Skocz do zawartości
TomekRze

[kola] Budowa lekkich kól pod zawody XC/Maraton

Rekomendowane odpowiedzi

TomekRze

Witam,

coś o sobie:

- moja waga 77 kg

- styl jazdy dość agresywny ( nie oszczędzam sprzętu na zawodach ).  Głównie ścigam się na Cyklokarpatach i lokalnych XC. 

MTB służy mi tylko pod zawody i doskonalenie techniki. Do trenowania mam szosę.

Planuje złożyć lekkie kola w granicach 1500 g.

Co teraz posiadam:

obręcze przód/tył  - Bontrager Race XXX 28H ( 21mm szerokości wew. ) waga 354 g

piasty - Bontraget Mustang Pro typu straight pull,  waga tył 340 g, przód 116 g

szprychy - ciężko stwierdzić jakiej firmy , waga 194 g - 28 szt 

nyple alu, 36g - 28 szt 

Myślałem obręcze zostawić, kupić piastę tylną DT 350 straight pull pod GX Eagla ( bo taki kupiłem napęd ), przednia ( albo zostawić waga 116g albo również kupić DT 350 ), szprychy i nyple do wymiany tylko na jakie ? Coś z DT ? A może Sapim ?

Budżet ? To zależy czy obręcze zostają czy jednak będę musiał zmienić. Jak zostają to +/- 1300zl.

 

Z góry dziękuje za zainteresowanie.

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Wymiana piast na lżejsze wiele nie pomoże bo to praktycznie nie jest masa rotująca. Trzeba by iść w węglowe obręcze. Do tego jakieś lekkie gumy w dodatku selekcjonowane.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
TomekRze

Piastę z tylu jestem zmuszony wymienić bo przesiadam się z napędu 2x10 na 1x12( koszt 650 zł) . Karbonowe obręcze tak ale niestety przekroczą mój budżet. Może w przyszłym sezonie. Opony na których jeżdżę to RoRo+RaRa w systemie bezdętkowym.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

A jakiej wielkości koło?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
TomekRze

29 cali

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Ciężki nie jestes wiec myślę, że dałoby się w takim budżecie zbudować koła na crestach mk3, dt 370 i competition race. Masą zestawu w okolicach 1550g. Ale jak koniecznie chcesz piasty ze star ratchet to raczej odpuść nowe obręcze (chociaż ja jestem uprzedzony do wszelkich bontragerów) i kup demobilowe (nowe, z rozplotu nowych kół fabrycznych) piasty dt 240 - są praktycznie w cenie 350tek, dużo lżejsze, ratchet 36T (zamiast 18T w 350) i łożyska nierdzewne. Akurat pod 28H. Te piasty przy odrobinie dbałości będą służyć przez długie lata więc w przyszłości przyodziejesz je może w jakieś lepsze obręcze.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
TomekRze

Ale czy jest sens zmieniać obręcze ? Te bontragery chyba nie są takie złe ( tym bardziej ze były już w rowerze ). Własnie myślałem zrobić podobnie, tj. pojeździć na tych obręczach co mam kupić piasty, szprychy i nyple pojeździć sezon max 2 po czym wymienić obręcze na  karbony. Z takimi piastami 240 będzie problem bo obserwuje już od pewnego czasu OLX i Alledrogo i na razie nic się nie pojawiło w rozsądnych pieniążkach. Jak nic się nie trafi do miesiąca to pewnie kupie te 350 tylko nie wiem czy jest sens pchać kasę w przednia piastę bo waga jest na takim samym poziomie. Popraw mnie jeśli się mylę :) 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Alsew
Napisano (edytowane)
23 godziny temu, TomekRze napisał:

Planuje złożyć lekkie kola w granicach 1500 g.

Co teraz posiadam:

obręcze przód/tył  - Bontrager Race XXX 28H ( 21mm szerokości wew. ) waga 354 g

piasty - Bontraget Mustang Pro typu straight pull,  waga tył 340 g, przód 116 g

szprychy - ciężko stwierdzić jakiej firmy , waga 194 g - 28 szt 

nyple alu, 36g - 28 szt 

Wg tego co podajesz to Twoje obecne koła ważą 1624g... Czyli walczysz o 124 gramy? Druga sprawa to wymiana piast dla zbicia kilku gram to kompletna pomyłka, bo sporo więcej zyskasz w skali gramy/złotówki kupując lżejszą kierownicę, siodło czy tym podobne...

