Skocz do zawartości

[kola] Budowa lekkich kól pod zawody XC/Maraton


TomekRze

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

coś o sobie:

- moja waga 77 kg

- styl jazdy dość agresywny ( nie oszczędzam sprzętu na zawodach ).  Głównie ścigam się na Cyklokarpatach i lokalnych XC. 

MTB służy mi tylko pod zawody i doskonalenie techniki. Do trenowania mam szosę.

Planuje złożyć lekkie kola w granicach 1500 g.

Co teraz posiadam:

obręcze przód/tył  - Bontrager Race XXX 28H ( 21mm szerokości wew. ) waga 354 g

piasty - Bontraget Mustang Pro typu straight pull,  waga tył 340 g, przód 116 g

szprychy - ciężko stwierdzić jakiej firmy , waga 194 g - 28 szt 

nyple alu, 36g - 28 szt 

Myślałem obręcze zostawić, kupić piastę tylną DT 350 straight pull pod GX Eagla ( bo taki kupiłem napęd ), przednia ( albo zostawić waga 116g albo również kupić DT 350 ), szprychy i nyple do wymiany tylko na jakie ? Coś z DT ? A może Sapim ?

Budżet ? To zależy czy obręcze zostają czy jednak będę musiał zmienić. Jak zostają to +/- 1300zl.

 

Z góry dziękuje za zainteresowanie.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piastę z tylu jestem zmuszony wymienić bo przesiadam się z napędu 2x10 na 1x12( koszt 650 zł) . Karbonowe obręcze tak ale niestety przekroczą mój budżet. Może w przyszłym sezonie. Opony na których jeżdżę to RoRo+RaRa w systemie bezdętkowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężki nie jestes wiec myślę, że dałoby się w takim budżecie zbudować koła na crestach mk3, dt 370 i competition race. Masą zestawu w okolicach 1550g. Ale jak koniecznie chcesz piasty ze star ratchet to raczej odpuść nowe obręcze (chociaż ja jestem uprzedzony do wszelkich bontragerów) i kup demobilowe (nowe, z rozplotu nowych kół fabrycznych) piasty dt 240 - są praktycznie w cenie 350tek, dużo lżejsze, ratchet 36T (zamiast 18T w 350) i łożyska nierdzewne. Akurat pod 28H. Te piasty przy odrobinie dbałości będą służyć przez długie lata więc w przyszłości przyodziejesz je może w jakieś lepsze obręcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czy jest sens zmieniać obręcze ? Te bontragery chyba nie są takie złe ( tym bardziej ze były już w rowerze ). Własnie myślałem zrobić podobnie, tj. pojeździć na tych obręczach co mam kupić piasty, szprychy i nyple pojeździć sezon max 2 po czym wymienić obręcze na  karbony. Z takimi piastami 240 będzie problem bo obserwuje już od pewnego czasu OLX i Alledrogo i na razie nic się nie pojawiło w rozsądnych pieniążkach. Jak nic się nie trafi do miesiąca to pewnie kupie te 350 tylko nie wiem czy jest sens pchać kasę w przednia piastę bo waga jest na takim samym poziomie. Popraw mnie jeśli się mylę :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, TomekRze napisał:

Planuje złożyć lekkie kola w granicach 1500 g.

Co teraz posiadam:

obręcze przód/tył  - Bontrager Race XXX 28H ( 21mm szerokości wew. ) waga 354 g

piasty - Bontraget Mustang Pro typu straight pull,  waga tył 340 g, przód 116 g

szprychy - ciężko stwierdzić jakiej firmy , waga 194 g - 28 szt 

nyple alu, 36g - 28 szt 

Wg tego co podajesz to Twoje obecne koła ważą 1624g... Czyli walczysz o 124 gramy? Druga sprawa to wymiana piast dla zbicia kilku gram to kompletna pomyłka, bo sporo więcej zyskasz w skali gramy/złotówki kupując lżejszą kierownicę, siodło czy tym podobne...

4 minuty temu, TomekRze napisał:

Z takimi piastami 240 będzie problem bo obserwuje już od pewnego czasu OLX i Alledrogo i na razie nic się nie pojawiło w rozsądnych pieniążkach.

To chyba słabo patrzysz... http://allegro.pl/piasta-tyl-dt-swiss-240s-star-ratchet-36z-28h-219g-i7412213399.html

Zadzwoń to pewnie utargujesz jeszcze trochę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dokładnie tyle ważą. Napisałem wyżej że jestem zmuszony wymienić tylną piastę bo przesiadam się z napędu XT 2x10 na Sram GX Eeagle 1x12 dlatego tez potrzebuje piasty z bębenkiem XD. Siodło mam dobrane pod swoje 4 litery a kierownice do mojej wagi oczywiście w karbonie.

W/w piasta to koszt około 700 zł link poniżej, zostaje mi 600 zł, Dlatego tez pomyślałem o szprychach i nyplach bo tylko na to mnie na razie stać + ewentualnie zmienić przednia piastę na coś bardziej markowego.

https://www.bikestacja.pl/pl/piasta-tylna-dt-swiss-350-straightpull-142mm-12mm-xd-xx1-cl-28h-czarna-34259.html

Piasta którą mi zaproponowałeś jest pod Shimano a mnie interesuje coś z XD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, TomekRze napisał:

jestem zmuszony wymienić tylną piastę bo przesiadam się z napędu XT 2x10 na Sram GX Eeagle 1x12 dlatego tez potrzebuje piasty z bębenkiem XD

To może warto by zrobić wywiad w Treku czy nie mają bębenka XD do tej piasty Bontragera którą masz... Zapewne mają jakiś rower w swojej ofercie z takim bębenkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zaraz zadzwonie to sie dowiem wszystkiego, minus troche tego jest taki ze tarcze hamulcowe mam na CL a tu jest na 6 srub a w rowerze mam naprawde przyzwoite IT.

 

Sam bebenek to nie wszystko, bo po zalozeniu XD to mi sie kaseta nie zmiesci, musze kupic piate pod 12 rz kasete ( chodzi o przesuniecie lini szprych od strony napedowej do wew ) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, TomekRze napisał:

Sam bebenek to nie wszystko, bo po zalozeniu XD to mi sie kaseta nie zmiesci, musze kupic piate pod 12 rz kasete ( chodzi o przesuniecie lini szprych od strony napedowej do wew ) .

A z czego to wnioskujesz? Normalnie (czyli w Novatecu czy DT Swiss). Masz napęd 10 rz Shimano a chcesz mieć 12 rzędów od Srama to kupujesz bębenek XD, kasetę 12 rz i po sprawie. Szczerze wątpię żeby w Twoim przypadku było inaczej... no chyba że do tej piasty nie ma dostępnego bębenka XD. Ale patrząc na wagę Twoich kół to wnioskuję że są one jednymi z droższych w stajni Bontragera, więc są montowane w drogich rowerach, gdzie są też montowane takie wynalazki jak 1x12.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze,bylem w sklepie Treka w którym go kupiłem po przedstawieniu sytuacji mechanikowi, powiedział że bez wymiany piasty się nie obędzie, po drugie na necie jest pełno wpisów z podobnym problemem, a po trzecie zmierzyłem sobie wysokość kasety srama oraz bębenka shimano i niestety się nie zmieści bo jak bym zrzucił łańcuch na najmniejsze przełożenie to by ocierał o ramę ( suwmiarka nie kłamie ).  Zostaje wiec wymiana piasty na inna. Tak kola były jak na  tamte lata jedne z lepszych bo jest to prawie najwyższy model a dokładniej superfly 9.8

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...