Skocz do zawartości

[Rower szosowy - proszę o pomoc przy kupnie] BMC


Dreew

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

będę wdzięczny za opinie w sprawie zakupu.

Szykuje się do kupna 1go roweru szosowego w moim życiu i cenny jest dla mnie każdy profesjonalny komentarz.

Zależy mi żeby był jak najlżejszy a pozycja relatywnie "wygodna" - z powodu wypadku nie mogę  jeździć z szyją wychyloną maksymalnie do góry(ew.zmiana wspornika?)

Znalazłem wyprzedaż BMC Granfondo GF01 Disc 105  za 8200zł . Rama karbonowa,waga 7,5kg

(na modelu testowym widoczne są "zacieki" materiału,tak jak by wewnętrza warstwa w kilku miejscach była rozmazana ,czy to standard przy ramach karbonowych czy wada?)-widoczne na zdjęciu przy wsporniku

Polecono mi ramę 54 przy wzroście 178cm.

Co sądzicie o takim modelu za te pieniądze?Czy można znaleźć coś lepszego w podobnej albo niższej kwocie?

Z góry dziękuję za konstruktywne komentarze!

BMC.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się wręcz niemożliwe, żeby ten rower,  z tarczami, grupą 105 i takimi kołami ważył 7,5 kg. Poza tym słabo, że rower nie ma sztywnych osi - praktycznie wszystkie nowe rowery z hamulcami tarczowymi je posiadają. . W tym teście podają realną wagę: http://road.cc/content/review/171713-bmc-gf01-disc .Żeby rower z tarczami ważył 7,5 kg, producent naprawdę musi się postarać, a przez to cena mocno rośnie  Jeśli chcesz mieć wygodną, wyprostowaną pozycję to patrz na stosunek stack i reach - im będzie większy, tym pozycja bardziej wyprostowana.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedź.Sprzedawca wprowadził mnie w błąd z wagą.

Czy ta "wada ramy" może być podstawą to negocjacji ceny czy to w ramach karbonowych zupełnie normalne?

Możesz mi polecić ewentualnie jakąś inną alternatywę za podobną lub niższą cenę?Zależy mi na niskiej wadze roweru

Znalazłem również taką używkę:

https://www.anibis.ch/fr/d-moto-~-vélo-vélos-vélos-de-course--1706/carbon-rennvelo-b'twin-mach-720-wettbewerb--24470840.aspx?fts=rennvelo&sf=pri&so=d&view=2&pi=3&fcid=280

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim sam sobie powinieneś odpowiedzieć na pytanie jakiego roweru szukasz: z hamulcami tarczowymi i wygodniejszą geometrią jak BMC czy obręczowymi i z geometrią bardziej sportową jak Decathlon. A także sprecyzować jaka konkretnie waga oznacza dla Ciebie niską. Przy "nagim" karbonie takie "niedoskonałości" są normalne,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najważniejsza jest dla mnie wygoda i waga nie przekraczająca 8,5kg,jak przy załączonym BMC.Hamulce tarczowe nie są koniecznością.

Jesteś w stanie polecić inny dobry model,który byłby lepszym rozwiązaniem na początek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro wygoda jest priorytetem to powinieneś skupić się na rowerach endurance. W tym samym budżecie rower z hamulcami obręczowymi będzie z reguły lżejszy i lepiej wyposażony niż z tarczówkami. Problem może być taki, że coraz więcej firm produkuje rowery gran fondo wyłącznie z hamulcami tarczowymi. W tej kwocie można już wybierać   np.        https://allegro.pl/rower-szosowy-cube-attain-gtc-race-28-i7447758876.html lub potargować się i kupić na nowej Ultegrze  https://allegro.pl/cube-attain-gtc-sl-2018-carbon-ultegra-fulcrum-i7238434750.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz sobie też Trek Domane, Specialized Roubaix, Canyon Endurace, ew. Merida Scultura ;) Dla Treka i Speca ceny katalogowe mogą porażać, ale u dealerów 15% rabatu to standard, a jak jesteś stałym klientem lub znasz kogoś kto nim jest to można liczyć nawet na +20%.

