kurt_hectic Napisano 29 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2018 Cześć, Mam problem z tymi śrubami. Otóż wydają one takie łamiące dźwięki jak tylko złapią trochę kurzu;/ Pomaga odkręcenie, przedmuchanie, całość trwa 2 minuty, ależ ile można? Konstrukcja jest prosta- 2 śruby na imbus 4, które wkręcają się w tulejkę która jest w środku. Próbowałem dokręcać na maxa, dać trochę luzu, nie pomaga. Mam tam dodać trochę smaru? Nie będzie gorzej? Boję się tego, obecnie jest "czysto"- tj. sucho, bez smaru i w sumie lubię to. Może jest jakaś sprawdzona metoda? Pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 29 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2018 Czemu ma być ze smarem gorzej? Smary od tego właśnie są. Silikonowy nie łapie syfu i nie wypłukuje się tak szybko jak zwykły litowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 29 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2018 Zależy jakie masz tulejki ślizgowe w damperze. Jak są teflonowe, polamidowe albo z brązu to nie smaruj. Jak były teflonowe ale się wytarły to możesz posmarować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MMMAAACCC7 Napisano 29 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2018 Cienka warstwa smaru zapobiegnie wnikaniu syfu z zewnątrz do środka.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kurt_hectic Napisano 29 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2018 Tulejki to zwykle alu bym powiedział. Jutro to rozbiórę i pomyślę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 29 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2018 Chodzi mi nie o to co po odkręceniu wyłazi z ramy tylko o tulejki wprasowane w uszy dampera. Jśli są takie jak pisałem powyźej to smarowanie znacząco może przyspieszyć ich zużycie. Jak są stalowe to mozesz smarować. Alu bywaja tylko te "dopasowujące" które odkręxasz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kurt_hectic Napisano 30 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2018 Ok. Fakt, jest tam więcej części. Dziś to wyczyściłem i sukces, przez 50km było spoko. Ale skręcając całość naszło mnie, że to może być innego. Mamy tulejke i 2 śruby, chyba projekt jest słaby, bo zakłada, że wkręcę tę śruby idealnie symetrycznie, a co jak mi się nie uda? Z jej strony napięcie będzie większe i całość może właśnie powodować takie strzelające dźwięki. Nie nic, smaru tam nie ładuję, będę dokładnie czyścił raz na tydzień. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 30 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2018 To wszystko są elementy wymienne. Są ich różne typy. Nie spotkałem jeszcze takich żeby dalo sie niesymetrycznie sręcić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.