Skocz do zawartości
Thomlodz

[protektor szprych] Czy potrzebny?

Rekomendowane odpowiedzi

michuuu

Jest to jedna z pierwszych części w kupionym rowerze do wyrzucenia.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25

Nie ma sensu tego trzymać. Przez 4-5 lat jak samemu serwisuję rower łańcuch spadł mi poza największą koronkę tylko raz. Na dodatek na własne życzenie bo regulowałem skrajne położenie wózka i nieco przesadziłem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
zekker

A ja w tym konkretnym przypadku zostawiłbym. Patrząc na zdjęcie, to przerzutka raczej nie jest zbyt precyzyjna i taka osłona może się przydać.

Swoją drogą, masz więcej zdjęć tego roweru? Wygląda na stary model z ciekawymi rozwiązaniami (jak na obecne czasy).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Thomlodz
Teraz, zekker napisał:

Swoją drogą, masz więcej zdjęć tego roweru? Wygląda na stary model z ciekawymi rozwiązaniami (jak na obecne czasy).

Atala_Cambio_Corsa_Drivetrain.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
WaGiant
Napisano (edytowane)

Piękne ! Widziałem podobny patent jako przednią przerzutkę , tylnej takiej nigdy . A do czego jest górna wajcha ?

A co z długością łańcucha ? Nie potrzeba jakiegoś napinacza ?

Co do pytania , przy takiej przerzutce koniecznie zostaw ten protektor , szczególnie jeśli jest oryginalny .

Edytowane przez WaGiant

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Thomlodz
6 minut temu, WaGiant napisał:

Co do pytania , przy takiej przerzutce koniecznie zostaw ten protektor , szczególnie jeśli jest oryginalny .

To nie jest mój rower :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
derwisz

Górna wajcha odpina koło, żeby mogło przesunąć się w hakach. Zauważ, że nie ma tam żadnego napinacza łańcucha, zmiana biegu to każdorazowo konieczność przestawienia koła w hakach.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
WaGiant

Tak też pomyślałem , później . Długość tej wajchy sugeruje że to można było robić w czasie jazdy . ???? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
derwisz

Był w którymś BikeBoardzie artykuł na ten temat, autor twierdził że owszem, koło odpinało się w trakcie jazdy, natomiast też ciężko mi sobie wyobrazić, jak po takim zabiegu wyglądała kwestia równego położenia koła, o takich drobiazgach jak pozycja klocka względem obręczy nie wspomnę. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
abdesign
Napisano (edytowane)
9 godzin temu, Thomlodz napisał:

To nie jest mój rower :D

No w sumie na zdjęciach są dwa różne rowery, pierwszy i drugi w pełniejszym ujęciu:

Allegro_drivetrain.jpg

8502934593_72267d6943_b.jpg

Edytowane przez abdesign

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×