Skocz do zawartości

[amortyzator] dt swiss opm 29 potrzebny manual


20omega

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

Możliwe,że stuka sprężyna w komorze. Możliwe ,że stuka tłumik. Jeśli stuka na zablokowanym , to kiedy stuk się pojawia? Przy ruchach góra/dół czy przód/tył?

W dniu 11.07.2018 o 00:36, 20omega napisał:

Interesjemnie jaki i ile oleju wlać oraz jakie ciśnienia uźyć w tłumiku?

Olej Panolin lub DT Swiss Fork Oil.  Ile? Nikt nie wie, bo DT nie udostępnia takich danych. To samo odnośnie ciśnienia . Dt Swiss są mało przyjazne w serwisie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Jeśli nie cieknie tłumik to prawdopodobnie stuka zawór tłumienia powrotu i/lub shimy tego układu ( w zależności od konstrukcji ) , ewentualnie stuka tłumik sam w sobie.. W OPM tłumik jest chyba nierozbieralny w warunkach domowych.

Tłumik wygląda tak . 

p5pb12974225.jpg

Prywatnie zdjąłbym golenie dolne i sprawdził czy nie ma wycieków z tłumika i czy wszystko jest skręcone jak należy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tłumik na pewno jest inny. Górny kapsel ma wbudowany wentyl to po pierwsze w środku jest drugi pracuje jako tłok (podobnie jak IPF rockshoxa) z wbudowanym odpowietrznikiem. Tak mi się to kojarzy. Pytanie ? Jeśli jest wentyl to na pewno służy do popowania ciśnienia w komorze tylko że na jakiej wysokości ustawić wewnętrzny tłok (oczywiście odpowietrzając wcseśniej tłumik) i jakie ciśnienie nabić ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Czyli masz jakąś kontynuację tłumika Twin Shot z amorków serii XMM. Nigdzie nie znalazłem żadnych informacji o ciśnieniu w tej dodatkowej komorze i raczej bym tego nie ruszał. Olej do tłumika wlewa się w określony sposób przy tłumiku częściowo włożonym w amorek, pompując od czasu do czasu . Chyba wchodziło coś miedzy 50 a 70 ml. 

Te tłumiki są kiepskie i bardzo wrażliwe na błędy w serwisie. Jeśli wszystko działa to prywatnie bym nie ruszał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam
Posiadam amortyzator  OPM w wersji O.L i mam następujące pytanie: jak działa Wam blokada skoku? bo mam wrażenie a wręcz jestem przekonany, ze u mnie w ogóle nie działa?? Z tego co wypytywałem w nowszej wersji O.D.L w pozycji Lock jest beton czyli tak jak powinno być... Z kolei znajomy również posiada taki sam amor jak ja i u niego tez blokada jak dla mnie nie istnieje.
Jakieś sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...