4 minuty temu, TomekRze napisał:

Z takimi piastami 240 będzie problem bo obserwuje już od pewnego czasu OLX i Alledrogo i na razie nic się nie pojawiło w rozsądnych pieniążkach.

To chyba słabo patrzysz... http://allegro.pl/piasta-tyl-dt-swiss-240s-star-ratchet-36z-28h-219g-i7412213399.html

Zadzwoń to pewnie utargujesz jeszcze trochę.

Edytowane przez Alsew

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
TomekRze

Tak dokładnie tyle ważą. Napisałem wyżej że jestem zmuszony wymienić tylną piastę bo przesiadam się z napędu XT 2x10 na Sram GX Eeagle 1x12 dlatego tez potrzebuje piasty z bębenkiem XD. Siodło mam dobrane pod swoje 4 litery a kierownice do mojej wagi oczywiście w karbonie.

W/w piasta to koszt około 700 zł link poniżej, zostaje mi 600 zł, Dlatego tez pomyślałem o szprychach i nyplach bo tylko na to mnie na razie stać + ewentualnie zmienić przednia piastę na coś bardziej markowego.

https://www.bikestacja.pl/pl/piasta-tylna-dt-swiss-350-straightpull-142mm-12mm-xd-xx1-cl-28h-czarna-34259.html

Piasta którą mi zaproponowałeś jest pod Shimano a mnie interesuje coś z XD

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Zadzwoń do chłopaków z firmalizard (wspomniana aukcja) to wymienią Ci bębenek na XD (zwykle kosztuje to 50zl ale tu może się dogadasz za friko). To jest DT swiss - toto konwertujesz w każdą stronę, toto ma wszelkie możliwe części zamienne...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Alsew
7 godzin temu, TomekRze napisał:

jestem zmuszony wymienić tylną piastę bo przesiadam się z napędu XT 2x10 na Sram GX Eeagle 1x12 dlatego tez potrzebuje piasty z bębenkiem XD

To może warto by zrobić wywiad w Treku czy nie mają bębenka XD do tej piasty Bontragera którą masz... Zapewne mają jakiś rower w swojej ofercie z takim bębenkiem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
TomekRze

Tak zaraz zadzwonie to sie dowiem wszystkiego, minus troche tego jest taki ze tarcze hamulcowe mam na CL a tu jest na 6 srub a w rowerze mam naprawde przyzwoite IT.

 

Sam bebenek to nie wszystko, bo po zalozeniu XD to mi sie kaseta nie zmiesci, musze kupic piate pod 12 rz kasete ( chodzi o przesuniecie lini szprych od strony napedowej do wew ) .

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Alsew
Napisano (edytowane)
7 godzin temu, TomekRze napisał:

Sam bebenek to nie wszystko, bo po zalozeniu XD to mi sie kaseta nie zmiesci, musze kupic piate pod 12 rz kasete ( chodzi o przesuniecie lini szprych od strony napedowej do wew ) .

A z czego to wnioskujesz? Normalnie (czyli w Novatecu czy DT Swiss). Masz napęd 10 rz Shimano a chcesz mieć 12 rzędów od Srama to kupujesz bębenek XD, kasetę 12 rz i po sprawie. Szczerze wątpię żeby w Twoim przypadku było inaczej... no chyba że do tej piasty nie ma dostępnego bębenka XD. Ale patrząc na wagę Twoich kół to wnioskuję że są one jednymi z droższych w stajni Bontragera, więc są montowane w drogich rowerach, gdzie są też montowane takie wynalazki jak 1x12.

Edytowane przez Alsew

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
TomekRze

Po pierwsze,bylem w sklepie Treka w którym go kupiłem po przedstawieniu sytuacji mechanikowi, powiedział że bez wymiany piasty się nie obędzie, po drugie na necie jest pełno wpisów z podobnym problemem, a po trzecie zmierzyłem sobie wysokość kasety srama oraz bębenka shimano i niestety się nie zmieści bo jak bym zrzucił łańcuch na najmniejsze przełożenie to by ocierał o ramę ( suwmiarka nie kłamie ).  Zostaje wiec wymiana piasty na inna. Tak kola były jak na  tamte lata jedne z lepszych bo jest to prawie najwyższy model a dokładniej superfly 9.8

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×