Skocz do zawartości

[Amortyzator tylni] FOX Float Performance DPS czy można całkowicie zablokować?


thepanone

Rekomendowane odpowiedzi

mam amortyzator przedni oznaczony jako: FOX FLOAT Performance, Rx Trail Tune, AUTOSAG, DPS damper, rebound and 3-position compression adjust, 205x53mm

Są tam do wyboru 3 pozycje, ale żadna nie usztywnia amortyzatora całkowicie, czyżby to było niemożliwe w tym amortyzatorze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Możliwe,że nie. Zależy jak Fox ustawił charakterystykę tłumika. 

Zresztą teraz mało który producent rowerów życzy sobie pełną blokadę w tłumiku , szczególnie w rowerach ścieżkowych. W Twoim przypadku masz do wyboru : żyć z tym lub zmienić rower.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Panowie.... takie teksty o na Wiejskiej , a nie na porządnym Forum.

20 godzin temu, thepanone napisał:

Czyli muszę tam wpuścić powietrze na maksa by było twardo, tak?

Zasadniczo tak. Miej na względzie ,że Spec słynie raczej z miękkiego ustawienia więc możliwe ,że osiągniesz maksymalny , dopuszczalny poziom ciśnienia ,a tłumik dalej będzie nieznacznie pracował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.ridefox.com/fox17/help.php?m=bike&id=824#settingshockairpressure

( Sprawdź czy to ten rocznik, jak nie to zmień!)

Wiesz co, a wystarczyło poszukać, poczytać, może byś się czegoś dowiedział przy okazji. Jak nie w internecie, to podejrzewam że razem z rowerem dostałeś instrukcję z tabelką z ciśnieniem, informacjami na temat działania tłumika itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coraz bardziej zaczynam mieć wrażenie że autor tematu robi sobie z nas po prostu jaja. Przy okazji zapytam czy dobrze myślę, jeśli dowalimy powietrze amorowi na maxa tak że nie będzie pod nami w ogóle pracował to w jakim tempie dostanie luzów i czy w ogóle? Na logikę jeśli zaczniemy tłuc tak napompowanym amorem po dziurach nie będzie miał możliwości żeby się ugiąć więc szybkie uszkodzenie jest chyba bardzo prawdopodobne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Piter233 napisał:

Coraz bardziej zaczynam mieć wrażenie że autor tematu robi sobie z nas po prostu jaja.

Ja od pewnego czasu też, ale nie będę tego pisał bo zaraz mi się od sępów oberwie ( nie wiem co ma sęp do tematu ale nie moje zmartwienie).

Teoretycznie będzie działała na niego większa dźwignia, kto zatem wie. Tak wysokie ciśnienie przez długi czas + nacisk pewnie też dobrze mu nie zrobi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rzecz w tym, że od paru dni banda wariatów dręczy mnie na tym forum. Ta banda nienawidzi każdego kto po mieście nie chce jeździć rowerem za 300 zł. Chodzą za mną po każdym temacie i mnie dręczą. W pierwszej chwili pomyślałem że jesteś z tej bandy bo nic tu nie wspomniałem o jeździe fullem po mieście a jednak zostało mi to wygarnięte.

 

 

ps kupiłem fulla, który w opisie miał mniej więcej: "szybki rower do xc...ale full". Lżejszy niż mój skradziony ostatnio na sztywnej, więc czemu nie można takim jeździć po asfaltach? Pobrudzi się? Gorzej takim się jeździ niż miejskim za 300 zł? O co chodzi waszej sekcie? Chcę go utwardzić bo w porównaniu do skradzionego sztywnego jest sporo wolniejszy po asfalcie. I  tyle, i po co tak się podniecać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze to zejdź trochę z tonu bo zachowujesz się jak dziecko. Po drugie to nabierz dystansu bo inaczej szybko nerwicy dostaniesz, jak bierzesz tak wszystko do siebie. Po trzecie zobacz właśnie z dystansu jak trafny był zakup - używasz go głównie do jazdy po mieście, kwestia zabezpieczenia i ryzyka utraty takiego roweru. Chcesz utwardzać fulla, czyli w zasadzie chcesz wyeliminować jego największą zaletę i to dlaczego jest tym fullem. Można jeździć, ale już w innym temacie pisałem do czego można porównać jazdę fullem po asfalcie. I porównując do jakiegoś fitnessa czy czegoś w miarę sportowego na sztywnym widelcu - tak, po asfalcie jeździ gorzej. Dużo gorzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
W dniu 17.07.2018 o 09:24, thepanone napisał:

dzięki, mam instrukcję, ale łatwiej i szybciej zapytać na forum.

Serio? Naprawdę tak uważasz? 

Cytując klasyka- ręce opadywują.

