Skocz do zawartości

[Piasta tylna] łożyska maszynowe


youmound

Rekomendowane odpowiedzi

Się i serwisuje i wymienia, zależnie od okoliczności.

Mi kiedyś przyszło do głowy żeby sprawdzić ile zniosą. Na myjce pakowałem w piasty wody ile się dało, tak jak się robić nie powinno. Efekt - dzień później koła się nie kręciły, łożyska skuła rdza. No i teraz ciekawostka, zamówiłem ale czekać trzeba było 4 dni na paczkę a jeździć się chciało. No to rozebrałem piasty, wybiłem łożyska, zdjąłem uszczelnienia. Łożyska musiałem "przełamać" czyli przerwać tę wiążącą rdzę, jak ruszyły to pokręciłem nimi trochę w ręku a potem kompresorem zrobiłem im karuzelę taką, że się iskry sypały. Jak już kręciły się perfekcyjnie to wcisnąłem smar, poskładałem wszystko do kupy i... jeździły bez zarzutu do sprzedaży roweru. Kilka tysięcy zrobiły w około rok od tego "serwisu". A zamówione, nowe łożyska dodałem gratis kupującemu do roweru.

 

Także sam widzisz - zależnie od sytuacji - można serwisować, można wymieniać. Teraz mam dobre piasty z drogimi łożyskami i myślę, że po skończonym sezonie będę je rozbierał, czyścił, wymieniał smar. Konieczność wymiany natomiast pojawia się w sytuacji, gdy łożysko złapie luz. Luzu nie zniwelujesz w żaden sposób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W serwisie mi sprawdzą czy są luzy itd? Ja się na tym za bardzo nie znam.

W maju 2017 kupowałem nowe koło z piastą maszynową: NT-802SB 

po niedzieli będę wymieniał napęd (mam prawie 7k) oraz prawie 14k (te prawie to wiecie brakuje mniej niż 200 km) suportu (SR Sunator), to chyba czas wymienić. Aha orginalna korba to była: SR Suntour XCC 48/38/28T. I to z niej pochodzi ten suport. Ale korbę zmieniłem, rozmiary pozostały i suport też.

Rower mi coraz gorzej działa, coraz ciężej się kręci, ciężko jechać. Co kilkadziesiąt km są dziwne trzaski, ale nie wiem czy są one z łańcucha czy ze suportu? Jak dla mnie luzu na ramieniach kolby nie ma. Ale jak już, to zleciłbym dokładniejszy przegląd i wymianę co trzeba - w końcu trochę jest zrobione już.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie tę piastę miałem i łozysko FAG kosztowało dychę w sklepie. Po stronie napędu 6000 2RS po stronie nienapędowej 6200 2RS.

Ale nie uwierzę, że winne są łożyska, im ciężko zaszkodzić. A jak sprawdzić luz? Stawiasz rower i ruszasz kołem na boki w ramie. Czujesz luz? Koło się rusza na boki o 1-2-5mm? To jest luz. A jeśli się nie rusza to luzu brak.

Co do trzasków: podwieszasz rower nad ziemią albo nawet ręką unosisz tył i kręcisz kołem. Kręci się? Słychać jakieś niepokojące dźwięki? Jeśli nie, to raczej koło jest niewinne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...