Skocz do zawartości
Mikokm

[Gravel ok.5000] Cube Nuroad czy Ridley X-Trail

Rekomendowane odpowiedzi

Mikokm
Napisano (edytowane)

Po dłuższych poszukiwaniach na placu boju zostały dwa modele: Cube Nuroad i Ridley X-trail. 

https://cube.pl/2018/rowery/road/road-cyclocross/nuroad/cube-nuroad-blacknred-2018/

http://www.bike4race.pl/product-pol-1203-Rower-gravel-RIDLEY-X-TRAIL-A-Sora-Mechanical-Disc-kolor-XTA-02BS-Copper-Black-Reflective.html

Cube wydaje sie mieć lepszy osprzęt, ale Ridley mogę mieć ok. 700zł taniej. Pytanie czy warto dopłacać do trochę lepszego osprzętu?

W pobliskim sklepie mają jeszcze:

https://www.specialized.com/pl/pl/diverge-e5-elite/p/129178?color=239512-129178

 

Edytowane przez Mikokm

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MusicMan

Jeździłeś na wszystkich? Trochę różne geometrie.

Cube i Ridleya nie testowałem ale mam diverga - dla mnie mega wygodny rower. Porównywałem z kilkoma - orbea terra, GT grade, Rondo Ruut. Dla mnie Spec ma najwygodniejszą pozycję a Rondo chyba dawał największa frajdę :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
GrzeHu
Napisano (edytowane)

Ja bym bral Ridleya. Przede wszystkim temu, że wg mnie jest ładniejszy. Aluminiowe ramy Cube są też dosyć ciężkie, a lakier łatwo się wyciera (wiem bo mam Cube'a, aczkolwiek innego).

Edytowane przez GrzeHu

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • zukikiziu
      Przez zukikiziu
      Serwus,
      Sprzedam nową (po wymianie gwarancyjnej) ramę+widelec znanego i cenionego roweru Author Ronin
      Frameset pozostaje na gwarancji do 29/01/2021
      Rama jest w wersji "czerwonej" nie "rudej". Rama została inaczej przygotowana do malowania niż wersja "ruda", dzięki temu ma być całkowicie odporna na rdzę spod lakieru. 
      Po wymianie niestety nie otrzymałem śrubek na widelec i koszyki. Wygląda, że śrubki montowane są oddzielnie.
      Rozmiar 52 z tabeli Authora pod wzrost 168-178cm
      Waga ramy 2040g
      Waga widelca 1224g
      Cena 1900zł do negocjacji.

      W zestawie jest:
      -rama+widelec
      -nowe stery+gwiazdka
      +jak znajdę to również zacisk sztycy. Rozmiar zacisku to 28,6 dlatego też jest ciężki do kupienia.

      Link do zdjęć znacznie wyższej jakości:
      https://flic.kr/s/aHsmq77Pch

      Link do specyfikacji (roweru)
      http://pl.author.eu/adventure/gravel/author-ronin-2018-ua42901301-1154
      Link do ogłoszenia na OLX:
      https://www.olx.pl/oferta/author-ronin-frameset-rozmiar-520-52-gravel-stal-endurance-CID767-IDxhQ1a.html

      Możliwość oglądnięcia w Rzeszowie jak i wysyłki na terenie kraju.

