Skocz do zawartości

[Przeplot koła] Accent Trailflayer" 36szprych


KubaJeziorski

Rekomendowane odpowiedzi

Na początku chciałbym wszystkich powitać. Jestem tu nowy.

Opiszę pewien problem i może ktoś, kto zaplatał i centrował koła będzie mógł mi pomóc. Jako że stara obręcz nieznanego pochodzenia nie nadawała się do użytku, padło na:

Accent Trailflayer" 36szprych.

Czy ktoś mógłby mniej więcej określić ile ta obręcz wytrzyma naciągu szprych wyrażonej w: [kgf]?

Drugi problem:

Gdy już uzyskałem fajny naciąg po stronie napędowej to po stronie nienapędowej mam bardzo duże rozbieżności. Nie chcę już kręcić szprychami z lewej strony bo prawda jest taka że już pracuję na granicy centryczności koła. Do tego irytujące bicie góra-dół.

Być może teraz sam sobie odpowiem na te pytania:

Czy stare szprychy mają aż takie znaczenie?

Z góry dziękuję i pozdrawiam.

Kuba Jeziorski


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem. Fakt: szprychy zostały stare. Pewnie takiej samej jakości co obręcz.
Zamówiłem nowe szprychy firmy CNspoke. Rozplotę i zaplotę jeszcze raz gdy tylko kolega przy chwili czasu odstawi mi rower.

Uznajmy że cały ten przeplot na starych szprychach to strata czasu.

Czy po ponownym przeplocie obręcz może stwarzać jakieś kłopoty?

Gdzie szukać jakichkolwiek wartości naciągu szprych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie czy szprychy były różnej długości ( krótsze od kasety i dłuższe po przeciwnej stronie ) ? Jeśli tak to czy nie pomyliłeś/ pomieszałeś ich, to bardzo utrudnia poprawne wstępne naprężenie przed właściwym centrowaniem. Zamówiłeś jednej długości czy 2 mm krótsze na stronę kasety? Tensometru nigdy nie używałem, zawsze na wyczucie, ze starymi szprychami było tak, że minimalnie trudniej było wycentrować, a jeszcze trudniej przy używanych zarówno szprychach jak i obręczy ( np. wymiana piasty ) ale też nie było to arcytrudne. Wszystko kwestia wprawy, czasem jak coś źle się robi to trzeba zaczynać od nowa wstępne naprężanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa wyglądała tak:

Gdy rozplotłem koło otrzymałem 18 szprych: 290 oraz 18 szprych 291mm. Mierzyłem przy użyciu linijki do szprych. Dziwne wymiary.

Jednak potem gdy zacząłem wszystko przeliczać, okazało się że szprychy będą za krótkie pomimo tego że Trailflayer była "wyższa" od poprzedniczki.

Teraz zamówiłem:

18x292mm oraz 18x294mm

I tak zamówiłem o krótsze od 1mm od tych które proponował mi kalkulator do szprych firmy Sapim.

Masz może jakiś dobry sposób na zmierzenie grubości ścianki obręczy gdzie wkłada się nypel? Bo o taką wartość też prosił kalkulator. Na oko wpisałem 3mm, bo to kapsel itd.

Prawda jest taka że to dopiero drugie koło które buduję całkowicie sam i pewnie jeszcze sporo nauki mnie czeka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy piasta Shimano to nie wiem. Rower to Kettler i na piaście również to jest napisane. Jak mierzyłem średnicę otworów od kołnierza piasty to wyszło chyba 45mm ale mogę się teraz mylić. Nie mam tego koła już na stanie.

Centrownicy używam firmy Bitul. Tensometr firmy SuperB. DishingTool'a jeszcze nie mam. Centryczność koła ustawiam suwmiarką gdy jest już w centrownicy i staram się by odległość obręczy od ramion centrownicy była identyczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...