Skocz do zawartości

[napęd] konwersja z 2x10 do 2x11 ?


kosmos

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Słuchajcie zastanawiam się czy by nie zmodyfikować czegoś w napędzie. Obecnie mam napęd 2x10 deore. Przełożenia to 11-36 i 22-36.

Przy obecnym napędzie mam problem, że na bardzo stromych podjazdach brakuje mi przełożenia, natomiast czasem zdarza mi się, że jadę na 11 tył i 36 przód i też by przydało się coś więcej.

 

Czy napęd 2x11 z jakąs specjalną konfiguracją dałby mi lepsze i płynniejsze przejścia? 

Patrzę na taki graf z przełożeniami to wydaje się że konwersja standardowo z 2x10 na 2x11 nie załatwi sprawy, bo o ile dostanę jedno miększe przełożenie to na górze będę miał mniej twardzszego i tam na bank będzie mi brakować...

Wydawałoby się że w miarę ok byłoby przy korbie 24/36 i kasecie 10/42. Tutaj dostaję i ciut miększej i w sumie dużo więcej na najćieższej, ale też z dużo większym przeskokiem:

image.thumb.png.18d66fa490d58e588158ac5807f106d0.png

 

I teraz [pytanie czy przesiadka na 2x11 wiązałaby się z wymianą całego napędu, przerzutek, manetek?

Czy może mógłbym dołożyć do tego mojego tylko tylnią jedną zębatkę 42T, a jeżeli tak to co musiałbym wymienić??

Czy jakbym chciał przejśc na ten 10-42, 24-36 to co właściwie musiałbym wymienić?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz do swojego napędu 10s kupić kasetę 11-40  (bez problemu większość przerzutek 10s ją obsłuży) albo 11-42 (jeśli Twoje dobre to serię starsza niż M6000 to obskoczenie tej kasety będzie wymagać dodatkowych zabiegów).  

Z drugiej strony na 22x36 jak nie dajesz rady to trzeba popracować nad siłą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Dokumosa napisał:

Możesz do swojego napędu 10s kupić kasetę 11-40  (bez problemu większość przerzutek 10s ją obsłuży) albo 11-42 (jeśli Twoje dobre to serię starsza niż M6000 to obskoczenie tej kasety będzie wymagać dodatkowych zabiegów).  

Z drugiej strony na 22x36 jak nie dajesz rady to trzeba popracować nad siłą.

Dokomusa, a co proponujesz na siłę?? Może wcale nie jest jeszcze za późno? Na wypady regularne w góry nie dam rady, więc może musiałbym w domu coś popracować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, podłącze się do tematu bo mój problem dotyczy zmiany napędu 2x10 na 2x11. 

Obecnie mam korbe XT 38x26, przerzutka tył Shimano RD M786 XT 10rz., przerzutka przód Shimano XT FD-M785 Down Swing i kaseta XT 11-36.

Mogę okazyjnie kupić kasetę XT 11-42 11s i manetki XT 2x11. Jako że czasami brakuje mi miękkich przełożeń to zastanawiam się czy nie przeskoczyć na 2x11.

Co jeszcze musiałbym, oprócz manetek i kasety dokupić aby mieć 2x11? 

Pozdrawiam serdecznie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W specyfikacji RD M8000 jest napisane że max. obsługiwana największa koronka to 40T dla 2x11 i 42T dla 1x11.W takim razie da radę obsłużyć ta przerzutka kasetę 11-42 przy 2x11?

Inaczej jest w przypadku SLX, tutaj podają 42T dla 2x11 i 46T dla 1x11.

Jak to w końcu jest? 

Moja przednia przerzutka dedykowana pod 2x10 podejdzie do 2x11?

Jeszcze jedno, czy moja korba od systemu 2x10 nie będzie kolidowac z kasetą 11s? Wezszy łańcuch nie będzie problemem? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://bike.shimano.com/en-EU/product/component/deorext-m8000/RD-M8000-GS.html

https://bike.shimano.com/en-EU/product/component/deorext-m8000/RD-M8000-SGS.html

 

Wszystkie przerzutki RD-M8000 obsługują oficjalnie koronki: 40T(3x11-speed) 42T(2x11-speed) 46T(1x11-speed). Do tego pojemność całkowita dla SGS to 47T a dla GS 39T.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeśli bym tylko wymienił kasetę z 11-36 10s na 11-42 też 10s i do tego przerzutke tył XT M8000 SGS 11s,nie wyszło by na to samo? Łańcuch i manetka odpada wtedy. Zadziała taki miks? Przerzutce to chyba wszystko jedno czy kaseta 11s czy 10s? A i później łatwiej pójść w 2x11 czy nawet 1x11.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...