      Zapraszam do kontaktu.
    • porywacz_zwlok
      Przez porywacz_zwlok
      Witajcie. Po dwóch dekadach przerwy od miesiąca zarażony jestem pedałowaniem i nie wiem jaki powinien być mój następny krok. Jakieś plany mam, ale bez sugestii zakładam ten wątek, bym mógł posłuchać mądrzejszych od siebie ludzi. Może moje plany są złe w założeniach, więc trzeba będzie dzięki wam je zmienić.
      Sprawa wygląda następująco, otóż mieszkam przy puszczy zielonce i większość pokonywanych tras jest związanych z moją małżonką. Kupiłem MTB'ka, który szaleństwem jakości nie jest ale też nie można go zakwalifikować do najniższej półki. Żona ma rower crossowy damski author'a i jest bardzo zadowolona. Celem żony jest oczywiście praca nad ciałem i nasze wycieczki miały być spokojną turystyką. Troszkę podkręcam nasze wypady, ale tutaj czuję niedosyt i tutaj się zaczyna właściwa część rozmyślań. Śmigamy kilka razy w tygodniu po 15 - 30km po leśnych duktach, ale treścią tego wątku są jednorazowe w tygodniu, ciężkie wypady bez żony. Jednym z rozważanych ale najmniej pasujących mi kierunków jest wymiana MTB'ka na coś naprawdę mocarnego i rzucanie się na naprawdę ciężki teren z jazdą. Ale bardziej chyba wolę zmieniający się świat i mimo wszystko turystyka mnie kręci. Pozostają jeszcze dwa rozwiązania i może znając troszkę moje potrzeby coś mi podpowiecie. Celem tych wyjazdów będzie setka lub więcej a rozwiązania widzę następujące. Spieniężam MTB i kupuję gravela. Będzie i po lesie z żoną i do śmigania na asfalcie. Ale czy taki gravel po leśnych duktach ze średnią 17km/h mnie nie zamęczy sprzętowo? A może do takich jednorazowych w tygodniu wypadów kupić tanią szosę jako drugi rower? Tego rozwiązania też nie jestem pewien, bo wielkopolska jest pełna dziur i dróg rowerowych z kostki brukowej. A może kupić taniego gravela jako drugi rower?
      Oczywiście słowo tanie, nie znaczy zły.
      Sam nie wiem. Nie latałem nigdy na szosie, ale to chyba nie jest problem opanować ten sprzęt.
      Zapraszam do pomocy lub co lepsze do dyskusji, bo kasę zacząłem już odkładać.
      edit: oczywiście idealnie jest mieć kilka drogich rowerów, ale moim głównym celem finansowania jest ognisko domowe, więc i odkładane pieniądze muszę w przemyślany sposób wydać
    • Uhoman
      Przez Uhoman
      Witam,
      zawiedziony dostępnością, zniesmaczony cenami, zdegustowany konfiguracjami osprzętu, chcąc udowodnić sobie, że potrafię - podjąłem karkołomną decyzję o przeróbce mojego poczciwego crossa na rower typu gravel, ale trochę inaczej. Budżet: ~1.500 zł. Ponieważ wiele osób często pyta czy da się przerobić crossa na rower szosowy/gravelowy i stereotypowa odpowiedź brzmi tak - ale nie warto, spróbuję rzetelnie opisać kolejne kroki takiej przeróbki wraz z kosztami. Każdy będzie mógł wtedy wedle własnego sumienia podjąć decyzję o sensie takiego działania.
      Baza oryginalna: rama Kross Crow Meadow, widelec SR Santour NEX 4110, stery.
      Części nieoryginalne, które jeździły w powyższym rowerze: koła na obręczach Alexrims Ace18 oczkowane, łożyska maszynowe, piasty nie pamiętam, sztyca Accent aluminiowa, korba Acera FC-M361 175mm, wkład suportu Neco (typ do sprawdzenia), siodełko Gyes GS-17.
      Na tą chwilę wpadły: kierownikca Bomtrack Beyond 460mm, mostek Btwin 60mm oversize 6st, klamkomanetki claris tył 8rz. oraz claris przód 2rz., przerzutka tył claris RD -R2000 GS. 
      Wersja "oryginalna":
       

      Ogołocony (stopka i pedała tymczasowe - nie będą zastosowane w wersji docelowej :

      Kiera, kalomkomanetki - na tą chwilę tylko przytwierdzone, bez dopasowania i przerzutka:.

      Na koniec dla wytrwałych podam szczegółowy kosztorys przeróbki.
      A teraz można hejtować :).
      cdn.
       
       
    • Prz
      Przez Prz
      1. nowe opony CX WTB Crosswolf TCS 700x32c - agresywny bieżnik na błoto, ale wciąż dobrze się toczą. Próbnie uszczelnione, niestety ścianka boczna jednej z nich ma niewielką dziurkę, której mleczko nie potrafiło zalepić - można śmiało jeździć z dętką lub spróbować załatać. Druga opona uszczelniła się wzorowo. Cena za parę 119 zł. Zdjęcia w ogłoszeniu: https://www.olx.pl/oferta/nowe-opony-cx-wtb-crosswolf-tcs-700x32c-CID767-IDvUMco.html

      2. nowe opony zimowe Kenda Klondike 700x35c - 100 kolców pokrytych karbidem (mniej się zużywają niż stalowe), dobra opona na zimę do ram z niedużymi prześwitami. Cena za parę 99 zł. Zdjęcia w ogłoszeniu: https://www.olx.pl/oferta/nowe-opony-zimowe-kenda-klondike-700x35c-100-kolcow-CID767-IDvUMj0.html

      3. używane opony gravel Vittoria Adventure Trail TNT 700x38c - przebieg ok. 1,5 tys. km, praktycznie brak śladów zużycia. Bardzo łatwo się uszczelniają, jeżdżone zarówno z dętką, jak i tubeless. Cena za parę 99 zł. Zdjęcia w ogłoszeniu: https://www.olx.pl/oferta/opony-vittoria-adventure-trail-tnt-700x38c-CID767-IDvUMq9.html
    • ExtraThicc
      Przez ExtraThicc
      Cześć, kupię używanego gravela w okolicy 4000zł, w rozmiarze 54-56 (pod wzrost 175cm,  przekrok 83cm). Musi mieć sztywne osie obu kół. Jeżeli będzie ciekawy to mogę zwiększyć budżet. Najlepiej z okolic Poznania.
      Pozdrawiam
×