19 godzin temu, thepanone napisał:

rzecz w tym, że od paru dni banda wariatów dręczy mnie na tym forum.

 

19 godzin temu, thepanone napisał:

Ta banda nienawidzi każdego kto po mieście nie chce jeździć rowerem za 300 zł. Chodzą za mną po każdym temacie i mnie dręczą

Poproszę o konkretne przykłady dręczenia i wskazanie bandy wariatów. Sugerują zapoznać się ze znaczeniem słowa "dręczenie". Mam wrażenie jednak ,że trochę przesadzasz .

 

19 godzin temu, thepanone napisał:

bo w porównaniu do skradzionego sztywnego jest sporo wolniejszy po asfalcie.

Akurat "utwardzenie " tłumika poprawi szybkość w dosyć małym zakresie. Brałeś pod uwagę opony, ciśnienie w oponach i wagę fula?

Zalecam trochę spokoju Autorowi tematu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ty właściwie chcesz osiągnąć? Żeby damper się nie uginał? Czy żeby mniej wybierał? Zobacz u siebie w instrukcji w jakiej pozycji kompresji masz mierzyć sag, na logikę powinno być na otwartej. Samą kompresją ustawiasz to po jak dużej nierówności damper zacznie pracować - otwarty będzie pracował normalnie, w drugiej skrajnej czyli zamkniętej będzie pracował tylko na większych wybojach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo kupiłeś rower które nie służy do tego do czego używasz... Albo kupujesz full'a i godzisz się że będzie z niego kawał zamulacza na asfalcie, albo kupujesz sztywniaka, blokujesz widelec i wtedy jeździsz bez większych strat energii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
6 godzin temu, thepanone napisał:

Chcę wyprzedzać samochody. Na nowym, lżejszym od poprzedniego rowerze, jestem wolny jak muł.

Abstrahując od wyprzedzania aut niewykluczone ,ze masz fatalne opony o dużych oporach toczenia. Z włączoną pozycją Climb zawiecha będzie się uginać,ale nie powinno to powodować aż takiego spowolnienia.

Inna sprawa,że wielką niewiadomą jest sam rower i jego kinematyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opony są tragiczne pod względem przyczepności na mokrym, to pewne, odczułem to dziś na dupie i udzie szurając po asfalcie.

Niestety też mam wrażenie że geometria tego roweru jest niekompatybilna ze mną. I niestety nie pozbędę się tego roweru, kupiłem na raty i nikt mi go nie kupi nawet za 70% wartości, bo kupiłem bez żadnego rabatu. SPECIALIZED CAMBER COMP https://immotion.pl/rowery-gorskie/216-rower-gorski-specialized-camber-comp.html?search_query=camber&results=9 . Nie lubię tego roweru. (przynajmniej na asfalcie)

ps. w pierwszym poście napisałem, że chodzi o "przedni" amortyzator, a w tytule tematu że o "tylni", oczywiście chodzi o tylni, ale chyba wszyscy tu piszący to załapali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo żeś dowali rower do tłuczenia po zjazdach itd, więc czego się spodziewałeś? Gdyby to chociaż był rower do XC o mniejszym skoku... Już na pierwszy rzut oka widać że jest to fajna "kanapa" do jazdy po lesie, tylko jak na czymś takim chcesz zrobić np sprint? Nie da się, bo raz że się nie złożysz, a dwa że cała siła pójdzie w zawieszenie.

Widzę tam opony 2.3, pewnie z sporym bieżnikiem, to jak to ma jechać? Tyle że jak wsadzisz coś o "szybszym" bieżniku to zaraz będziesz leżał w lesie.

Prawda jest taka że powinieneś najpierw zapoznać się nieco bardziej z tematem, a dopiero potem kupować rower, zwłaszcza że tani nie był. Tyle że obserwując Cie na forum odnoszę wrażenie że jesteś nieco "narwany" i nie zawsze stawiasz praktyczność ponad wygląd itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Nie będę krytykował zakupu, bo nie o to chodzi. Niemniej jednak "nielubienie" roweru często wynika z używania tam, gdzie niekoniecznie powinien on być.  Mamy tu fula trailowego na kołach 29 " na terenowych oponach. Wypadkowa tych części to mułowaty rower na twardej nawierzchni. Oła 29" wymuszają niestety przykładanie większej siły do napędzania i utrzymania prędkosci, duże opory toczenia opon tylko potęgują to zjawisko.

Fakty- opona w Twoim rowerze waży conajmniej 810 gramów, dętka- conajmniej 200 gramów ( to już 1 kg na jednym kole ), same koła to pewnie ponad 2kg bez tarcz i kasety.

Założenie lżejszych opona przeznaczonych na twarde nawierzchnie może mocno poprawić zachowanie roweru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...