę XX)
Tarcze dartmoor nano
 

Teraz, skom25 napisał:

Jaka waga?

Jaka kierownica? Mostek?

Celujesz w jakieś "eksluzywne" części czy raczej to co jest lekkiego i wpadnie w ręce?

Waga siodła to coś koło 100g. Jedyna eksluzywna część to będzie Piasta Tune z tyłu :D poza tym podoba mi się firma KCNC i od nich będę miał sztycę, którą właśnie zamówiłem, poza tym bez szaleństw, wyższa półka ale nic luksusowego

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25
Teraz, Mihauok napisał:

Kierownica Ritchey Carbon 600mm (zamówiona 720)

Chińczyk czy oryginał? Dlaczego chcesz iść w 600mm? Nie za wąsko?

Nie myślałeś o napędzie 1x? Można zrzucić naprawdę dużo wagi.

Mleko czy dętki?

PS: Nie wiem jakie gripy lubisz, ale jeżeli pianki Ci pasują to zamów sobie teraz Boplight Race. Ważą realnie 19g, są świetne. Problem jest taki że dystrybutor Boplight na Polskę zbankrutował, więc na allegro są ostatnie sztuki i warto je kupić. Kosztują 20- 30 zł. Dla porównania w podobnej wadzę są tylko Ritchey, tyle że on kosztują ponad 100 zł...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mihauok
Napisano (edytowane)

Zamówiłem Chińczyka 720mm, bo aktualnie mam Ritchey 600mm i jest zdecydowanie za wąsko, na gripy niestety jestem zmuszony mieć od gripshiftów, o coś takiego:
Znalezione obrazy dla zapytania gripshift xx
napęd 1x11 miałem wcześniej, teraz chciałbym spróbować z tym 2x10
No i wiadomo, mleka już używam we wszystkich swoich rowerach

Edytowane przez Mihauok

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25

PS: Nie wiem skąd wziąłeś wagę tej sztycy. W wersji 400mm waży 196g. Accent Execute PRO którą mam waży dokładnie tyle samo w wersji 31,6 400mm, a jest tańsza. Wadą jest dziwny rozmiar śrub, M5.5 co oznacza że jesteś skazany na stalowe śruby z zestawu. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
rzezniol

Na pierwszy rzut oka dla mnie najbardziej parszywym komoromisem to tarcze dartmoora ... Też kiedyś wpadłem na genialny pomysł na urwanie wagi na tym elemencie i założyłem bliźniacze Ashima. Ich kultura pracy doprowadziła mnie do szału, skończyłem wtedy na Avidach G3CS.

Ma być lekko to kierownica tez nue moze być za szeroka. ;)

Pizdro  

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mihauok
Teraz, skom25 napisał:

PS: Nie wiem skąd wziąłeś wagę tej sztycy. W wersji 400mm waży 196g. Accent Execute PRO którą mam waży dokładnie tyle samo w wersji 31,6 400mm, a jest tańsza. Wadą jest dziwny rozmiar śrub, M5.5 co oznacza że jesteś skazany na stalowe śruby z zestawu. 

https://www.olx.pl/oferta/sztyca-kcnc-scandium-ti-pro-lite-8000-mega-lekka-CID767-IDwIQ5N.html#9d8ccce3d8
stąd

Teraz, rzezniol napisał:

Na pierwszy rzut oka dla mnie najbardziej parszywym komoromisem to tarcze dartmoora ... Też kiedyś wpadłem na genialny pomysł na urwanie wagi na tym elemencie i założyłem bliźniacze Ashima. Ich kultura pracy doprowadziła mnie do szału, skończyłem wtedy na Avidach G3CS.

Ma być lekko to kierownica tez nue moze być za szeroka. ;)

 Pizdro  

Zobaczymy jak będzie mi się jeździło na tych dartmoorach, fortuny nie kosztowały, zawszę mogę wrócić do HS1. A kierownicę zawsze można przyciąć ;)

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
_Pawel_

co do opon to można sie pokusić o coś od maxxis'a lub schwalbe - w okolicach 400g kręci się sporo modeli przy czym większość semi slick no i $$$

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mihauok
Teraz, _Pawel_ napisał:

co do opon to można sie pokusić o coś od maxxis'a lub schwalbe - w okolicach 400g kręci się sporo modeli przy czym większość semi slick no i $$$

semi slicków chyba bym nie chciał, chociaż maxxis flyweight 330, których niestety nie idzie nigdzie dostać byłyby marzeniem

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mihauok

Wyszło mi coś takiego, do zmiany na pewno opony, niestety rubeny o których wspominałeś nie są już nigdzie dostępne, myślę za to o schwalbe Thunder burt. Łańcuch przyszedł KMC, ten srama włożony był tylko na chwilę. W obecnym stanie na mleku i niestety detce z tyłu waży ok. 8,5kg. Opony ważą 550g sztuka, więc tu mogę się pobawić trochę w zbijanie wagi - przy dobrych wiatrach może uda się zejść z 200g z kompletu. Czekam na siodełko, obecne waży 184g, te zamówione około 70g mniej. Z czasem może zmienię amor na inny i śruby na aluminiowe /tytanowe. Jak znajdę chwilę wolnego czasu to założę post z projektem całego roweru i wagą poszczególnych komponentów. image%3A466image%3A466

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×