Jako, że będzie to Twoja pierwsza szosa, dodam od siebie tyle, że to nie jest tak że szosy które są z założenia Endurance są jakoś kolosalnie wygodniejsze od tych typu Lightweight czy Aero. Szosy Endurance to wciąż szosy - ze wszystkich tego wadami i zaletami ;) Często od samej ramy, większą różnicę w komforcie potrafi zrobić sama opona/owijka/siodełko. Może na pierwszą szosę warto kupić coś z niższej półki, np w okolicy 3-4k, a na przykład po jednym sezonie sięgnąć po lepszy rower? Do niczego nie namawiam, tylko podpowiadam ;) To BMC jest piękne, tylko że to potestówka - z samego zdjęcia ciężko ocenić jaki jest stan tego roweru. Gdyby był bardzo dobry to cena jest świetna. Inna sprawa, że też ciężko mi uwierzyć w 7.5kg na tarczach - to jest kwestia do sprawdzenia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież waga BMC została już wyjaśniona... Część rowerów endurance jest właśnie "kolosalnie" wygodniejsza od rowerów "wyczynowych", głównie ze względu na geometrię (np.Fuji Gran Fondo gdzie pozycja jest bardzo wyprostowana), ale także elementy poprawiające komfort (np. bardzo cienkie, "pracujące" sztyce w Focusie Paralane i Cannondale Synapse,  future shock w Specialized Roubaix czy iso speed w Treku Domane). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam ze swojego doświadczenia tej kolosalnej różnicy nie widzę prawdę mówiąc ;) Ale wszystko zależy co mamy na myśli mówiąc 'kolosalna'. Mam Domane S i Emondę SL no i prawdę mówiąc poza różnicą w geometrii to np tłumienie drgań jest moim zdaniem bardzo podobne i ten IsoSpeed wcale jakiejś magii nie czyni... Jakość opony potrafi zrobić większą różnicę w komforcie - tak uważam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne, bo posiadałem Domane i IsoSpeed tłumil wyśmienicie - chyba na żadnym rowerze nie wracałem z wycieczek tak "niewytrzęsiony".  Poza tym świat nie ogranicza się tylko do Treka i w przypadku wielu marek różnica w ogólnie pojętym  komforcie między rowerami "wyścigowymi", a endurance jest kolosalna, ale to trzeba pojeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, że mój Domane po prostu taki jest, bo to jak pisałem rama S - OCLV 400 czyli w sumie najgorszy karbon na jakim robiono Domane. Mam tylko tylny rozdzielacz IsoSpeed, więc np jeśli chodzi o przód to jest trochę słabo - w SL pewnie wygląda to sporo lepiej. Emonda z roku 2018 jest z włókna OCLV500 i naprawdę nie odczuwam aby gorzej tłumiła od Domane - a jest sporo lżejsza.

Poza Trekiem i BTwinem raczej nie mam doświadczenia w szosach innych producentów, więc możesz mieć rację. Pisząc o tej kolosalnej różnicy(kierowałem słowa do założyciela wątku, który nie ma większego doświadczenia z szosami) miałem na myśli to, że np na nierównym asfalcie najlepsza karbonowa rama roweru typu endurance na oponie 25mm z 7bar nie wytłumi tak drgań jak przeciętny aluminiowy gravel z oponą 33mm czy 35mm z 4bar  - co do tego  się chyba zgodzisz ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ale nie po chyba kupuje się rower szosowy, żeby jeżdzić na zamulających oponach. Poza tym coraz więcej rowerów endurance -w odróżnieniu od "klasycznych" szos - pomieści opony, aż nadto szerokie do szosy np. do Focusa Paralane mieści się opona do 35 mm, Canyonie Endurace CF SL/SLX 33 mm i można by jeszcze trochę powymieniać. Miałem okazję pojeżdzić na Specialized Roubaix z future shock - rower jako taki nie przypadł mi na tamten moment specjalnie do gustu, natomiast -pomijając nawet jego komfortową geometrię - dzięki konstrukcji sztycy i sposobi jej mocowania oraz future shock pod mostkiem, komfort zarówno w siodle, jak i kierownicy był znakomity.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...